Noordhollands Duinreservaat NHD

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

marcmarc schreef:Vanmorgen, net als alle andere zondagen, weer mooi rondje PWN op programma. Veel tegenliggers door de toertocht, waar wij niet aan deelnamen.

Ook nog in een controle gelopen, moest geen probleem zijn: heb al jaren een duinkaart. Zag het dus met alle vertrouwen tegemoet. Maar ik kreeg toch een bekeuring! Bleek ik op een pad te rijden waar het verboden was je als MTB te begeven. Het is me nooit opgevallen dat er delen zijn waar je voor 10.30 uur weer niet mag komen. We mogen al wenig daar, maar blijkt nog minder te zijn. Dacht dat we carte blanche hadden als je op een pad reed. De boete is ook nog eens buitensporig hoog: € 91,-!!!!! Zelfs als je een pas hebt.

De controleur gaf aan dat ze de komende weken intensief zouden controleren, ook i.s.m. met politie. Dus wees gewaarschuwd!

Ook haalde hij (nodeloos) fel uit naar MTB'ers in algemeen. Hij was ze helemaal zat en ze zouden er streng tegen optreden. Had juist wel idee dat dit de laatste tijd wel in harmonie ging?

Moraal van deze posting is divers: let goed op op verbodsborden. Maar ook op controleurs. Ik zal iedere volgende keer wel twee keer nadenken voordat ik braaf zijn kant oprijd en stop. Want als blijkt dat je ter goeder trouw handelend toch mis zit is dat een duur ochtendje.
Mag ik vragen waar je die bekeuring kreeg en wie de dienstdoende PWNer was?(naam of hoe hij/zij eruit zag)
Het valt mij op dat er tijdens de toertocht veel boetes worden uitgeschreven aan goedbedoelende MTBers die de drukte juist proberen te vermijden....

dussssssss©
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Modbreak!

Nou stoppen met die zinloze reacties. Eén keer is grappig, tweede keer al irritant en de derde keer krijg je dit.
Graag je frustraties uiten aan het adres van PWN als je er zoveel moeite mee hebt en anders gewoon dit soort commentaar voor je houden!
Verder verwacht ik volwassen gedrag en als dat niet goedschiks kan, dan hebben we afdoende kwaadschikse middelen. Aan jou de keus.
Laatst gewijzigd door Wicked DJ op ma 5 november 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie aanpassing in bericht.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

nou nou zeg, wat een toestand :lol:

NHD is een prachtig gebied om te crossen, en ja er zijn wat regels. Misschien vervelend maar ik ben toch blij dat ik er kan fietsen. Kom er gemiddeld 2 x per week en probeer dat het hele jaar door te doen. Fiets pas ruim een jaar en heb nog lang niet alles ontdekt. Zo is de Noordkant nog redelijk onbekend voor mij.
If you wanna ride....
marcmarc
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 20 januari 2007, 21:59
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 29"

BOSS schreef:
Mag ik vragen waar je die bekeuring kreeg en wie de dienstdoende PWNer was?(naam of hoe hij/zij eruit zag)
Het valt mij op dat er tijdens de toertocht veel boetes worden uitgeschreven aan goedbedoelende MTBers die de drukte juist proberen te vermijden....

dussssssss©
Hi Erik,

Ik scoorde em (vanuit Bergen gereden) na oversteken van de Zeeweg, na ongeveer 500 meter zijn we rechtsaf gegaan. Dat pad en dan na 500-800 meter. Was wel een echt pad. Precies wat je zegt: we kwamen slierten tegenliggers tegen, wordt er alleen maar onveiliger van als je zo langs elkaar rijdt. Dus idd een rustiger stuk proberen te pakken.
De PWN'er in kwestie heeft zich niet bij naam kenbaar gemaakt. Ook niet op gele bekeuring een naam gevonden. Maar was een man van een jaar of 50. Ongeveer 1.85m lang zou ik zeggen. Beetje donkerblond haar. Groot qua postuur, zonder dik te zijn. ( geen ieltje zal ik maar zeggen...)

