Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gert-Jan
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Cannondale F HS33
Contacteer:

Dan moet het zaterdag maar weer eens gebeuren. Eens even een stevig potje knallen in dat bos.
Just riding...
ML
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 14:10

Vanmiddag in Amerongen geweest. En er zijn wat wijzigingen aan gebracht. De hele 'slechte' stukken waar de laatste tijd die gigantische plassen lagen, zijn afgesloten.

- Voor de laatste afdaling moet je 1 pad (50 meter) eerder naar links.
- Op het eind van de laatste afdaling zijn borden aangebracht (moeilijk uit te leggen hoe (iig rood/wit gestreept), maar je kan er niet meer hard het kruisende fietspad oversteken.
- Na 14 km, bij die gigaplas (dan weten de meesten het wel denk ik), moet je nu rechts het erg dichtbegroeide bos in voor een waanzinnig stukje singletrack! De volledige lengte van het bestaande pad ga je hier doorheen. Erg netjes gedaan!

Wat vindt de rest van deze aanpassingen?
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Vandaag 2 rondjes Amerongen gereden. Wel modderig en behoorlijk zware en zuigende grond, maar wel goed te rijden. Dat nieuwe stukje singletrack is goed gedaan. Het moet nog wel flink aangereden worden want over een bed van dennenaalden rijden geeft je echt het gevoel dat je stilstaat.
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

alle info + foto's vind je natuurlijk op Heuvelrug MTB Pages :wink:
http://home.wanadoo.nl/huubc

Maar ook een dringende oproep !! :evil:
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Hoe ligt Amerongen erbij vandaag. Wellicht morgen fietsen, maar als er alleen sneeuw en drap ligt en het er spookt, hou ik het voor gezien :lol:
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Heb vandaag de 16 km route gefietst, de route lag er heel slecht bij, overal reuze grote plassen (heb ze nog nooit zo groot gezien op de route) en als je niet in een plas reed dan was het wel tien cm dik blubber.
Dus heb eigenlijk niet gefietst maar geploegd :lol:
Waar ik me wel aan ergerde, !?#$$#%#$%!! :evil: , was het stukje van de route na de parkeerplaats bovenop de Amerongse berg.
Voorheen moest je daar door zo'n geul maar die hebben ze dichtgegooid en nu moet je over de schuinaflopende rand van die geul met tien cm dik blubber.
Wie dat stukje op redelijk tempo kan nemen zonder een keer gruwelijk op zn bek te gaan die kan extreem goed biken.

Dat nieuwe stukje aan het begin door dat dichtbegroeide dennebos vindt ik overigens wel heel leuk en goed.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

timvandoorn schreef:Voorheen moest je daar door zo'n geul maar die hebben ze dichtgegooid en nu moet je over de schuinaflopende rand van die geul met tien cm dik blubber.
Wie dat stukje op redelijk tempo kan nemen zonder een keer gruwelijk op zn bek te gaan die kan extreem goed biken.
In die geul maakte het niet uit wat je spoor was, je werd altijd wel gecorrigeerd door de wanden.
Nu is het een kwestie van sturen en snelheid durven houden, zeker bij de omstandigheden van vandaag.
Maar je hebt gelijk, het maakt inderdaad wel het onderscheid tussen mountainbikers en fietsers op een mountainbike. :lol:

Sfeerfoto's op http://home.wanadoo.nl/huubc
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

heuvelrugmtb schreef:
timvandoorn schreef:Voorheen moest je daar door zo'n geul maar die hebben ze dichtgegooid en nu moet je over de schuinaflopende rand van die geul met tien cm dik blubber.
Wie dat stukje op redelijk tempo kan nemen zonder een keer gruwelijk op zn bek te gaan die kan extreem goed biken.
In die geul maakte het niet uit wat je spoor was, je werd altijd wel gecorrigeerd door de wanden.
Nu is het een kwestie van sturen en snelheid durven houden, zeker bij de omstandigheden van vandaag.
Maar je hebt gelijk, het maakt inderdaad wel het onderscheid tussen mountainbikers en fietsers op een mountainbike. :lol:

Sfeerfoto's op http://home.wanadoo.nl/huubc
Het is is sommige plekken NIET een kwestie van sturen en snelheid houden, want op sommige plekken is de rand van de geul zo afgeragd en schuiner geworden (omdat iedereen tijdens het rijden wel iets wegglijdt met achterband) dat je met de bike wel van de rand afglijdt of je nou hard of zacht gaat (ps heb net een nieuwe achterband erop Continental Vertical)
Die schuine rand is gewoon niet slim, volgende keer knal ik gewoon door het bos een meter naast de geul want deze omleiding is mijn inziens niet verantwoord.

