Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Lijkt mij een stap in de goede richting om proberen onderhoud te verrichten aan de route. Dat nieuwe stukje singletrack ziet er erg goed uit. Alleen jammer dat de andere omlegging binnen no time aan gort schijnt te zijn gereden. Ik kan niet vanaf hier (Wales) niet beoordelen maar ik heb veel in amerongen gereden toen ik nog in wageningen woonde. In hoeverre hebben jullie je geprobeerd om trail building technieken te gebruiken? Op de Imba website is veel info te vinden:

http://www.imba.com/resources/trail_building/

Hier in wales worden de trails vaak verstevigd me stenen en watert men de trails met verschillende technieken af waardoor ze het hele jaar door berijdbaar blijven. En dat wil niet zeggen dat ze saai glad moeten zijn. Ik denk dat sommigen ze onverantwoord zouden noemen. ;) Steek de koppen eens bij elkaar en ga inderdaad eens een paar rondjes rijden met elkaar en bespreek wat beter zou kunnen of waarom dingen zijn aangelegd. Ipv en elkaar uit te maken voor wat dan ook.

Word bijna nieuwsgierig hoe het er nu allemaal bij ligt, wordt denk ik een rondje amerongen als ik weer eens in NL ben :-D
Gert-Jan
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Cannondale F HS33
Contacteer:

Ben vandaag geweest. De lange (16) en kortere (7km) gereden. Nieuwe stukken zijn aardig had me er alleen meer van voor gesteld. Nieuwe stuk tussen de bomen door is leuk. Is wel rustig rijden en goed sturen. Na de parkeerplaats boven op de berg is niet zo veel veranderd. Kan alleen sommige stukken (plassen) niet meer pakken. Hadden ze wat van die plassen en remribbels dicht kunnen gooien? Verder altijd goede zaak en bedankt voor degene die er wat aan gedaan hebben!
Just riding...
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Zaskar schreef:De nieuwe situatie van de route heb ik nog niet zelf kunnen aanschouwen, maar als ik dit zo lees wordt ik niet zo blij. En dan doel ik vooral op het stuk na de parkeerplaats. De laatste tijd vond ik dat juist erg verbeterd en prima te rijden en was het erg fun! Er waren twee plekken waar je iets meer moest opletten, maar het was er goed te rijden. Als de route is verlegd om de geul te laten herstellen, waarom is hij dan niet GOED verlegd, zodat er werkelijk minder schade ontstaat?

Wat was het motief achter deze verlegging van de route?
Ik mag aannemen dat de verleggingen te maken heben met de slijtage op een aantal plaatsen. Vooral het steeds verder "uitrijden" van diepe kuilen is op den duur niet gewenst.
Het nieuwe singletrack-stukje is op de tandem een tikkie lastig. Bij de eerste scherpe bocht reden we nog op het middenblad (dus een te groot verzet), maar die bocht moet nog te doen zijn. Verderop zit er echter een dusdanig haaks bochtje-met-boom in dat we daar met de tandem nog héél veel op moeten oefenen :lol:
De schuine kant langs de bekende "goot" is inderdaad link. Daarvoor hebben wij wel een 'steptechniek' ontwikkeld: één pootje in het pedaal houden, met het andere pootje meesteppen. Althans dat doe ik; mijn stoker (annex echtgenote) blijft kalmpjes doortrappen :-q
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Heb vandaag ook de 16 km route gereden in de stortregen, heerlijk :-D !
Lekker die regen op je neer voelen ketsen en onderwijl knallend door plassen en modder, heerlijk deze tijd van het jaar, alhoewel...

Ben ook weer door die geul, na de parkeerplaats op Amerongse berg gerost. Ik moet zeggen het gaat de goede kant op :-D :-D In voorgaande berichten zei ik nog dat ik een meter langs de geul zou gaan rijden maar als het zo door gaat zitten we binnenkort meer dan een meter naast de geul :-D zo wordt langzaam weer een stuk bos (naast de geul) ruw "ontmaagd" door onze bandjes :-D
:lol: :lol:
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

ff ter verduidelijking voor de natuurliefhebbers, ik rijdt één keer per week de 16 km route, dus naast ik zijn ook veeeeele andere schuldig aan het verbreden van de route naast de geul (niet dat ik t erg vind.. ik was t liefst in de geul gebleven maar zo vind ik het ook goed..)
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

tim je kan gewoon niet fietsen. (dat gezeur over schuine kantjes)

kruipdoor sluipdoor tussen de bomen is goed! Onzettend irritant dat ene bochtje wat er in zit wat meer dan haaks is, al je snelheid er uit.:-q Zo leren we nog meer sturen.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

