Dorst 1.0

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

"Beste mountainbker,

Het parcours waar je vandaag op rijdt is aangelegd door vrijwilligers.
Je zult begrijpen dat het onderhoud van het parcours veel geld en tijd vergt.
Om het parcours in stand te houden vragen wij een bijdrage in de kosten.
Onze gedachten gaan uit naar Euro 5.== te storten op Rabobankrekening NL15RABO0139995617
op naam van "Mountainbikeclub Oosterhout".
Alvast bedankt voor je medewerking.

Namens "Mountainbikeclub Oosterhout"
Rob Huijs"

http://www.mtb-dorst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door hansdegebruiker op ma 27 januari 2014, 11:36, 6 keer totaal gewijzigd.
Edwin72
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 15:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC Race
Contacteer:

Mooie opening Hans.
Ik kijk al uit naar de nieuwe tijden zaterdag!
Geen gezeik, Mountainbike !
cp1
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 april 2010, 12:11
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er

Voor diegenen die dit hebben gemist, even gekopieerd uit het Dorst-topic deel 1:

Als je al het (vrijwillige) werk van Rob waardeert (maw. je fietst regelmatig met veel plezier op het mooie en goed onderhouden parcours van Dorst) dan is 5 euro echt niet teveel! (het is trouwens geen verplichte bijdrage hoor, alleen een blijk van waardering!)
Rob betaalt bijna alles wat hij nodig heeft voor het onderhoud uit zijn eigen zak! (bijvoorbeeld de matten) En dan heb ik het nog niet over de tijd die hij in het parcours steekt..... Die 5 euro gebruikt hij dan ook om onder andere nu in één keer die matten voor de nieuwe uitbreiding te kunnen kopen.

En het wordt inderdaad een mooi "uitdagend" stuk..... :-q


Ik dacht: voor het goede doel kan ie nog wel een keertje in deel 2! :winkie:
Life is like riding a mountainbike: in order to keep your balance, you must keep moving.
The secret to mountainbiking is pretty simple: the slower you go the more likely it is you'll crash.
monkey7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 4 april 2010, 13:16
Mijn mountainbike: Heeft een magische koppeling

Zo, snel even mijn vijf euro in de oceaan van de rekening van mountainbikeclub oosterhout pissen.

Overigens denk ik niet dat meer routes in de omgeving nodig zijn. Dorst voorziet voornamelijk in de behoefte van een snelle, gladde baan die relatief 'crash mogelijkheid vrij' is. De omgeving heeft juist meer dat ruwere waar je echt zorgvuldig moet kijken voordat je ergens naar beneden rijdt. Het aanleggen van nieuwe banen heeft waarschijnlijk tot gevolg dat deze, in deze omgeving vrij unieke, paden verdwijnen.
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

van de week ook effe mijn bijdrage leveren, fiets er niet supervaak met wel altijd met veel plezier :)
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

monkey7 schreef:Zo, snel even mijn vijf euro in de oceaan van de rekening van mountainbikeclub oosterhout pissen.

Overigens denk ik niet dat meer routes in de omgeving nodig zijn. Dorst voorziet voornamelijk in de behoefte van een snelle, gladde baan die relatief 'crash mogelijkheid vrij' is. De omgeving heeft juist meer dat ruwere waar je echt zorgvuldig moet kijken voordat je ergens naar beneden rijdt. Het aanleggen van nieuwe banen heeft waarschijnlijk tot gevolg dat deze, in deze omgeving vrij unieke, paden verdwijnen.
Denk je dat omdat er dan meer mountainbikers zullen komen wat het karakter van de paden aantast? Of omdat ze deze paden dan ook gaan prepareren?
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
E van Dalen
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 22:23
Mijn mountainbike: AE easton team issue. AE lightning 890/AE durango 780 carbon.

net even de 5 euri overgeschreven.
maar waarom geen stickertjes net als bijvoorbeeld in de drunense duinen. als bewijs van betaling? en dan bij dat pannekoekhuis af te halen. lijkt mij toch wat effectiever en je houd mensen van de baan af die geen stickertje hebben. teminste als iemand toezicht houd.
American Eagle MTB facebook groups.>

https://www.facebook.com/groups/1519785 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/profile.php?id ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mercurieus
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 22:34
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 2 2013 & Trek 6500
Contacteer:

monkey7 schreef:Zo, snel even mijn vijf euro in de oceaan van de rekening van mountainbikeclub oosterhout pissen.