Die laatste zin vindt ik een beetje zuur, suggereer je dat ik niet kan biken omdat een paar van die malloten denken dat ze de route onverantwoord moeten omleggen (andere stukken van de route vindt ik wél goed en verantwoordt omgelegd overigens) Mocht je dat suggereren dan daag ik je uit om de route een keer met mij te biken dan zal ik wel ff laten zien wat biken is..
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

go timmie go timmie go timmie
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

@ Wie dat stukje op redelijk tempo kan nemen zonder een keer gruwelijk op zn bek te gaan die kan extreem goed biken.
@Maar je hebt gelijk, het maakt inderdaad wel het onderscheid tussen mountainbikers en fietsers op een mountainbike.

Ik zie geen verschil tussen jouw laatste zin en die van mij en suggereren die ik al helemaal niks. Sterker nog, ik ZEG dat jij gelijk hebt. Feit is dat het een leuk technische stukje is waar je, net als ik gedaan heb, eens een tijdje moet gaan staan kijken om dat verschil te ontdekken.
En rij jij rustig een metertje om voor iets wat je voor jezelf onverantwoord vindt, maar noem mij daarom geen malloot :cry:
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Heb jij daaraan meegeholpen?! :-{ Oké sorry ik had je misschien geen malloot moeten noemen, maar een verstandige aktie vindt ik het niet, de route op de rand van die geul is nu al bijna meer afgeragd dan die geul zelf.. Maarja ik kan wel blijven spuien op die omleiding, laat ik maar stoppen.. :roll:

Oké dan heb ik die laatste zin van jouw vorig berichtje verkeerd begrepen denk ik.. :-?
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Spook-E schreef:go timmie go timmie go timmie
:-q ga zo door Spookie dan lever je ook nog is een bijzondere bijdrage aan dit forum 8) Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik jouw aanmoedigingen niet had :tong :roll:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

de aanpassingen aan het afdalingkje na de grote parkeerplaats is juist fun. althans dat was het toen ie niet klaar was.
Goede plek om je stuurmanskunsten te tonen, en kennelijk heef ttimmie die niet :wink:
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Jurriaan schreef:de aanpassingen aan het afdalingkje na de grote parkeerplaats is juist fun. althans dat was het toen ie niet klaar was.
Goede plek om je stuurmanskunsten te tonen, en kennelijk heef ttimmie die niet :wink:
Die aanpassingen zijn er gemaakt om de geul te ontzien (lijkt me), maar nu na een paar dagen met regen is de alternatieve route bij de geul mijns inziens ook bijna geheel afgeragd. Zeker als je met spd pedalen fietst is het onverantwoordt, als je valt kun je vallen op één van die vele boomstronken en boomstammen, en ik zou niet weten wat zo "stoer" aan dat onnodig risico lopen. Je kunt wel lekker langzaam "stoer" :-{ gaan zitten sturen en langzaam rijden en netjes en "stoer" :-{ snelheid doseren maar dat lukt me overgrootoma van 96 ook wel :roll: , en het belangrijkste is ik het bij natweer niet verantwoord vindt.

Kun je wel met je blije hoofd gaan zeggen: timmie kan niet rijden, daag me dan maar uit... Grote bek hebben maar klein hartje als je dat niet durft, en anders gewoon je mondt houden :tong
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

De nieuwe situatie van de route heb ik nog niet zelf kunnen aanschouwen, maar als ik dit zo lees wordt ik niet zo blij. En dan doel ik vooral op het stuk na de parkeerplaats. De laatste tijd vond ik dat juist erg verbeterd en prima te rijden en was het erg fun! Er waren twee plekken waar je iets meer moest opletten, maar het was er goed te rijden. Als de route is verlegd om de geul te laten herstellen, waarom is hij dan niet GOED verlegd, zodat er werkelijk minder schade ontstaat?

Wat was het motief achter deze verlegging van de route?
Gesloten