Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Aha, die takken hebben pootjes gekregen! Toen ik er was lagen ze op dat pad VOOR de lange klim.
Mafketels.
<3
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

... daar liggen ze dus nog steeds

:wink:
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

als ze zo storend zijn waarom is er dan nog niemand op het idee gekomen om eens van die bike af te stappen en ze van het pad te halen??????
Als iedereen die er langs komt dit bij één tak doet is het pad zo weer schoon :-])
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Nee man! Laten liggen!
Perfecte training voor de bunnyhop-techniek.
<3
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Rodger schreef:Nee man! Laten liggen!
Perfecte training voor de bunnyhop-techniek.
Nu is het me duidelijk :D

De "takkenlegger" is een lezer van dit forum en een groooooottte fan van Dubbelop :-q
PiPi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Santos SCC01, SRAM X-9, Recon 351 Solo Air
Contacteer:

Gisteren met een vriend de 16km Amerongenroute voor het eerst gefietst. Dat was genieten zeg: lekker weer, best uitdagend parcours, mooie omgeving. Daar komen we zeker weer eens terug!
de modder kan de smaragd misschien wel verbergen, maarre, hij kan hem niet vuil maken
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Moet ik je toch teleurstellen, Ben net terug van twee rondjes Amerongen en ben geen tak tegengekomen. Wel een paar twijgjes maar nadat ik die uit mijn wiel had gehaald heb ik ze maar aan de kant gegooid :lol:

Ik moet zeggen de route ligt er op dit moment leuk bij. Jammer dat aan de Veenendaalse kan er veel paden kapot gereden zijn door de onderhouds voertuigen. Het wordt samen met de kale vlaktes wel een saaie bedoening.

Rob
Rodger schreef:Nee man! Laten liggen!
Perfecte training voor de bunnyhop-techniek.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Heb vandaag ff de 16 km gereden plus die zuylensteinse (goed geschreven?) van 7 á 8 km of zoiets.
Tijd 57 minuten met hartslag van 167 gemiddeld, mn max is 185, op basis van Karvonen dus intensiteit van 87% :tong lekker heftig...

Was lekker rammen nu het droog is, gaat stukken sneller. Reed op de fiets van mn pa, zonder spd pedalen en nu heb ik twee blauwe schenen... :cry: (mn bike staat bij de fietsemaker)

Is kijken of ik met mn eigen fiets onder de 55 kan komen binnenkort..
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb ook even een rondje (beter gezegd een achtje) gereden. 1 uur en 6 minuten, 22,5 gemiddeld. Om m'n hartslag heb ik me niet druk gemaakt 8)
De route lag er mooi bij :-q

Daarna maar eens dat 3km rondje gereden als 'cooling down', voorheen altijd links laten liggen maar het is best amusant, zitten een paar leuke sprongetjes in...
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

timvandoorn schreef:Was lekker rammen nu het droog is, gaat stukken sneller.
Inderdaad, vandaag 2 rondes gedaan 1e in 38 minuten, 2e in 47 minuten want vorige keer na 2 rondes vol gas & Zuylenstein bijna in slaap gedonderd in de auto...
!! 26inch en dikke banden !!
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

t was vandaag zo'n lekker weertje dat ik dacht ik ga is even heerlijk ploegen :-D

t was wel erug rustig in het bos, maar gelukkig kwam ik ook nog echte diehards tegen :-D picknickend aan onder een boom naast een pad van de route zaten twee mountainbikers lekker wat te eten ondertussen genietend van de regen die zachtjes druppend op hun neerviel

een brede grijns bij mij 8) heerlijk van die echte jongens die zo stoicijns als pinguins zich geen moer aantrekken van het weer..

8) mijn dag was gelijk weer helemaal goed, ik was dus toch niet de enige gek in het bos vandaag...
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Heb je wel uitgekeken bij die ultra-gevaarlijke geul!?

Goed.

Hoe lag het erbij?
<3
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

timvandoorn schreef: mijn dag was gelijk weer helemaal goed, ik was dus toch niet de enige gek in het bos vandaag...
Je bent wel héééél serieus aan het trainen voor de Cyclo van 17 juni :-q
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Rodger schreef:Heb je wel uitgekeken bij die ultra-gevaarlijke geul!?

Goed.

Hoe lag het erbij?
Mwoa de geul wordt steeds makkelijker omdat de randen aan het begin schuinliepen en nu steeds rechter worden gereden, maar ik was wel blij dat ik op de fiets van mn pa was, die heeft geen klikpedalen.. 8)

Voor de rest was het zwaar ploegen, bijna al het zand was modder geworden, maar de veeele plassen werkten wel weer heerlijk verkoelend :-D
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Na het slechte weer van de afgelopen week kan ik alleen maar concluderen dat de route er weer bar slecht bij ligt........hoewel lekker verkoelend is de route aardig naar de kl*te gereden door het "rooien" van de bomen.......maar snel naar de overkant gedoken, is meestal een stuk drogen en zeker net zo pittig......een beschamende tijd (Amerongse route) liet zich overigens noteren van 55 min....incl. af en toe toch rustig de beste weg langs de plassen zoeken want mijn schijfremblokjes vonden het niet echt heel tof. Hopelijk met de cyclo beter weer :-)
Gesloten