Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Ik mag toch wel klagen over een stuk omleiding.


Edit. Post aangepast, ik WIL dat men ontopic blijft. Rodger.
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Projectile
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 januari 2006, 22:44
Mijn mountainbike: Cannondale SuperV Freeride & DaBomb Projectile

Goed dan, ik rijd de route vrijwel nooit, alleen sommige stukken omdat ik de route zelf te saai vind. Voor mijn doen te weinig technische stukken. Die overigens genoeg te vinden zijn naast de route. Ja, ik rijd dus eigenlijk altijd illegaal. Moeten ze de route maar interessanter maken, ik ga echt niet elke keer hetzelfde duffe rondje rijden. Wel heb ik een keer (voor de laatste aanpassingen) een geklokt rondje gereden: 34 minuten op een 16kg full suspension. Daarnaast ben ik nu vaak in de omgeving van het drielandenpunt te vinden. Daar liggen veel 'ontverantwoorde' paadjes, genieten dus!


Edit. Post aangepast, ik WIL dat men ontopic blijft. Rodger.
Speed Is Sweet!
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Nou ik kan de route wel dromen. Als ik nog een jaartje daar blijf rond rijden kan ik hem op mijn achterwiel achterste voren met mijn ogen dicht rijden.En al dat gedram over die omleggingen wees blij dat ze het gedaan hebben anders was het nu een grote pleuris zooi geweest.Dus. Maar mijn ronde tijden zijn zo rond de 35 minuten. En dat stukje door dat dennen bos is een hele groote aanwinst hadden ze al jaren eerder moeten doen.En die afdaling na de parkeerplaats je moet er gewoon schijt aan hebben verstand op nul en gewoon gaan.Ben daar ook al een paar keer flink onderuit gegaan.Dus.
Dus zak maar zegge
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Zo, 1 post verwijderd want die was niet ontopic en ik kon er ook niets
aan veranderen om 'em ontopic te krijgen, 2 posts aangepast, zodat
ze ontopic zijn.

Dus nu even wat directer... ONTOPIC!

De rest via pb's danwel topics openen in de juiste onderdelen.
<3
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Het viel me de laatste keer enorm op dat er tal van zijsporen van en naar de officiele route zijn. Zijn dat afsteekroutes, aanrijroutes, gavere routes??
Iemand die daar meer van weet?
Projectile
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 januari 2006, 22:44
Mijn mountainbike: Cannondale SuperV Freeride & DaBomb Projectile

Zaskar schreef:Het viel me de laatste keer enorm op dat er tal van zijsporen van en naar de officiele route zijn. Zijn dat afsteekroutes, aanrijroutes, gavere routes??
Iemand die daar meer van weet?
Tussen Rhenen en Leersum stikt het van de mooie paadjes. En die liggen allemaal naast de route! Als je wat meer into downhill/freeride bent ken ik genoeg leuke afdalingen. Je moet alleen donders goed opletten met wandelaars. Het is zondag's echt een superdruk bos.
Speed Is Sweet!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Zucht... en daar gaan jullie dan tussendoor rijden.? En zeker nog verbaasd zijn dan mtb'ers niet zo'n goede naam hebben in dit gebied.

Amerongen is idd niet echt een interessante route, maar als hij je gaat vervelen ga dan ergens rijden waar het wél is toegestaan.
Projectile
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 januari 2006, 22:44
Mijn mountainbike: Cannondale SuperV Freeride & DaBomb Projectile

B100 schreef:Zucht... en daar gaan jullie dan tussendoor rijden.? En zeker nog verbaasd zijn dan mtb'ers niet zo'n goede naam hebben in dit gebied.

Amerongen is idd niet echt een interessante route, maar als hij je gaat vervelen ga dan ergens rijden waar het wél is toegestaan.
Zucht... denk je nou echt dat ik niet afrem, ze vriendelijk groet zoals het hoort? Ik krijg zelden commentaar! Heb zelfs meerdere complimenten gehad voor mijn gedrag.

