Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Spook-E schreef:als je de 8km rijdt heb je weinig tot geen last van modder en 2x8 is ook 16

Ga vanavond voor 6 rondjes 8
Ja, dat kan natuurlijk ook! Ik rij meestal 1x8 + 1x16 en soms nog een keer de 16. De kortere rij ik nooit meerdere keren, kan ik wel eens gaan doen. Weet nog niet of ik vanavond ga, kom nl uit Delft en misschien dat ik gewoon een asfalt training doe.... Zaterdag wel naar Amerongen!!
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

zaterdag eo-jongerendag :)
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Nee... mag... niet... reageren... moet... netjes... blijven....nnggnnnggg
ATB Topper
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 23:16
Mijn mountainbike: Bulls 8.80 - HS33

Zaterdag komt een maat van me langs uit Groningen. Hij wil de Amerongse route ook wel eens rijden. Pak dus wel lekker het 8 km stuk er bij!!! :lol:


Blijft toch echt mooi hoor deze route.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

precies! Hardcore.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ze hebben nog een stukje veranderd, na de lange afdaling ga je linksaf en stak je de weg over. Nou nu dus niet meer en moet je rechtsaf de weg op en gelijk links. Waarom? Is allebei lastig met verkeer. Wel lullig als je het niet weet en ineens met xx km op een balk afkomt zoals ik. :lol:
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Sensei schreef:Ze hebben nog een stukje veranderd, na de lange afdaling ga je linksaf en stak je de weg over. Nou nu dus niet meer en moet je rechtsaf de weg op en gelijk links. Waarom? Is allebei lastig met verkeer. Wel lullig als je het niet weet en ineens met xx km op een balk afkomt zoals ik. :lol:
Dat hebben ze waarschijnlijk veranderd omdat dat stukje daarna helemaal naar de klote is gereden, kan het een beetje herstellen. 't Is wel irritant jah
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Gert-Jan
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 20:24
Mijn mountainbike: Cannondale F HS33
Contacteer:

Had ergens gelezen dat op de oude 'route' het op de weg afrijden te gevaarlijk was. Auto's zagen de MTB-ers niet aankomen, er was te weinig overzicht.

Het is trouwens wel een grote plassenbende in het bos...
Just riding...
SpartaRotterdam
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 1 september 2004, 17:07

Vandaag voor het eerst samen met Ecko de route van Amerongen (16km) gereden. Ik verwachtte er enorm veel van, maar ik vond het eerlijk gezegd een teleurstelling. Enorm veel modder natuurlijk en heb maar 1 beklimming (aan het einde net voor de Bergweg parkeerplaats) gezien die de moeite waard was. We hebben slechts 1 rondje gedaan, want we vonden het niet de moeite waard om onze nieuwe bikes schade voor de laten lopen.

Het is een enorm vlak en snel parcours (de 16km) vinden wij.

Volgens mij kun je 's winters enorme snelheden bereiken als alles lekker hard is.

Wellicht dat de extra toevoegingen aan de route, wel uitdagend zijn?!

Schoorl, Westenschouwen en Bergschenhoek vind ik een stuk interessanter, maar dat zijn dan ook meer technische parcours.
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Je had de korte route er bij moeten nemen die is wel iets pittiger, veel minder lange rechte stukken.
Ben vanavond nog geweest was weer een lekkere baggerbende. Eerst de kleine dan de grote en daarna de kleine nog een keer maar dan tegen de richting in. Was ook wel leuk.

Groetjes Bas.
SpartaRotterdam
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 1 september 2004, 17:07

Dan zal ik dat de volgende keer eens proberen!
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Heb er vorige week zondag in de pl@@ris regen gefietst...een drama...gelijk nieuwe schijfremblokken erin moeten zetten.......

Is een leuk trainingsrondje...zeker met de 7/8 kilometer erbij van "de overkant"......

Idd niet veel "barre klimmetjes", maar toch ook weer niet zo dat ik met hoge snelheid omhoog fiets......

Afgelopen zondag niet geweest, maar zal ontzettend modderig zijn...3 weken terug lag het er echt perfect bij....

@Sparta Rotterdam: wat was je ronde tijd dan van de 16 km???
SpartaRotterdam
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 1 september 2004, 17:07

Geen tijd opgenomen, omdat we het parcours aan het verkennen waren ...
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Mijn snelste tijd van de 2 rondjes bij elkaar ,want ik rij ze eigenlijk altijd wel samen, is 1 uur 1 min en 40 sec. Gisteravond was ik rond de 1 min 5 onderweg. Veel last van chainsuck.

Groetjes Bas.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

megabass schreef:Mijn snelste tijd van de 2 rondjes bij elkaar ,want ik rij ze eigenlijk altijd wel samen, is 1 uur 1 min en 40 sec. Gisteravond was ik rond de 1 min 5 onderweg. Veel last van chainsuck.

Groetjes Bas.
Da's snel!!! Ik begin altijd bij die korte route, halverweg (in Leersum dus) en rij ze ook altijd samen. Mijn beste tijd vooralsnog is 1:06:30
Gesloten