Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Rembrandt schreef: vr 11 december 2020, 22:07 Houd er rekening mee dat heel vaak niet de mensen zijn die dit doen maar vogels die spitten naar voedsel.
Ik zie bij mij in de buurt dat de (hang)jeugd netjes alles in de bakken doet, smorgens zie je de kraaien aan de stukken plastic, blikjes etc trekken.
1 grote bende. Niet door de jeugd, wel door de natuur.
Een goed afsluitbare klept helpt hierin

EDIT, overvolle bakken doen de vogels uiteraard niet, maar trekken vaak wel rommel naar boven waardoor deze vol lijkt.

Kan me goed voorstellen dat met huidige gebruik van parcours door wandelaars en fietsers er veel weggegooit wordt :-q
Dan blijft mijn statement nog steeds van kracht, waarom kun je een verpakking vol mee van huis meenemen maar niet leeg mee terug? Probleem is dat er een prullenbak staat, dan gebruiken ze hem. Als je hem niet neerzet zijn mensen (nouja een deel) geneigd afval mee te nemen.

Dit principe werkt ook met wegdek strepen, wanneer je die achterwege laat, rijden mensen langzamer....... de kracht van het weg laten :D
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Ja daar kan ik jou geen antwoord op geven :lol:
Ik prop altijd alles gewoon weer in mijn rugtas of broekzak.
Voor kleverige gelletjes heb ik een zakje mee zodat tas of broekzak niet vies wordt :D

Snel, simpel en hoef niet te zoeken naar een afval bak :-q
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik woon aan het strand, en inderdaad de meeuwen halen de prullenbakken leeg, maar als ik dan zie dat er volle prullenbakken met allemaal los vuil er naast staat dan denk ik, waarom neem je het niet gewoon mee naar huis.

Zeker nu met corona zie je dat mensen eten en drinken meenemen naar strand (kun je niet zonder?) en de troep achterlaten. Triest, gelukkig neem jij je afval mee, hulde 3 werf!

Ik loop op strand altijd plastic te jutten, als iedere bezoeker dat doet..... maar nee hoor.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
nickk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 6 september 2016, 22:09

Vandaag gereden, één strook is echt modderig, de rest is goed te doen. En wat een onderhoudswerk is er verzet! Echt petje af, zeker de tweede helft vd route ligt er erg goed bij (veel beter dan in de zomer).
Kitser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 21:10

nickk schreef: zo 20 december 2020, 21:38 Vandaag gereden, één strook is echt modderig, de rest is goed te doen. En wat een onderhoudswerk is er verzet! Echt petje af, zeker de tweede helft vd route ligt er erg goed bij (veel beter dan in de zomer).
Ik woon in Schiedam Noord dus Broekpolder is mijn vaste mtb route. Maar doordat het daar de laatste keer dat ik er was (een paar weken geleden) zo ontzettend nat was en heel veel plassen lagen rijd ik de laatste weken elke keer naar Dorst / Teteringen / Oosterhout.
Maar als ik het goed begrijp is nu alles goed te rijden op één stuk na?
Ik had de vorige keer het idee dat niet echt goed voor het parcours zou zijn als ik met die omstandigheden zou gaan fietsen.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

De Broekpolder is een opgespoten gebied. Als er veel regen gevallen is, zoals de laatste weken, wordt de ondergrond zacht. Hierdoor zakt de repac toplaag weg, en rijd je met mountainbiken de trails kapot.
Of, er wordt om plasjes heengereden, waardoor er een breder blubber pad ontstaat. De bagger van het omrijden komt op de trail terecht.

Daarom, beter even andere routes zoeken in deze natte tijden.
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Dat opgespoten deel is gelijk een onderdeel van het probleem. De verontreiniging in die grond zorgt ervoor dat het water in de polder niet in het oppervlaktewater gepompt mag worden (of iig niet in grote hoeveelheden).
Hierdoor blijft het waterpeil erg lang hoog (het bos voor mousetrap (heette volgens mij pooltable) werd op een gegeven moment niet eens droog meer en is er uitgehaald).
Dit zorgt voor mij persoonlijk voor een dilemma, als ik niet ga rijden als het (erg) nat is dan blijven eigenlijk alleen de zomermaanden over. Naar de andere routes is helaas geen optie, ik ben blij dat ik op zaterdagochtend een uurtje vrij kan maken om een rondje te rijden, als ik naar een van de routes in Brabant moet (waar het door zandgrond vaak sneller droog is) ben ik al bijna een uur enkele reis kwijt.

Ik denk dat techniek minstens net zo belangrijk is als het moment. Veel remkuilen en kapot rijden van bochten gebeuren ook tijdens de droge periodes.
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik woon op een kwartier rijden van Vld, maar van november tot april kom ik er zelden of nooit. Geldt ook voor B'hoek.
Deels uit trailrespect, deels uit zelfbescherming. Dan maar 2x 3/4 uur rijden naar UHR of Brabant. (Dan wel vaak rit 40 km)
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Tijdelijke afsluiting

Vanwege de essentaksterfte is er een gevaarlijke situatie en vindt er een noodkap plaats.
Daarom is er eind Januari een tijdelijke sluiting van het noordelijke deel van de route, vanaf paal 8 t/m. paal 13. (Bikepark Noord t/m. Dubbel D)
Dit zal +/- 2 weken duren.
De omleiding gaat over het Vlaardingen-Cultuurpad, dit pad wordt ook door andere bezoekers van de Broekpolder druk gebruikt (op het moment helemaal vanwege het Corona gebeuren) , dus houd alsjeblieft een beetje rekening met elkaar.

Vanwege het aanhoudende natte weer is het misschien een goed idee om de route in z’n geheel even wat rust te gunnen.

Afbeelding


afsluiting paal 8 t/m 13: rood
omleiding Vlaardingen-Cultuurpad: geel
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

:-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik kwam hier toch al nooit in de winter, dat scheelt. Mooiste zou eigenlijk zijn om nu de hele route dicht te gooien.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Giant-E schreef: do 21 januari 2021, 19:58 Ik kwam hier toch al nooit in de winter, dat scheelt. Mooiste zou eigenlijk zijn om nu de hele route dicht te gooien.
Je bent iig consequent in je berichten :-) zie je vorige reactie precies 2 berichten terug... overigens doe ik hetzelfde vanuit schiedam
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zie 't nu ook, haha. Wel wat veranderd, de UHR is nu ook al bijna een no-go. :((
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik ga iedere winter 1 a 2 maal naar de Broekpolder, das best lastig dit jaar gezien de overvloedige blubber. Vandaag was de kans :D

Op hele delen van het parcours had 1 a 2 man voor me gereden, dat was de enige reden dat ik het pad kon volgen... Wel kwam er nog de nodige blubber door de sneeuw heen, t zal gistermiddag niet best geweest zijn qua ondergrond..

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: zo 7 februari 2021, 19:06 Ik ga iedere winter 1 a 2 maal naar de Broekpolder, das best lastig dit jaar gezien de overvloedige blubber. Vandaag was de kans :D

Op hele delen van het parcours had 1 a 2 man voor me gereden, dat was de enige reden dat ik het pad kon volgen... Wel kwam er nog de nodige blubber door de sneeuw heen, t zal gistermiddag niet best geweest zijn qua ondergrond..

Afbeelding
Haha, normaal weet ik perfect op welk stukje van de track een foto gemaakt is maar nu herken ik dus helemaal nix :lol:
Plaats reactie