Bovendien zijn de meeste paden vrij toegankelijk. Je mag vrijwel overal rijden. Ze zien het liever niet, maar ze kunnen je niets maken. Hoe staat het ook alweer op de bordjes:

DE TOEGANG IS VERBODEN
tussen zonsondergang en zonsopgang
buiten wegen en paden
met motorvoertuig, bromfiets of paard
met een loslopende hond
met een spelend muziekapparaat
met een tent of windscherm

Kortom, ik mag hier dus gewoon fietsen!
Speed Is Sweet!
Buikwortel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 januari 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Kona Caldera

Idd, de borden spreken voor zich! Als je je een beetje gedraagt zijn er geen problemen. Al blijft er natuurlijk altijd een groep wereldverbeteraars die ons helemaal het bos uit wil hebben....

En het klopt dat de leuke paden buiten de route liggen, wees eens creatief en laat die pijlen eens links liggen (of rechts, of rechtdoor).
Oops, zei ik dat ?!
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Ik MTB al heel wat jaartjes, maar sinds de invoering van vaste routes ben ik nogal huiverig om daarvan af te wijken, juist vanwege eventuele negatieve reacties.

Ik vroeg om die aan- en afrijroutes van de Amerongseroute omdat ze er nogal bereden uitzien. Vroeg me af of dat van een recente tourtocht was of van vaak bereden creaties van 'vrijwilligers'...

Weet iemand of je rond Den Treek en de Pyramide van Austerlitz vrij mag fietsen? Kan het zo gauw niet vinden op Google.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Projectile en Buikwortel broers (of zusjes!?) van elkaar?
Zelfde ip-adres namelijk maar dit geheel terzijde.

Leuke discussie (maar al wel veel gevoerd) maar laten we ons wel
focussen op de Amerongen-route aub.
<3
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Buiten de route rijden mag alleen in de delen van SBB waar het door jou aangegeven bordje staat. Op de delen van Utrechts Landschap of natuurmonumenten dus niet!

Daarnaast ben ik geen wereldverbeteraar, en wil ik ook niet alle mtb'ers uit het bos hebben. Hell, ik ben zelf een mtbér en heb natuurlijk ook graag zoveel mogelijk routes.

Jij en ik zullen wellicht netjes remmen voor wandelaars [je forumnaam doet overigens anders vermoeden :D ), maar helaas het gros van de mtb-ers doet dat echter niet. Dat doen ze al niet op de MTBroute zelf niet (waar je gewoon mág wandelen) dus dat zullen ze buiten de route ook wel niet doen.

Feit is gewoon dat het gebied daar erg druk wordt gebruikt. En om conflicten te voorkomen is het gewoon beter dat je de gebruikersgroepen een beetje scheidt. Bovendien, als je al terreinbeheerder een mtb route aanlegt mag je toch ook verwachten dat de mtb-ers deze gebruiken. Dus een beetje medewerking werkt m.i. beter dan dat je je bijdehand gaat opstellen.

Maar goed, hier is zoals eerder gezegd al eerder genoeg over gepraat.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

vandaag oerend hard de 16 km gereden, grond is lekker hard, lekker zonnetje en een mooie ronde tijd van 38 min, waren veel mountainbikers dat hielp wel dat motiveert om iedereen ff lekker hard in te halen, met twee had ik iets moeite dat was wel leuk :-D

o ja heb ook nog iemand overeind geholpen die op ze plaat was gegaan op de bekende plek.. 8)
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Projectile
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 januari 2006, 22:44
Mijn mountainbike: Cannondale SuperV Freeride & DaBomb Projectile

Rodger schreef:Projectile en Buikwortel broers (of zusjes!?) van elkaar?
Zelfde ip-adres namelijk maar dit geheel terzijde.
Geen van beide, zijn collega's.
Speed Is Sweet!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fok wat is het de laaste twee weekenden druk op de heuvelrug. Zelfs afgelopen zondag met dat pleuris weer waren er veel wegnichten op mtb's. en veelal ook nog in grotere groepen buiten de routes.
Inderdaad ook ik rij veelal buiten de routes omdat ik er wekelijks kom. Maar alleen heeft men daar veel minder last van + ik rem meestal af en groet.

@ Projectile: Veel leuke afdalingkjes? Wel een paar, maar veel? Of ken jij het bos beter als ik?

(Zondag was het blubberen op een bevroren ondergrond wat dan glibberen wordt)
Gesloten