Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ah, dat maakt het een stuk duidelijker. Ik heb nooit begrepen wat een metertje grond kon doen.

Ik zie het allemaal wel gebeuren en zie die berg wel verschijnen :-q
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

als er genoeg donaties komen kunnen we er een kabelbaan op maken a la Willingen!
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

In deze tijden van droogte blijft de BP toch een heerlijk baantje. De ondergrond is top, af en toe even oppassen voor losliggend grind, maar dat valt best mee. En je eerste ronde even kijken waar de kombochten evt wat los zijn. Een paar weken geleden prima gesnoeid. een enkele verdwaalde braam probeert t parcours te bereiken. De kleine buitjes van deze week maken het af.

TOP!
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

vandaag geweest baan ligt er toppie bij geen plasje te bekennen na de regeval van gisteren :-q :D :winkie: :)
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

misa schreef: do 18 augustus 2022, 20:56 vandaag geweest baan ligt er toppie bij geen plasje te bekennen na de regeval van gisteren :-q :D :winkie: :)
Morgen maar weer eens gaan spelen dan :bier:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Morgen ook maar eens naar Vlaardingen, nog nooit geweest. Even met mevrouw en een maatje op pad.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: vr 19 augustus 2022, 21:51 Morgen ook maar eens naar Vlaardingen, nog nooit geweest. Even met mevrouw en een maatje op pad.
Rondje is een kleine 10km (blauw), met een aantal korte optionele lusjes. Nergens spannend, wel veelzijdig en geen moment saai. Knap werk, in een platte polder.
Rood is het bikeparkje, na 100 mtr blauw links afslaan, , daar is ‘t wel wat leuker. Zoals eerder vermeld, ook een aantal “wilde” lijntjes omlaag. Sommigen rond 45 graden. :winkie:

Tip: Ondergrond is repak, bandendruk minimaal houden.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: vr 19 augustus 2022, 22:32
MarkMeisner schreef: vr 19 augustus 2022, 21:51 Morgen ook maar eens naar Vlaardingen, nog nooit geweest. Even met mevrouw en een maatje op pad.
Rondje is een kleine 10km (blauw), met een aantal korte optionele lusjes. Nergens spannend, wel veelzijdig en geen moment saai. Knap werk, in een platte polder.
Rood is het bikeparkje, na 100 mtr blauw links afslaan, , daar is ‘t wel wat leuker. Zoals eerder vermeld, ook een aantal “wilde” lijntjes omlaag. Sommigen rond 45 graden. :winkie:

Tip: Ondergrond is repak, bandendruk minimaal houden.
Oeh, dat klinkt goed! We pakken eerst blauw maar even en gaan daarna spelen!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tip 2: Mooi terras bij de start/finish. Enjoy! :bier:
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Nou, het reed alweer een stuk vlotter dan vorige week :-q

Maar nog meer regen zou geen kwaad kunnen :winkie:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Middagje well spend gister :-q Leuke route met genoeg uitdaging. Amper hoogtemeters, dus het continu trappen. Wel erg small, dus het was uitkijken met pedalstrikes in de bochten. Met mijn gemontereerde tractorbanden (Assegai & Dissector) moest ik blijven trappen om een beetje snelheid te behouden :D

Bikepark is ook heel erg leuk! Bij de eerste skinny bij de tredes omhoog mooi rechts in de prikkelbosjes beland (auw) maar de keren erna prima gehaald. Gapjump kan ook afgevinkt worden en die steile extra lijntjes waren ook erg leuk!

Was wel één gast die een boom vol raakte bij de gapjumps, ik hoop dat het goed met hem gaat! Hij droeg wel netjes volledige gear, dat had hij goed voor elkaar :-q
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

MarkMeisner schreef: zo 21 augustus 2022, 12:50 Was wel één gast die een boom vol raakte bij de gapjumps, ik hoop dat het goed met hem gaat! Hij droeg wel netjes volledige gear, dat had hij goed voor elkaar :-q
Ben je niet even wezen kijken of hij hulp nodig had? :~
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

P@trick schreef: zo 21 augustus 2022, 19:20
MarkMeisner schreef: zo 21 augustus 2022, 12:50 Was wel één gast die een boom vol raakte bij de gapjumps, ik hoop dat het goed met hem gaat! Hij droeg wel netjes volledige gear, dat had hij goed voor elkaar :-q
Ben je niet even wezen kijken of hij hulp nodig had? :~
Ik stond een goede 1.5meter van hem vandaan toen ik met hem sprak, dichterbij vond ik wel iets te persoonlijk :wink:

Ik doel meer op de nasleep. Met een flinke klap kun je op dat moment misschien niet heel veel last ergens van hebben (adrenaline), maar na een uur of wat kan het toch zijn dat er meer aan de hand was.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

... klein beetje off-topic, maar wel in de buurt.

Achter de Ikea in Delft heb je een bos met aardige singletrack (wandel??) paden. Aan de oostkant hiervan waren leuke mtb tracks aangelegd (niet voor beginners...). Afgelopen week waren we hier en we zagen dat dit professioneel verwijderd is, niks meer van over.

iemand een idee wat hier gebeurt is en vooral waarom?
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik was afgelopen vrijdag weer eens in Broekpolder, stoffig maar blijft leuk. Ook weer een stuk parcours erbij, aan het eind langs sloot richting parkeerplaats, 3 werf hulde!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Plaats reactie