Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Dat laatste vooral. Zachte natte ondergrond en drukke berijding. repac zakt weg, wortels blijven en bagger neemt toe.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Drukke berijding... :~

Ik snap dat dus niet. Het is een fokking polder. De gehele winter baggerhappen dus. Hooguit bij vorst valt er leuk te rijden.

Ach, ik stond een keer met een gerenommeerd forumlid bij de start en bij 't zien van meerdere bwr-ers totaal onder de modder wisten wij genoeg: Naar huis! :lol:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Mag ik dit komisch vinden, ja dat mag! Mountainbikers (zelfs gerenomeerde forumleden) die afschrikken van blubbber? Mijn persooonlijke mening is dat ik in elk terrein buiten de gebaande paden het naar mijn zin kan hebben, welk jaar getijde dan ook!

3 werf hulde voor de terreinbeheerders!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

surfroy01 schreef: di 24 november 2020, 09:46 Mag ik dit komisch vinden, ja dat mag! Mountainbikers (zelfs gerenomeerde forumleden) die afschrikken van blubbber? Mijn persooonlijke mening is dat ik in elk terrein buiten de gebaande paden het naar mijn zin kan hebben, welk jaar getijde dan ook!

3 werf hulde voor de terreinbeheerders!
Die zullen erg blij zijn met jou, en je mede knorrende bwr's. :-q

#trailrespect
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Hahahahha ja sorry, foutje ik bedoelde met buiten de gebaande paden, de geasfalteerde, op offroad parcours blijf ik op de geprepareerde paden!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Over het algemeen is de polder ook in de winter goed te bereiden. Alleen na langdurige regen zou het fijn zijn als de track lekker kan drogen. Helaas is dat een utopie, de term trailrespect is maar tot een klein groepje doorgedrongen. Momenteel worden de problemen natuurlijk snel groter, door de corona is het niet mogelijk om (grote) onderhoudsdagen te organiseren, verder zijn alle mountainbikes al een paar maanden uitverkocht en die moeten ook ergens rijden. Dit lijkt niet de groep te zijn die ook aan onderhoud doen. Momenteel wordt er door een aantal mensen toch nog wat aan onderhoud gedaan, hulde hiervoor. Verder maar hopen op een beetje droge winter
Clesstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 januari 2014, 19:16

Iemand enig idee waar je kan melden dat de prullenbak aan het begin van de trail vol is? Of gelijk een grotere neer laten zetten? Nu lag er overal plastic aan het begin van het parcour :(
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Clesstra schreef: vr 11 december 2020, 17:37 Iemand enig idee waar je kan melden dat de prullenbak aan het begin van de trail vol is? Of gelijk een grotere neer laten zetten? Nu lag er overal plastic aan het begin van het parcour :(
https://www.buitenbeter.nl/
Mogelijk doet Vlaardingen hier ook wat mee.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Clesstra schreef: vr 11 december 2020, 17:37 Iemand enig idee waar je kan melden dat de prullenbak aan het begin van de trail vol is? Of gelijk een grotere neer laten zetten? Nu lag er overal plastic aan het begin van het parcour :(
is onder de aandacht van de onderhoudscommissie, we willen graag een grotere met klep
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Waarom kunnen mensen wel volle verpakkingen meenemen maar eenmaal leeg niet meer?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Houd er rekening mee dat heel vaak niet de mensen zijn die dit doen maar vogels die spitten naar voedsel.
Ik zie bij mij in de buurt dat de (hang)jeugd netjes alles in de bakken doet, smorgens zie je de kraaien aan de stukken plastic, blikjes etc trekken.
1 grote bende. Niet door de jeugd, wel door de natuur.
Een goed afsluitbare klept helpt hierin

EDIT, overvolle bakken doen de vogels uiteraard niet, maar trekken vaak wel rommel naar boven waardoor deze vol lijkt.

Kan me goed voorstellen dat met huidige gebruik van parcours door wandelaars en fietsers er veel weggegooit wordt :-q
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

En beter in de bak als op t parcours, of ernaast!
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

bluebiker schreef: wo 25 november 2020, 21:20 Over het algemeen is de polder ook in de winter goed te bereiden. Alleen na langdurige regen zou het fijn zijn als de track lekker kan drogen. Helaas is dat een utopie, de term trailrespect is maar tot een klein groepje doorgedrongen. Momenteel worden de problemen natuurlijk snel groter, door de corona is het niet mogelijk om (grote) onderhoudsdagen te organiseren, verder zijn alle mountainbikes al een paar maanden uitverkocht en die moeten ook ergens rijden. Dit lijkt niet de groep te zijn die ook aan onderhoud doen. Momenteel wordt er door een aantal mensen toch nog wat aan onderhoud gedaan, hulde hiervoor. Verder maar hopen op een beetje droge winter
In mijn korte ervaring, zijn er toch veel van de "newcomers" die graag willen een dag scheppen, maar hebben geen idee wanneer, bij wie, en hoe ze kunnen aanmelden.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Normaliter worden grote onderhoudsdagen hier gemeld (vaak op een zondagochtend). Ook op het mededelingen bord, bij de start- polderpoort wordt dit vermeld.
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

[quote=misa post_id=2507987 time=1594047937 user_id=37478]
kan iemand de prullenbak legen bij de start met een driehoek sleutel of punttang en er een nieuwe vuilniszak in doen.
ik zelf ben niet in de gelegenheid om het te doen.
[/quote]
ik heb hem er ooit neergezet maar kom niet meer zo vaak in vlaardingen.
Plaats reactie