timvandoorn schreef:
Jurriaan schreef:de aanpassingen aan het afdalingkje na de grote parkeerplaats is juist fun. althans dat was het toen ie niet klaar was.
Goede plek om je stuurmanskunsten te tonen, en kennelijk heef ttimmie die niet :wink:
...................
Kun je wel met je blije hoofd gaan zeggen: timmie kan niet rijden, daag me dan maar uit... Grote bek hebben maar klein hartje als je dat niet durft, en anders gewoon je mondt houden :tong
Ow ow, doen of die stekeblind :o is en maar raaskallen en daarmee bevestigen dat die een klein hartje heeft :-D
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Hé Jurriaan je blijft wel stil zeg.. Vanochtend was je nog op dit forum en had je kunnen reageren op bovenstaande..
Kun je zien dat je volgende keer meer beter niet kan zeggen of iemand wel of niet kan rijden, maar gewoon bij het onderwerp blijven namelijk de route.. :roll:
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Timmie, doe eens niet zo aangebrand joh......
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Martin Blom schreef:Timmie, doe eens niet zo aangebrand joh......
Hé Martin ga Jurriaan ff opvoeden niet mij!!
Jurriaan moet ze mondt dicht houden over mij voor wat betreft het onderwerp of ik wel of niet zou kunnen rijden. Dit onderwerp ging over de route. Ik ga ook nooit hier lopen roepen dat ik beter ben of dat iemand anders niet kan rijden, we moeten wel on-topic blijven.
Als die wanstaltige graftak mij uitmaakt voor iemand die niet kan rijden moet ie wel het lef in zn kadaver hebben om mij te laten zien dat ie sneller is (is ie toch niet).

By the way: ben vandaag weer op mn bek gegaan bij de geul. :evil:
Ik blijf erbij dat het met SPD pedalen niet te doen is en dat vindt ik niet normaal voor een mtb route. :~ Als je langzaam gaat heb je kans dat je wegglijdt (en je bent nooit snel genoeg met je SPD pedalen om je voet in een milliseconde ernaast te zetten). Te hard heeft ook geen zin, maar ik probeer er wel een flink tempo in te houden en ja hoor ik gleed weg bij de schuine rand, ging hard op mn bek met mn kop (had gelukkig helm op) hard tegen de rand van de geul (had goed koppijn) terwijl ik de val met mn armen toch een beetje kon breken (heb 12 jaar judo gedaan) maar door de snelheid had ik bijna geen tijd om met mn handen de val te breken. Door het flinke tempo val je snel en hard en die SPD pedalen krijg je er dan echt niet uit, als je eraan denkt dan lig je al.

De enigste oplossing is of je SPD pedalen zo les zetten als maar kan zodat je snel je voet er naast kunt zetten, maar dan schiet je de rest van de route er overal uit. Of je pedalen los klikken voordat je aan die geul begint. De laatste optie is onzin voor een goede mtb route.
Ik vindt het onverantwoord (ben eigen ondernemer) zoveel risico je daar loopt.
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Zit jij op steroiden ofzo, of last van een winterdip? Erg l*llig dat je gevallen bent maar als dingen te lastig zijn ga er dan omheen en doe het niet. Als het daar is waar ik denk moet je er makkelijk omheen kunnen. Jurriaan doelt op het technische aspect van het rijden niet alleen het conditionele aspect. Amerongen is gewoon makkelijk te doen op een toerfiets . Alles wat dat rondje moeilijker maakt zou ik zelf toejuichen als mountainbiker. Niet iedereen is gebrand op zijn rondetijden, sommigen proberen ook graag om een complete rijder te worden en hun fietsbeheersing te verbeteren.

Denk dat jurriaan wijselijk niet reageert, of zich een deuk lacht. Grappig hoe snel mensen op p*k voelen getrapt. Al zou ik wel benieuwd zijn of je hem daadwerkelijk voorblijft. Hij gaat best hard op die enduro van hem....
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Tim, je hebt echt een kort lontje he?

En klagen dat een mtb route in Nederland gevaarlijk is, pfffff...., het moet niet gekker worden.......
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Ja wat dit onderwerp (dat ik niet zou kunnen rijden) betreft heb ik wel een kort lontje, normaal valt t wel mee.
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

timvandoorn schreef:Ja wat dit onderwerp (dat ik niet zou kunnen rijden) betreft heb ik wel een kort lontje, normaal valt t wel mee.
Ben denk ik ook wel van mening dat je gewoon moet leren sturen. Als Amerongen al te extreem wordt....

En volgens mij loop je als eigen ondernemer overal risico, zelfs tijdens het boodschappen doen en die risico's die neem je zelf dus een beetje een loos argument.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

sturen is geen probleem, alleen ik rijd het liefst flink op tempo, zo hard mogelijk ergens doorheen en dan is het bij die rand bij die geul wel oppassen. Amerongen is helemaal niet gevaarlijk of wat dan ook, alleen dat stukje bij die geul is onzin, ik vind dat gewoon jammer. Ik rijd altijd overal en ook wel stukken die moeilijker zijn, maar in de regen rijden over die rand van die geul blijft oppassen geblazen. Misschien dat jullie allemaal mooi weer rijders zijn, ik kom anders echt nooit iemand tegen als het regent..
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Gesloten