Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

surfroy01 schreef: vr 6 maart 2020, 09:48 Is er een afspoelpunt in Broekpolder? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat er een kraan met slang ligt, ergens?
Bij de Polderpoort (sporthal / horeca) bij de start en bij de Texaco op ca 1km afstand.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Heb ik ook wel eens gedaan, naar zo'n wasbox bij de Texaco.
Maar voorlopig mijd ik de Broekpolder. Natte drapbende daar, bleeegh.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Ff door de vaart op en neer halen, 50m vd parkeerplaats.

Ps. Als er vis tussen de spaken blijft hangen, graag teruggooien.

😉😉😉
Sry Mannen, denk gewoon mee naar huis nemen en thuis afspuiten. En idd. T is een polder, dus bij teveel regen ff een andere route opzoeken.
Hoeven we ook niet zo veel onderhoud te plegen de volgende keer.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik heb het jaren geleden weleens bij de polderpoort gevraagd, maar dat was dan alleen mogelijk in combinatie met fitnessen en douchen voor een flink bedrag.
bij het klauterwoud is wel een kraan, maar ik weet niet of daar een slang op kan en of er genoeg druk op zit.
maar daar zou je wel met een emmertje en een spons terecht kunnen.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Dank heren, ach het is niet zo'n groot probleem, enkel als ik uit werk een rondje rijd, neem ik de fiets in de auto mee, dan wordt de (p)leasebak maar vuil. Goed schoonmaken gebeurt inderdaad thuis.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Like2Bike schreef: za 7 maart 2020, 02:26 T is een polder, dus bij teveel regen ff een andere route opzoeken.
Hoeven we ook niet zo veel onderhoud te plegen de volgende keer.
Voor mijn lering en vermaak, wat rijd je kapot aan een parcours als er water ligt? Ik rij rustig door de plassen, aangezien de meeste plassen altijd een harde ondergrond hebben anders zakt het water wel weg. Dan gebeurt er toch niet veel anders dan wanneer je droog op het parcours rijd? Of is het omdat velen juist om de plassen heen gaan rijden? Dan snap ik niet dat je offroad gaat rijden, vind ik 1 van de charmes om onder de bagger te komen. Daarom mountainbike ik in de winter en wielren ik in de andere seizoenen.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zoals ik het begrijp bestaat Broekpolder vnl uit puingranulaat met een toplaag bovenop polderklei. Als het erg nat is, druk je het granulaat incl toplaag verder naar beneden en komt de modder boven. Ook zijn er een hele hoop mensen die om de plassen heen rijden waardoor de mooie singetrack uiteindelijk in een breed pad veranderd (dit laatste is niet specifiek voor BP maar een algemeen probleem)

Ondanks dat het een leuk parcours is en ik er veel kom, mijd ik Vlaadingen in de natte periode (zeg Nov-Maart)
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Tsja dat om de plassen heen rijden is vaak lastiger dan er door heen, dus snap niet waarom je dat doet (om natte voeten te vermijden? - blijf dan lekker thuis). Maar dat van die granulaat zou wel een logische verklaring kunnen zijn.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

En omdat anderen wel om de plassen rijden, en de bagger meenemen op het Repac, wordt t zakkende repac ook onder de bagger gereden, en verspreid door degenen die wel op t repac rijden.
M.i. Is helemaal mijden echt niet nodig, maar met heel veel regen beter een ander rondje opzoeken.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 10:46 ...vind ik 1 van de charmes om onder de bagger te komen. Daarom mountainbike ik in de winter en wielren ik in de andere seizoenen.
En daarom hebben échte mtb-ers de schurft aan boswielrenners. "Na ons de zondvloed." :evil:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Like2Bike schreef: ma 9 maart 2020, 12:01 En omdat anderen wel om de plassen rijden, en de bagger meenemen op het Repac, wordt t zakkende repac ook onder de bagger gereden, en verspreid door degenen die wel op t repac rijden.
M.i. Is helemaal mijden echt niet nodig, maar met heel veel regen beter een ander rondje opzoeken.
Nee, maar ik hou niet van poetsen en de Vlaardingse klei is op de eoa manier nogal plakkerig en moeilijk van je fiets te krijgen. Zelfs na 2x wassen zie je afentoe nog steeds een grijze waas.

Had ik al gezegd dat ik niet van poetsen hou?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

de grijze waas is ook geen klei, maar het cement uit de repak.
elke keer dat je door een plas rijdt spettert het water met repak alle kanten op. dat betekent dat de kuilen steeds langer en dieper worden. en daardoor blijft de route na elke regenbui langer nat en "kwetsbaar", waardoor de slijtage steeds sneller gaat.
uiteindelijk is dan de hele repak laag weggereden.

het maakt niet uit hoe leuk je het vindt om door de bagger te rijden en te poetsen, iedereen is welkom op de onderhoudsdagen :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sik schreef: ma 9 maart 2020, 15:46 het maakt niet uit hoe leuk je het vindt om door de bagger te rijden en te poetsen, iedereen is welkom op de onderhoudsdagen :wink:
Cement, he? Dat verklaart een hoop...

Ik doe aan onderhoud door niet in het natte seizoen te rijden :wink:
Alle gekheid op een stokje, ik zou best willen maar is nogal lastig vanwege mijn werkzaamheden. Al is het nu met Covid19 vrij rustig :(
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 11:26 Tsja dat om de plassen heen rijden is vaak lastiger dan er door heen, dus snap niet waarom je dat doet (om natte voeten te vermijden? - blijf dan lekker thuis). Maar dat van die granulaat zou wel een logische verklaring kunnen zijn.
Gister ook gedaan..... maar bij t Klauterwoud is t ff oppassen. Zit een behoorlijk diepe kuil onder water. Als je daar met een flinke vaart inrijdt heb je kans op een nat pak....
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Is het parcours een beetje te doen qua blubber/nattigheid?
Plaats reactie