Fijn dat je dit soort zaken kan meenemen in je overleg/evaluaties met PWN. Volgens mij moeten we het met elkaar leuk houden. Daarin rust ook een verantwoordelijkheid van PWN.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Dat is waarschijnlijk het lange rechte pad met die huizen eraan? De Verbrande Pan.
Daar stonden ze bij de vorige toertochten ook te schrijven tegen bikers die de drukte probeerde te vermijden.
Dat is dus kennelijk prijsschieten voor de boswachters, feitelijk staan ze in hun recht natuurlijk. Echter begrijp ik jouw standpunt ook erg goed.
Binnenkort is er weer een bijeenkomst van de klankbordgroep fietsmaatregel NHD, ik zal er dan zeker een opmerking over maken.

dusssssss©
marcmarc
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 20 januari 2007, 21:59
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 29"

BOSS schreef:Dat is waarschijnlijk het lange rechte pad met die huizen eraan? De Verbrande Pan.
Daar stonden ze bij de vorige toertochten ook te schrijven tegen bikers die de drukte probeerde te vermijden.
Dat is dus kennelijk prijsschieten voor de boswachters, feitelijk staan ze in hun recht natuurlijk. Echter begrijp ik jouw standpunt ook erg goed.
Binnenkort is er weer een bijeenkomst van de klankbordgroep fietsmaatregel NHD, ik zal er dan zeker een opmerking over maken.

dusssssss©
Nee, niet helemaal. Wellicht dat ik de oversteek bij Zeeweg (richting Bergen aan Zee) niet goed uitleg: is bij die grote parkeerplaats in begin van de zeeweg. Je steekt dan klein wildroostertje over. Het pad waar we aangehouden werden komt uiteindelijk uit op een klinkerweg die naar beneden loopt en uitkomt bij die kroeg tussen Bergen en Egmond. (Waar volgens mij een vorige eigenaar ooit neer- of doodgeschoten was)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ik denk dat we hetzelfde pad bedoelen hoor, dat is een onverhard pad met 1 of 2 huizen eraan en komt idd uit op de klinkerweg richting Gasterij 't Woud. Kijk even op deze Google Mapskaart, als je inzoomt kan je de straatnamen lezen.
Het bovenpad(wat kronkelt en in de toertocht zat en geen naam heeft op Google Maps) is het enige pad in dit gebied ten zuiden van de Zeeweg waar je WEL mag fietsen volgens de regels. De Verbrandepanweg is rechter en loopt westelijk, min of meer paralel aan het Bovenpad, hier mag je volgens de regels van PWN NIET fietsen. Beide paden komen uit op de klinkerweg richting Gasterij 't Woud.


dussssss©
marcmarc
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 20 januari 2007, 21:59
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 29"

BOSS schreef:Ik denk dat we hetzelfde pad bedoelen hoor, dat is een onverhard pad met 2 huizen eraan en komt idd uit op de klinkerweg richting Gasterij 't Woud. Kijk even op deze Google Mapskaart, als je inzoomt kan je de straatnamen lezen.
Het bovenpad(wat kronkelt en in de toertocht zat en geen naam heeft op Google Maps) is het enige pad in dit gebied ten zuiden van de Zeeweg waar je WEL mag fietsen volgens de regels. De Verbrandepanweg is rechter en loopt westelijk, min of meer paralel aan het Bovenpad, hier mag je volgens de regels van PWN NIET fietsen. Beide paden komen uit op de klinkerweg richting Gasterij 't Woud.


dussssss©
Ik geloof het nu toch ook... ;-)

Dat is idd pad dat ik bedoel, jij hebt ook aan een halve hint genoeg! Die huizen zeggen me alleen niet zoveel. Maar ik weet uit ervaring dat jij gebied als je broekzak kent.
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door cyclocrosser2 op wo 5 februari 2014, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

In principe vallen de hekken altijd weer dicht omdat ze:
A: schuin geplaatst zijn zodat de zwaartekracht zijn werk doet
B: voorzien zijn van een veer

Maar toegegeven, ik heb ook hekken gezien op plaatsen waar eigenlijk nooit fietsers komen die open stonden.

