Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Het is op sommige stukken inderdaad erg snel gegroeid In de afgelopen week, vorige week was het op het hele parcours goed open maar afgelopen zondag merkte ik wel dat op diverse stukken Het onkruid een centimeter of 30 gegroeid is. Iemand misschien pokon gesproeid ipv Round-up? :winkie:
RobND
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 augustus 2020, 20:15

Goedemiddag,

Waarschijnlijk overbodige informatie voor de reguliere bezoeker maar er ligt op ongeveer 3,5 km van de start een boom over het pad. Geen gevaarlijke situatie maar als iemand een kettingzaag heeft ;-) ? Zou fijn zijn.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hoe staat het met de begroeiing op en rond de baan?
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

vorige week paar rondjes gereden en toen was grofweg de helft van de baan gemaaid. maar vond het echt prima te doen.
RobND
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 augustus 2020, 20:15

paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 21:00 Hoe staat het met de begroeiing op en rond de baan?
Gisteren geweest en niets aan de hand ( op die boom na ;-))
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice, dank👍
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Gistermiddag een rondje gedaan op Vlaardingen met een onlangs 2e hands gekochte Weehoo kinder fiets Trailer .
Ding is voorzien van 6 versnellingen :winkie: . 2 heerlijke rondjes met me zoontje van 5,5 achterop.
Ik had gehoopt op 1 rondje maar meneertje had er nog geen genoeg van dus een 2e er achteraan gedaan :-q
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

doe je dan ook de TTF's :D
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

:winkie: ik wilde wel maar heb niet genoeg clearance bij het achterwiel. Dus kon er alleen maar langs rijden en naar kijken :winkie:
Het bultje beetje aan het eind van de mouse trap en de "trap" afdaling bij de rollercoaster net voor het bruggetje liep de trailer tegen me achterband aan. Maar verder dolle pret :-q
RobND
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 augustus 2020, 20:15

Wat zijn TTF's?

Afgelopen donderdag aan het einde van de middag twee maal rond gegaan maar had mij zo vergist.
Het was al een aantal uur droog dus ik ging er vanuit dat het wel zou gaan, maar het was echt mega nat en vol met plassen.
Mijn eigen schuld om te gaan rijden natuurlijk maar ik had de laatste maand alleen op zandgrond gereden en dat is zo droog.
Inschattingsfoutje maar al met al best lekker gereden, het was niet druk :p en de tijden vielen uiteindelijk niet tegen :-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

TTF staat voor Technical Trail Feature.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ttf’s: Sprongetjes, rotsblokken om overheen te rijden, balken en bruggetjes (northshores) drops etc
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Er is weer een leuke ttf bijgemaakt aan het einde van het parcours, de ‘ome kobus’ lus. Erg leuk lusje maar als je door teveel snelheid de laatste bocht afsnijd en over de rand van de kom springt zou je wensen dat er een hogere kombocht onderaan zou zijn of dat er een strobaal tegen die boom zou staan :winkie:

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen
pdebruin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 00:21
Mijn mountainbike: Scott Scale 940 (2020) Rockshox SID RL, DT Swiss XR1700

Ome kobus is zeker een leuke toevoeging. Flow is goed alleen die ene boom wanneer je omhoog gaat is toch wel een dingetje en kan bij een klein stuur foutje zorgen dat je net niet genoeg vaart hebt om boven te komen. Vooral van toepassing als er meerdere rijders achterelkaar rijden. Je kunt dan beter wachten omdat niet iedereen het haalt. Eenmaal boven is het wat krap en mag het wat ruimer nu meer een Z dan een een flauwe S. erg leuke toevoeging aan het parcours!
Laatst gewijzigd door pdebruin op di 24 november 2020, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Sinds maanden weer eens Broekpolder en inderdaad Ome Kobus is erg leuk, al kwam ik de eerste keer niet boven :o , je moet er wel vaart in houden :D ! Ook in het begin zijn er 2 leuke plateaus bijgekomen, helaas was de ondergrond te zuigend om wat snelheid te kunnen maken voor leuke sprongen.

Het was achterin toch modderiger dan ik verwacht had, maar ach dan maar vol erin en tot achter den oren onder den drek! Wat mij wel opvalt, veel boomwortels die aan de oppervlakte liggen, maakt het technischer maar weet niet wat de bomen er van vinden. Is dit bewust? of is er minder onderhoud lees leeg rijden van de paden in het geding?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Plaats reactie