Noordhollands Duinreservaat NHD

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er zijn gewoon bikers die daar niet gaan rijden omdat ze inderdaad niet geassocieerd willen worden met het gedrag van deze figuren. En PWN wil helemaal geen mountainbikers dus één en één twee.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef:Ik doel met name het gedrag richting andere recreanten. Niet over op plekken rijden waar het wellicht niet toegestaan is. Ik hoorde wel eens wat verhalen van mensen die in dit gebied wandelen en hardlopen. Ik zou dan ook een hekel aan bikers krijgen. Ze mogen daar op dat moment biken, dus dan moet de rest maar wijken. Iedereen die in de wegloopt heeft pech gehad.

Wat betreft de argumentatie van PWN over slijtage als reden om mountainbikers te weren. Wandelaars zorgen er net zo goed voor dat paden slijten. De droogte van dit jaar zal het meeste invloed gehad hebben. PWN kan beter in overleg gaan met de bikers en die betrekken om slijtage te herstellen/voorkomen.

Zeker in PWN is dit van toepassing, echter zijn dit vaak wielrenners die in de winter het nodig vinden in groepen van +20 door het gebied te razen.
Dit is mogelijk omdat er veel brede paden liggen, ik denk dat als je alleen smalle slingerende singletrack open stelt deze groepen snel weg zijn.
Het zijn niet alleen de boswielrenners die irritatie opleveren, Ook trailrunners gebruiken het gebied met grote groepen. Als je op zondagochtend op de parkeerplaats bij de Hoep parkeert staat het daar helemaal vol mee.

Overigens zou ik het ook weer zonde vinden als er een vaste route in PWN komt, juist het maken van je eigen route in het gebied heeft wel wat en geeft mij ook veel meer een natuurbeleving. En de natuur is hier zeker de moeite waard!!!
Daarnaast zijn er nog maar weinig gebieden in de randstad waar je nog vrij mag rijden alleen nog op de Heide bij Hilversum en (deels)PWN.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Men zou gewoon met de clubs moeten kijken naar de interessante paden om te biken. Deze stel je open, de rest verboden gebied. Dus een combinatie van meerdere lussen en paden zodat je nog wel enigsinds je eigen route kan maken. Daarnaast tussen zonsopkomst en ondergang toegang. De 10:30 regel slaat natuurlijk nergens op zo komt iedereen tegelijk want er moet gefietst worden. Een tussenoplossing tussen vrij rijden en een vaste route dus. Daarnaast moet het volk wat zich niet weet te gedragen als de sodemieter hun gedrag aanpassen naar ideale schoonzoon. Maar goed als PWN niet wil kunnen wij vanalles verzinnen (is ook voorgesteld) maar gaat er niks gebeuren. Dus wie de schoen past ga je eens gedragen, wellicht is er dan ooit in de toekomst een kansje. Reken er anders op dat je er over een paar jaar helemaal niet meer in mag.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef:Dus wie de schoen past ga je eens gedragen, wellicht is er dan ooit in de toekomst een kansje. Reken er anders op dat je er over een paar jaar helemaal niet meer in mag.
En dan gaan die groepen massaal naar de routes van bouwpakket :tong
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
v_schultinge

Ik rijd al jaren met een groepje door het pwn. Wij hebben met andere recreanten nog nooit een onvertogen woord gewisseld.

Bij wandelaars en joggers gewoon even afremmen zodat je er niet met een groot snelheidsverschil voorbij rijdt. Niet in gaatjes duiken die er niet/half zijn. Als iemand je niet ziet of hoort dan wachten we rustig dat we er wel voorbij kunnen. Dan heb je vrijwel nooit problemen. Maar dit zijn volgens mij gewoon etiquette waar ieder zichzelf respecterende fietser zich aan dient te houden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: Overigens zou ik het ook weer zonde vinden als er een vaste route in PWN komt, juist het maken van je eigen route in het gebied heeft wel wat en geeft mij ook veel meer een natuurbeleving. En de natuur is hier zeker de moeite waard!!!
Daarnaast zijn er nog maar weinig gebieden in de randstad waar je nog vrij mag rijden alleen nog op de Heide bij Hilversum en (deels)PWN.
95% rijdt elke zondag hetzelfde rondje (liefst met strava aan)in het PWN, en ik weet niet hoe het verderop is maar in Bergen/Egmond zij de leuke paadjes al lang gesloten voor de MTB door onze vrinden het PWN.

Er is meer dan genoeg ruimte voor zo'n 60km vaste route tussen Bergen en Wijk aan zee (3 lussen van 20km?) waarbij je uitdaging en natuurbeleving kunt aanbieden en onderlinge gebruikersoverlast kunt oplossen ..... anyway, PWN wil niet, kan niet, interesseert het niet ... ik weet het ook dan niet meer en trek al jaren mijn eigen plan qua PWN .... :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben ook voor een vaste route.
Heb hier ooit een keer gereden, ik wist niet wat ik zag.
Zoveel mensen al zo vroeg in de ochtend.
Wandelaars, joggers en groepjes club mtbers die nauwelijks gedag zeiden.

Persoonlijk vind ik het niet zo lekker fietsen met al die wandelaars op de smalle paden, heb altijd weer het gevoel dat ik de boeman op de fiets ben.

Jammer dat ze er geen route willen aanleggen die de hele dag toegankelijk is.
Ik denk haast dat er met dit beleid in de toekomst alles verboden is voor fietsers.
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

Niet helemaal PWN natuurlijk, maar wat is er aan de hand met de paden rond Huize Glory? Wij mogen daar graag op de crosser een paar afdalingen rijden maar sinds deze zomer lijkt alle paden opeens verboden voor fietsers. (Vanaf de top in ieder geval.)

De verbodsbordjes zijn wel anders dan de bordjes die er al stonden, dus misschien gaan ze weer weg?
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Huize Glory?
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Klinkt als een bordeel. Maar ze bedoelen vast iets anders. :D
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Huize Glory is bij Bergen. Willen steeds minder mtb'ers ook daar. Het wordt gewoon steeds lastiger doordat het ook steeds drukker wordt. Voor mij een reden om voor een woning verder te kijken dan rondom het PWN gebied...
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Die bordjes bij Huize Glory staan er volgens mij al n tijdje. Inderdaad ze zien er anders uit dan de reguliere verbods bordjes. Mij is niet duidelijk wie ze nu geplaatst heeft. Het wordt gewoon steeds lastig/ complexer in het PWN en helemaal rond Bergen/ Schoorl/ Bakkum.
Goed man. Prima
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Gertjanw schreef:Het wordt gewoon steeds lastiger doordat het ook steeds drukker wordt. Voor mij een reden om voor een woning verder te kijken dan rondom het PWN gebied...
Amerongen ook goed? :winkie: https://www.funda.nl/koop/amerongen/hui ... e-werk-10/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Huize Glory...Oké...kom ik idd langs op mijn rondje van Heemskerk naar Bergen. Wist de naam niet. Hoop gewauwel met dat pwn, zeker met die rare tijden. Zit s'zomers in Epe op een camping en mag ,bijna, overal off-road. Nu net weer thuis in Heemskerk en oja, duinkaartje mee en vooral weer om 10:30 weer van het paadje af. Pfff.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Huize Glory staat op privéterrein, terwijl dit bordje bij de ingang van het landgoed duidelijk genoeg lijkt...

Afbeelding
Plaats reactie