Je zou de hekken kunnen melden bij het bezoekerscentrum De Hoep in Castricum.

dusssssssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

quoute uit Schoorl topic http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... start=2310" onclick="window.open(this.href);return false;
HVM schreef:Op de website van het NHD kan je momenteel stemmen voor een aparte mtb route in het PWN gebied bij Bergen. Niet dat hij er gaat komen vanuit deze stemming. Maar in ieder geval geven we dan duidelijk aan dat we dat graag willen. Dan hoeven we niet meer te botsen met wandelaars en boswachters.

Even allemaal stemmen: http://www.noordhollandsdagblad.nl/#poll110119941403
Niet dat ik er vaak een rondje rij. Maar een vaste route betekend natuurlijk wel dat de rest dan verboden gebied wordt. Ik vind het PWN een mooi gebied waarbij het leuk is dat je zelf je weg kan bepalen. Mij lijkt het interessanter i.p.v. één vaste route dat er meerdere paden of kleinere lussen komen die je dan vrij kan combineren en je de hele dag mag rijden. Zodat je toch nog iets van een vrije keuze hebt. Het gebied is groot genoeg.

Door speciale paden voor MTB, paard, en voetgangers haal je natuurlijk wel de "overlast" bij elkaar weg. :-)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Dennis1974
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: di 12 april 2011, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Spark 910 '15, Cannondale F-si, Scott Scale 930 '15 & Ghost HTX 29

Volledig mee eens!! :winkie:
Fun is not a straight line....
ThomR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 21:00

hallo,

wilde dit bericht ff met jullie delen.

http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal ... ?lref=vphl
Gebruikersavatar
Dennis1974
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: di 12 april 2011, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Spark 910 '15, Cannondale F-si, Scott Scale 930 '15 & Ghost HTX 29

ThomR schreef:hallo,

wilde dit bericht ff met jullie delen.

http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal ... ?lref=vphl
2 weken geleden werden er bij de ingang v/d Heemskerkse duinen flyers uitgedeeld met ongeveer hetzelfde verhaal als in de krant. Die gasten die dat op hun geweten hebben verpesten het voor de rest die zich wel aan de regels houden. De persoon die de flyers uitdeelde had regelmatig contact met PWN en die voorspelde dat misschien de toegang op de onverharde paden op zondag voor ons MTBers helemaal komt te vervallen door dit verhaal..... That sucks....Als dat gebeurt word het wel heel erg druk op de vaste mtb banen in de buurt.....wel gezellig natuurlijk, maar ook files......Dus voor degenen die zich niet aan de regels houden, verpest het nou niet voor de rest en uiteindelijk ook niet jezelf!!!! :-q
Fun is not a straight line....
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Tijgerhaai schreef:quoute uit Schoorl topic http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... start=2310" onclick="window.open(this.href);return false;
HVM schreef:Op de website van het NHD kan je momenteel stemmen voor een aparte mtb route in het PWN gebied bij Bergen. Niet dat hij er gaat komen vanuit deze stemming. Maar in ieder geval geven we dan duidelijk aan dat we dat graag willen. Dan hoeven we niet meer te botsen met wandelaars en boswachters.

Even allemaal stemmen: http://www.noordhollandsdagblad.nl/#poll110119941403
Oké, ik ben solidair met de bikers daar en heb gestemd voor een apart circuit. Maar kom op, stemmen! Het is nu 51 voor en 49 tegen, dat moet beter!
modder zuigt!
Plaats reactie