Overigens denk ik niet dat meer routes in de omgeving nodig zijn. Dorst voorziet voornamelijk in de behoefte van een snelle, gladde baan die relatief 'crash mogelijkheid vrij' is. De omgeving heeft juist meer dat ruwere waar je echt zorgvuldig moet kijken voordat je ergens naar beneden rijdt. Het aanleggen van nieuwe banen heeft waarschijnlijk tot gevolg dat deze, in deze omgeving vrij unieke, paden verdwijnen.

Ik denk echter toch dat die meerdere routes er zullen komen.......en dat het daarbuiten dus niet meer wordt toegestaan.....
Als ik net zo kon fietsen als ouwehoeren dan .........

http://www.tcdekleppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Colinb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 09:52
Mijn mountainbike: Cannondale flash 3 29er 2014

na een week niet gefietst te hebben, gisteren 20:42 gereden... viel voor mijn doen dus niet tegen.
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

E van Dalen schreef:net even de 5 euri overgeschreven.
maar waarom geen stickertjes net als bijvoorbeeld in de drunense duinen. als bewijs van betaling? en dan bij dat pannekoekhuis af te halen. lijkt mij toch wat effectiever en je houd mensen van de baan af die geen stickertje hebben. teminste als iemand toezicht houd.
Er zal dan idd ook gecontroleerd moeten worden. Brengt zo'n rompslomp met zich mee. Laat het lekker op deze manier gebeuren. Er zijn tig routes die goed bijgehouden worden zonder sticker.
monkey7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 4 april 2010, 13:16
Mijn mountainbike: Heeft een magische koppeling

bartjacobs schreef:
monkey7 schreef:Zo, snel even mijn vijf euro in de oceaan van de rekening van mountainbikeclub oosterhout pissen.

Overigens denk ik niet dat meer routes in de omgeving nodig zijn. Dorst voorziet voornamelijk in de behoefte van een snelle, gladde baan die relatief 'crash mogelijkheid vrij' is. De omgeving heeft juist meer dat ruwere waar je echt zorgvuldig moet kijken voordat je ergens naar beneden rijdt. Het aanleggen van nieuwe banen heeft waarschijnlijk tot gevolg dat deze, in deze omgeving vrij unieke, paden verdwijnen.
Denk je dat omdat er dan meer mountainbikers zullen komen wat het karakter van de paden aantast? Of omdat ze deze paden dan ook gaan prepareren?
Wat nou precies oorzaak en gevolg is zou ik je zo niet kunnen vertellen.

Geprepareerde paden zijn gladder, maar komt dat door het onderhoud of de vele wielen die passeren? Zonder onderhoud zou het één grote bagger worden, dus dat is zeker te weten nodig. Als ik er zo over nadenk zal het een samenspel zijn: moeilijke paden zoals die er nu liggen worden, ondanks dat het is toegestaan, nauwelijks gefietst en zijn daarom voor 'de avontuurlijke fietser', om het zo maar even te noemen, geweldig. De meer gefietste paden moeten onderhouden worden om verval te voorkomen en worden daarmee voor meer mensen te berijden, wat weer meer onderhoud tot gevolg heeft. Het 'aanleggen' (markeren) van een route heeft vrij zeker tot gevolg dat deze cyclus start.
Mercurieus schreef:Ik denk echter toch dat die meerdere routes er zullen komen.......en dat het daarbuiten dus niet meer wordt toegestaan.....
Laten we hopen dat het goed geïmplementeerd wordt met verschillende soorten routes, niet allemaal 'race'parcoursen :) Mocht het team dat eraan werkt behoefte hebben aan een AutoCAD tekenaar / ontwerper met civieltechnische achtergrond of gewoon een set handen om een schep te bewegen nodig hebben houd ik me aanbevolen.
Colinb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 09:52
Mijn mountainbike: Cannondale flash 3 29er 2014

Waar ergens komt dat nieuwe gedeelte van 700m eigenlijk? of is dat nog een "geheim" ?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zoek nog twee sterke kerels voor aanstaande zaterdag 8 uur om wat ,zand'"uit te rijden over het nieuwe stukje!!?

VELE HANDEN.......Dan kunnen we het zaterdag open gooien.

06-53253665. Bedankt vast robke.
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

zo snel al?
op welk deel van de route komt het nieuwe stukje?

ik ga dan volgende week weer is kijken

p.s. wou dat ik zaterdag kon, maar ik moet werken helaas...
monkey7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 4 april 2010, 13:16
Mijn mountainbike: Heeft een magische koppeling

Ben zaterdag helaas bezig, volgende keer beter. Houd ons op de hoogte als je mensen nodig hebt!
Gesloten