Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

ATX 830 bestuurder schreef:
Spook-E schreef:zodra je die (slinger)afdaling hebt vanaf de parkeerplaats aan de bergweg ga je onderaan niet links maar rechtsaf. Steek de weg over en ga rechtdoor. Vlak na die balk over de weg sla je rechtsaf en zit je meteen op de route.
oke dat ga ik binnenkort eens proberen.
Ik heb hem gister met ATX830bestuurder gereden :) Hij ging best lekker, alleen een beetje vaak gestopt maar ach..

Paar weken terug die route (16,1 km) in 40 min en 30 sec. gereden.. :-q
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

Afgelopen weekend op het gedeelte bij Leersum, de lus van 3km was nu een grote puinhoop. Allemaal omgevallen bomen... bosbouw of door de sneeuw? Helaas had ik geen camera bij me, was wel een mooi gezicht :wink: . Ben benieuwd of het volgende al opgeruimd is.
..../''''''\....../'''\.../''\...
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Ja echt irritant, ben er gisteren geweest en het lag er nog steeds. De eerste keer dat ik daar kwam heb ik me er doorheen geworsteld, maar dat kan ik iedereen afraden. Na de eerste set bomen komen er nog veel meer. Overigens ligt de route er nu heel mooi bij, lekker snel, na een beetje doortrappen kwam ik op 37:50.
ML
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 14:10

Vandaag maar weer is een poging gedaan de 3 km route te rijden. Na eerst de 16 km gereden te hebben, richting de 3 gegaan. En tot mijn verbazing is het een grote pijnhoop met omgevallen bomen. Heb mezelf er maar doorheen geworsteld maar het is echt belachelijk. Aan de reacties hierboven te lezen is het al een paar weken zo... :-?
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Sinds afgelopen maandag is er een klein stukje onverhard uit de route gehaald; ik weet niet precies hoe je 't uit moet leggen, maar na die hele lange afdaling ga je aan het einde links en waar je dan eerst de weg over moet steken, moet je nu rechtsaf het asfalt op en dan meteen linksaf, nog steeds asfalt.
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

bij de parkeerplaats bij de sportvelden. Het is maar een stukje van 10 meter wat uit het parkoers is gehaald, ik ben daar al bijna een keer tegen een auto geklapt... Het is geen gemis!
..../''''''\....../'''\.../''\...
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Louis schreef:bij de parkeerplaats bij de sportvelden. Het is maar een stukje van 10 meter wat uit het parkoers is gehaald, ik ben daar al bijna een keer tegen een auto geklapt
Ja, klinkt bekend; in de oude situatie kwam je voor de automobilisten redelijk onverwacht het bos uitzetten.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Louis schreef:bij de parkeerplaats bij de sportvelden. Het is maar een stukje van 10 meter wat uit het parkoers is gehaald, ik ben daar al bijna een keer tegen een auto geklapt... Het is geen gemis!
De route is daar omgelegd, kijk maar naar de bordjes. Het kan ook zo zijn dat de route altijd al zo liep maar dat iedereen daar vrolijk rechtdoor ging. Zal wel privé-terrein zijn en de eigenaar is het zat.
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

Louis schreef:bij de parkeerplaats bij de sportvelden. Het is maar een stukje van 10 meter wat uit het parkoers is gehaald, ik ben daar al bijna een keer tegen een auto geklapt... Het is geen gemis!
Hehe, klinkt bekend! De Graafschaproute heeft ook zo'n punt. Bij de hockeyvelden in Lochem is het ook altijd uitkijken. Moest twee weken geleden tot 2 keer toe stevig in de ankers omdat er weer een soccer mom in een PC Hoofttractor zonder op of om te kijken het pad op stoof
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Wow die lus van 16 kilometer lag er afgelopen weekend beroerd bij. Ik heb hem toen twee keer gereden, zaterdag om 17:00 's middags en maandag 's ochtends om 7:00 (jaja!) :lol:

Zaterdag was het erug modderig en lag er overal paardenstront. Daarop zaten allemaal strontvliegen en als je er dan langs kwam rijden vlogen ze allemaal tegen je aan.. heel verfrissend! :((

Maandag was het wat minder modderig en lag er nog steeds overal paardenstront. Maar nu zaten er geen vliegen op, die waren kennelijk nog niet wakker. :P

Ook deze route is trouwens omgelegd. Als je net de lange afdaling na de parkeerplaats op de amrongse berg gehad hebt, draai je naar links over een zanderig pad. Dan kom je bij een verharde weg (richting het berghuis). Normaalgesproken ging je daar rechtdoor, maar hij is nu omgelegd. Je gaat links over de verharde weg om meteen weer rechts te gaan. Dan ben je eigenlijk meteen weer op de originele route... wow wat een gelul trouwens. :-{

Cya!
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ZIP schreef: Ook deze route is trouwens omgelegd. Als je net de lange afdaling na de parkeerplaats op de amrongse berg gehad hebt, draai je naar links over een zanderig pad. Dan kom je bij een verharde weg (richting het berghuis). Normaalgesproken ging je daar rechtdoor, maar hij is nu omgelegd. Je gaat links over de verharde weg om meteen weer rechts te gaan. Dan ben je eigenlijk meteen weer op de originele route... wow wat een gelul trouwens. :-{

Cya!
Ja, slimmerik. Heb je nog een paar vliegen in je ogen zitten?
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Ja, slimmerik. Heb je nog een paar vliegen in je ogen zitten?
Slim ben ik, maar dat laatste gaat niet (meer) op..
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Iemand enig idee hoe de route er morgenavond bij zal liggen? Dit ivm bandenkeuze en in te plannen schoonmaaktijd....
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Zaskar schreef:Iemand enig idee hoe de route er morgenavond bij zal liggen? Dit ivm bandenkeuze en in te plannen schoonmaaktijd....
morgenavond.. phoe..

Ik zou hem eigenlijk vanavond rijden. Maar m'n maten konden niet ivm. kapotte crank. Maar maandagochtend was het nog flink modderig hoor, vooral op bepaalde stukken. :((
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

als je de 8km rijdt heb je weinig tot geen last van modder en 2x8 is ook 16

Ga vanavond voor 6 rondjes 8
Gesloten