Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

voor zover ik weet is er geen "school"
misschien wordt er een enkele keer een clinic georganiseerd en een aantal verenigingen uit de omgeving die hier hun rondjes doen.
als je van plan bent om wat op te zetten kan je contact opnemen met de polderpoort(sportschool en fietsenverhuur bij de start van de route) en cube store vlaardingen (heette vroeger bike2build)
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ak-77 schreef: zo 28 juni 2020, 20:58
paulus1981 schreef: za 27 juni 2020, 07:57 Das toch wel een klein compliment voor gemeente Vlaardingen waard?! Niet kiezen voor de makkelijke veilige Nederlandse oplossing om t stuk maar gewoon te sluiten omdat het te gevaarlijk is...👍👌
Complimenten zeker. Is het de gemeente, provincie, SBB? Wie neemt uiteindelijk deze beslissingen?
de onderhoudscommissie heeft 2 jaar geleden een plan ingediend bij SBB.
wat er nu wordt uitgevoerd is wel volgens dat plan, maar wordt gepresenteerd alsof het 100% een idee van de gemeente is.
de gemeente is begonnen met de uitvoering, maar toen vroeg SBB of er wel flora en fauna onderzoek is gedaan en of het niet beter was om te wachten tot na het broedseizoen.
dus het is fijn dat er wat gebeurt, maar ik weet niet zeker of het complimenten waard is :-{ :lol:
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Jurriaan schreef: zo 28 juni 2020, 22:18 Reclame bleek niet mijn corebusiness..
En verenigingen en betalen voor een trainer blijkt ook geen ideale combi te zijn. Trainer zijn is immers een vak mijn inziens en daar staat iets tegen over.
Ah check, je was van plan om zelf zoiets op te zetten, begrijp ik dat goed? Ik dacht dat je voor iemand op zoek was naar les ofzo. Ik ben het als amateur-trainer met je eens dat trainer een vak is, maar ik weet niet of er behalve serieuze wedstrijdrijders veel mensen bereid zijn het verschil te betalen tussen een amateur en een prof. Zeker niet structureel. Maar dat gaat een beetje ver off-topic, misschien een apart topic over starten in 'trainingstechnieken'?
Ik had laatst wel een nieuw lid bij de club die een soort uitgebreide clinic had gedaan, van 6 lessen. Dat begint al een beetje op een school te lijken. Was via een sportschool oid? Ben het ff kwijt hoe dat heette, was in ieder geval ook wel hier in de regio.
Give me little bits of / more than I can take
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4318
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Gisteren paar rondjes geweest. was wel ff lekker, baan was wel glad met veel grind op plaatsen waar je graag grip wilt.

Lastig rijden, je ziet door de het gras soms de binnenkant van de bocht niet en dan weet je niet goed hoe hard je kan.
(geen verwijt naar de onderhouds ploeg zo is het gewoon in deze tijd van het jaar, hier kan je niet tegenaan maaien)
Zonder een schrammetje of brandnetelplekjes kan je het parcours iig niet rijden. Voor mij niet zo,n ramp, maar blijf nu weg met je kids echt te gevaarlijk, die van mij wilde mee ben blij dat ik het niet heb gedaan.

Wat ik wel echt gevaarlijk vind is dat er in twee bochten boomstammen in de berm liggen die je nu niet kan zien door de begroeiing, die moeten daar echt weg!

Was wel super rustig, drie man gespot.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Cube-Elite schreef: vr 3 juli 2020, 09:53 Wat ik wel echt gevaarlijk vind is dat er in twee bochten boomstammen in de berm liggen die je nu niet kan zien door de begroeiing, die moeten daar echt weg!
waar?
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

sik schreef: vr 3 juli 2020, 17:35
Cube-Elite schreef: vr 3 juli 2020, 09:53 Wat ik wel echt gevaarlijk vind is dat er in twee bochten boomstammen in de berm liggen die je nu niet kan zien door de begroeiing, die moeten daar echt weg!
waar?
Ik was er dinsdag, toen zijn ze me niet opgevallen. Maar ik heb niet heel het parcours gereden.
Give me little bits of / more than I can take
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4318
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ergens bij de crazy bananas als je net een bruggetje overbent in een bocht naar links.
Liggen er al heel lang, maar je zit ze nu niet.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dat stuk heb ik 4 x gereden dinsdagavond met een trainingsgroepje en voor zover ik weet heeft niemand er last van gehad. Is dat zo'n bocht die vroeger plat was en tegenwoordig een kommetje heeft? Lekker hoog buitenlangs pakken dan heb je van die stammetjes geen last 😂
Give me little bits of / more than I can take
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

kan iemand de prullenbak legen bij de start met een driehoek sleutel of punttang en er een nieuwe vuilniszak in doen.
ik zelf ben niet in de gelegenheid om het te doen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanochtend om 7 uur gestart voor 2 rondjes blauw en rood. Track lag er redelijk bij, losse bovenlaag is tricky en 't onkruid wordt nu toch wel irritant. Armen en benen vol bultjes van de brandnetels, en schrammen van de bramenstruiken. :-{
Toen ik half 9 weer op de parking kwam was ik duidelijk niet meer enige. Geen spijt dus van de vroege rit, toen ik naar huis reed was 't kwik alweer tot 28 graden gestegen. Voor mij toch écht te warm.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Om 11.00 ook nog 2 rondjes gedaan en heerlijk rustig op het parcours... 😅😅
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef: zo 9 augustus 2020, 15:07 .... en 't onkruid wordt nu toch wel irritant. Armen en benen vol bultjes van de brandnetels, en schrammen van de bramenstruiken. :-{
Tel daarbij op een vervelende ontsteking op de rechterknie, moet van een berenklauw zijn geweest.

Ik blijf voorlopig weg uit de Broekpolder. :evil:
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

[/quote]

Tel daarbij op een vervelende ontsteking op de rechterknie, moet van een berenklauw zijn geweest.

Ik blijf voorlopig weg uit de Broekpolder. :evil:
[/quote]

Vervelend. Maar langs het parcours staan alleen kleine 1e jaars berenklauwen en die geven over het algemeen niet echt problemen. 2e jaars of oudere reuzeberenklauw geven brandwonden als je het sap op je huid krijgt en daarna in de zon komt (wat momenteel niet ondenkbaar zijn is😅)
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Parkoers ligt er qua onkruid gewoon goed bij toen ik hier vorige week was. Lekker breed en op tijd gesnoeid tov vorige jaren. Viel mij in ieder geval 100% mee!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan is 't in 1 week aardig gegroeid. Ik verzin dit toch niet? :~

Natuurlijk valt er nog te fietsen. Maar fijn is anders.
Plaats reactie