Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Hmmm, ik ben hem nog niet tegengekomen maar ik denk dat het een leuke ttf is als ik hem tegen kom :winkie: :bier:
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

P@trick schreef: za 23 oktober 2021, 11:24 Hmmm, ik ben hem nog niet tegengekomen maar ik denk dat het een leuke ttf is als ik hem tegen kom :winkie: :bier:
Of een goed fietsenrek? :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wel opletten dat je voorwiel niet wegglijdt op die natte wortel.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Giant-E schreef: za 23 oktober 2021, 11:32 Wel opletten dat je voorwiel niet wegglijdt op die natte wortel.
Maxxis forekaster, zal wel los lopen :-q
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Bericht van de onderhoudscommissie:

Er is vanaf vandaag een aannemer bezig met een "veiligheidskap", onveilige bomen en takken worden gekapt.
de aannemer plaatst afzettingen en omleidingen, volg deze AUB op.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sik schreef: do 20 januari 2022, 13:29 Bericht van de onderhoudscommissie:

Er is vanaf vandaag een aannemer bezig met een "veiligheidskap", onveilige bomen en takken worden gekapt.
de aannemer plaatst afzettingen en omleidingen, volg deze AUB op.
Geen probleem. Deze tijd vh jaar zien ze mij sowieso niet op de polderkleiroutes...
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Vanmorgen weer eens wezen rijden hier. Het heeft al bijna 2 weken niet noemenswaardig geregend dus de gok gewaagd. Fiets hoeft zelfs niet gewassen te worden :bier:

Parcours ligt er heel goed bij, hier en daar een klein plasje maar dat mag geen naam hebben. Wat wel opviel was het onderhoud dat gedaan is, werkelijk top! Was al een maandje of 2 niet geweest maar er is serieus veel gedaan, kuilen en geulen gevuld en bochten ‘gerepareerd’. In het bikepark weer een leuke flowline erbij en de gapjumps verbeterd (lees hoger en iets verder uit elkaar). Ik kwam daar achter toen ik er op reed en mijn snelheid te laag was :winkie: . Daarna nog een paar keer gereden met aangepaste snelheid en dan voelt die hele lijn heerlijk vloeiend :-q

Goed bezig crew! :-q
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Over de hele route zijn er omgewaaide bomen, met name op de cakewalk.
De omgewaaide bomen zijn onhandig, maar de bomen die nog schuin hangen en elk moment kunnen omvallen zijn levensgevaarlijk.
Ze worden door Staatsbosbeheer opgeruimd, het is nog niet bekend wanneer.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Onderhoudsdag

Zondag 6 Maart organiseren we weer een onderhoudsdag.
We verzamelen tussen 8:30 en 8:45 bij de Polderpoort aan de achterkant.
De onderhoudscommissie heeft wat gereedschap dat je kan lenen als je dat niet zelf hebt.
Maar we komen altijd kruiwagens te kort, dus als je er zelf een hebt of ergens kan lenen neem hem dan mee.
Laat je even weten of je komt via: onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com

ps. We hebben een nieuw stukje trail aangelegd van het infobord naar de Polderpoort, hier ligt nog geen repak op, dus bij droge omstandigheden kan je het rustig inrijden. Maar laat het nog even met rust als het nat is.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Hierbij even een herinnering dat er zondagochtend een onderhoudsdag is.
Het liefst zien we natuurlijk dat je de tweewieler even laat staan en met je eenwieler (kruiwagen) komt helpen.
Ga je toch liever fietsen? Ook goed, maar houd er wel rekening mee dat we verspreid over meerdere plekken bezig zijn en er mogelijk ook stukken afgesloten zijn.
We verzamelen 8:45 bij de Polderpoort aan de achterkant.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Vandaag is er weer hard gewerkt aan het nieuwe stuk trail bij de start. Het is momenteel nog niet de bedoeling dat er op gereden wordt, vandaar het gaas en de takken. Graag respect hiervoor. Hopelijk kan het stuk volgende week open. Eigenlijk hebben we wat regen nodig zodat de toplaag wat vaster wordt. Dan hebben we een mooi nieuw stuk dat na Ome Kobus begint en helemaal naar de Polderpoort loopt. Vandaar keer je weer om op de oude aanrijroute naar de start
Gebruikersavatar
CounterDesk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 11 april 2012, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29 & Cube Stereo 120

Tijdens de onderhoudsdag op 6 maart deed ik nog een rondje (excuses, ik wist niet dat er onderhoud was). Toen bedankte ik de trailcrew nog en iemand van hen riep me nog na dat je ergens kon doneren aan de route. Waar kan dat precies?
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Op de nieuwe website staat rechts bovenaan een button om de crew te steunen (doneren)

https://www.mtbvlaardingen.nl/

Al met al is er op het parcours al een hoop verbeterd en zijn er zinvolle en leuke aanpassingen
Gedaan. Volgens de website gaat er in het grote bikepark nog heel wat aangepast en verbeterd worden. Lekker bezig crew! :-q

Misschien wel wat plek over voor wat drop-offs verschillend in hoogte? :bier:


Groet
Patrick
Gebruikersavatar
CounterDesk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 11 april 2012, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29 & Cube Stereo 120

Ik doe echt mijn best maar volgens mij werkt dat formulier niet... :roll:

Plekje om drops te oefenen lijkt me idd wel fijn!
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

CounterDesk schreef: ma 21 maart 2022, 17:47 Ik doe echt mijn best maar volgens mij werkt dat formulier niet...
Bij mij ook niet, zal de nieuwigheid zijn. Ik heb een berichtje naar de beheerder gestuurd.
Plaats reactie