Noordhollands Duinreservaat NHD

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

als je vanuit Egmond richting Bergen / Schoorl gaat is pad wat afsplitst vanaf de Woudweg naar rechts (geen naam zoals Boss ook al aangaf?) de enige onverharde optie richting Zeeweg. Voorbij Zeeweg wel diverse paden, maar met de Schoorl+ route heb je 80-90% van alle opties daar wel gehad. Aantal stukken zijn andersom wel leuker trouwens.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Oki helder !
Dan maar puzzelen om het zuidelijke deel er bij te pakken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

Gaat er toevallig morgen (zondag) ochtend iemand of een groepje van start vanaf Wijk aan Zee waarbij ik kan aansluiten?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mountainbiker rijdt door na ongeval duinen Heemskerk http://www.rtvnh.nl/nieuws/160293/Mount ... +Heemskerk+" onclick="window.open(this.href);return false;
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

tiewrap schreef:Mountainbiker rijdt door na ongeval duinen Heemskerk http://www.rtvnh.nl/nieuws/160293/Mount ... +Heemskerk+" onclick="window.open(this.href);return false;
Toevallig zag ik hem die ochtend liggen — ten oosten van de Kruisberg op een kronkelig (dus onoverzichtelijk) paadje — te midden van een aantal andere mtb'ers. Nauwelijks een minuutje later kwam er al een ambulance. Een paar dagen later stond elders op het www het navolgende verslag van de onfortuinlijke mtb'er...

“Wat afgelopen zondag een lekker ritje door de Heemskerkse duinen had moeten worden, veranderde na slechts 6 minuten in een behoorlijke aanrijding met verregaande gevolgen voor mij. Ik werd op dat moment aangereden door een mtb'er die een groep andere bikers wou inhalen terwijl wij hun tegemoet reden. Hij heeft mij daarbij dusdanig geraakt dat ik ten val ben gekomen en bewusteloos raakte. Gelukkig voor mij dat de groep mtb'ers wel het fatsoen had om te stoppen. Zij assisteerden meteen mijn twee fietsmaatjes bij het verlenen van de eerste hulp, waaronder het stabiliseren van mijn hoofd en het bellen van 112 alsook het opvangen van de ambulance, want de veroorzaker van dit ongeval was gewoon weggereden. Ik heb aan dit ongelukje 2 gescheurde rugwervels en een breuk in mijn pink overgehouden. Geschatte revalidatie-tijd ligt tussen de 6 en 12 maanden... Hierbij nogmaals dank aan de groep mtb'ers die de moeite nam om mij te helpen en misschien erger hebben voorkomen!”
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

Afbeelding

He joh, ga eens van dat pad af :winkie:

Wie weet waar dit is?
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

cyclocrosser2 schreef:[foto]
He joh, ga eens van dat pad af :winkie:

Wie weet waar dit is?
Zo te zien liggen die hooglanders pal langs de (niet zichtbare) Meeuwenweg te luieren. Rechts bovenaan de oostelijke ingang van de fraaie (helaas voor mtb'ers verboden) Valleiweg.
Gebruikersavatar
Zolta
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 januari 2014, 00:16

Ik zag vorig weekend dat het redelijke grote zanderige en open gebied (met trappetje en fietspad aan de zuidkant) nu niet meer toegestaan is voor mtb'ers. Ik ben wel even nieuwsgierig.. weet iemand waarom dit is gedaan?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Is niet te hopen, zou ook zo niet weten hoe je dr omheen moet.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Zolta
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 januari 2014, 00:16

Je hoopt van niet? :-{

Afbeelding

Als je van deze kant (rechtsachter) komt kan je wel gewoon links om weer richting het fietspad te gaan.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hmm, jammer !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met de fiets aan de hand mag toch wel neem ik aan?
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Zolta schreef:Ik zag vorig weekend dat het redelijke grote zanderige en open gebied (met trappetje en fietspad aan de zuidkant) nu niet meer toegestaan is voor mtb'ers. Ik ben wel even nieuwsgierig.. weet iemand waarom dit is gedaan?
Dat 800 meter lange wandelpad is vermoedelijk vanwege een nieuw stuifduinen-project afgesloten voor mtb'ers. Inmiddels al het zoveelste pad dat niet meer toegankelijk is. En voor enige vorm van compensatie zal het PWN ongetwijfeld niet te porren zijn, zoals gebruikelijk... :evil:
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Zolta schreef:Ik zag vorig weekend dat het redelijke grote zanderige en open gebied (met trappetje en fietspad aan de zuidkant) nu niet meer toegestaan is voor mtb'ers. Ik ben wel even nieuwsgierig.. weet iemand waarom dit is gedaan?

Echt heel zuur :(( Vond dat een van de mooiste stukjes in de noord.
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

dizzasta schreef:
Zolta schreef:Ik zag vorig weekend dat het redelijke grote zanderige en open gebied (met trappetje en fietspad aan de zuidkant) nu niet meer toegestaan is voor mtb'ers. Ik ben wel even nieuwsgierig.. weet iemand waarom dit is gedaan?
Echt heel zuur :(( Vond dat een van de mooiste stukjes in de noord.
Inderdaad een mooi stukje. Bedenk evenwel dat langs het wandelpad 'n paar singletrails (bovenop die fraaie duinkam) zijn gecreëerd door mtb'ers. Wellicht is dat mede de oorzaak van de afsluiting (die overigens niet geldt voor wandelaars/hardlopers). Opvallend trouwens dat het nogal rigoureus gedaan is, middels fietsverbodsbordjes plus 'n houten balustrade bij de oostelijke ingang (zie Zolta's foto) en 'n dikke boomstam aan de westzijde. Immers, bij alle andere wandelpaden waar niet gefietst mag worden, wordt dat louter aangegeven met de standaard ‘no bike’-bordjes.
Plaats reactie