Dorst 1.0

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Zojuist m'n eerste rondje Dorst gedaan. Wat een heerlijke, goed onderhouden baan! Niet te zwaar, goeie flow en helemaal droog. (Lage Vuursche bijv. moet je op dit moment voor het grootste gedeelte zwemmend afleggen...)
Helaas reed ik aan het eind van m'n eerste rondje m'n derailleur-pad krom op een boomstammetje. Was net lekker opgewarmd om nog een rondje of twee, drie te doen. Ik kreeg hem niet meer goed, dus was de pret snel voorbij. En ruim 70 km heen en weer rijden om één rondje te doen is een beetje sneu. :-{ Anyway, ik kom snel weer terug hier! :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Als in 2x70 = 140km? Pfff dat is jammer. Maar nu weet je in ieder geval voor de volgende keer waarvoor je het doet met je enkele rondje. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bergbike schreef:Als in 2x70 = 140km? Pfff dat is jammer. Maar nu weet je in ieder geval voor de volgende keer waarvoor je het doet met je enkele rondje. :-q
Ja, dat is de positieve kant hiervan; ik heb weer een toptrack gevonden! :-q
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Heeft iemand een GPX bestand van Dorst + Cadettenkamp (als 1 grote ronde)?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

rokl schreef:Heeft iemand een GPX bestand van Dorst + Cadettenkamp (als 1 grote ronde)?
Als je deze wil hebben moet je maat effe een pb sturen als je hem niet kunt downen
http://connect.garmin.com/activity/421734450" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit wel het aanrijden bij.
Of mag het maar 1 keer rond zijn?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Maakt niet uit. Bedankt.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vandaag voor het eerst sinds februari weer in Dorst wezen rijden. Wat een prachtig onderhouden baan zeg. Meteen nog een rondje cadettenkamp meegenomen. Ook mooi en ook perfect onderhouden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Vandaag lekker rustig paar rondjes dorst 1 gereden.
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Vandaag samen met Crapton ook een 5tal rondjes gedaan. Eerst een setje van 3 rondjes en daarna nog twee losse rondjes, toch weer met af en aan rijden naar de auto goed voor 50km. Door blessures en slechte vorm geen top tijden gereden maar man man, wát wordt die baan toch goed onderhouden, blijft altijd geweldig om daar te rijden. Moet zeggen dat het vandaag toch erg goed bij lag. Als ik beter in vorm zou zijn, had er een nieuw PR gemakkelijk ingezeten!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

vandaag ook nog is komen rijden , moet zeggen dat het wel ff verschieten was dat er zoveel bos weg was :-)
had het hier wel wat gevolgd die boskap.
maar nu heb ik er dus een beeld van.

mooi 2 rondjes gereden en weer naar huis, begon zo wat te vocht uit de lucht te vallen
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Yo, lekker gereden met vanBill en een hoop andere mensen op de track. Toen we begonnen miezerde het nog maar dat klaarde al snel op, daarna perfecte condities zelfs met wat zon.

Dat de snelle mannen hier onder de 20 min kunnen komen vind ik heel knap, ik zat nu rond de 24 min, kan misschien nog wel iets af. Zat in mijn snelste rondje net voor ene Peter uit Tilburg op een witte Canyon ook met starre voorvork net als mijn Chiner, hij was nog net iets sneller dan ik maar het scheelde niet heel veel. De track is prachtig maar er zouden best wat meer inhaalpunten in mogen zitten. En die serie korte bochtjes vlak na de snelweg mogen er van mij wel een stuk of 5 minder worden :winkie:.

Vandaag mijn Chiner getest op Dorst (zie sig hieronder) en dat viel niet tegen. Zonder vering sneller dan op mijn 26" full suspension. Kan de vorm van de dag zijn of de condities van de track (in november was het wat natter rijdt zwaarder), maar toch wat onverwacht. Op de zwarte route BoZ ben ik met full suspension een stuk sneller (ca. 30-45 sec op 14 min), zitten evenwel veel boomwortels in.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
R_Jacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: do 3 juni 2010, 12:09
Mijn mountainbike: 's zijn linkspoten.
Contacteer:

Vanmorgen rond half 10 ook nog met Specube en The-edge60 aan het klooien geweest in Dorst. Eerste rondje het wiel proberen te houden tijdens een rustig rondje van de twee. Was goed voor een nieuw PR 22.58. 2 sec sneller dan vorig jaar :wink: al waren de benen veel te zwaar.

Daarna nog 3 rondjes op wat rustiger duurtempo gereden om het af te leren. En Specube en The-edge60 elkaar maar laten vervelen. Die reden onder omslagpunt hun toertjes in de 21 min. En ik maar banaantjes rapen die Specube vakkundig voor me achterliet :winkie: . Tja.. verschil moet er blijven :roll:

En Robke.. Weer goed onderhoud gepleegd joh! Lag er super bij. Zelfs in de miezer regen goed te rijden :bier:
Toptijden op: MTB-Dorst.nl
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Wij zijn er 1 januari ook geweest, lag er echt top bij !
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

Net even 2 rondjes dorst gereden, had nog geen poging gedaan om een nieuwe tijd neer te zetten in 2013 op m'n nieuwe niner rdo, dan maar gelijk in 2014, alles zat tegen, de wind tot aan de A27 het begon te regen, dus de laatste 2 km werd best spannend :o alleen het parcours was geweldig en misschien ook wel de fiets natuurlijk, heb dorst 9 sec sneller kunnen ronde, in 19:33.

https://www.polarpersonaltrainer.com/sh ... 34013bb4fd" onclick="window.open(this.href);return false;

Als de wind nou eens goed staat en het parcours er zo bij blijft liggen en niet gaat regen kunnen er nog wel een 30 sec af anno 2014.
Stonden nu geen kinderen met papa op de drop off, dus die heb ik nu wel genomen :tong
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Fabelachtige tijd Sinas!!! Respect jongen :-q Heel goed bezig jij!! Is de Niner nu zoveel sneller dan je Cannondale? :D Wat was je topsnelheid deze keer? Tegen de 55km/u? haha
Word toch tijd dat ik thunder burt's ga aanschaffen denk ik :wink:
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
Gesloten