Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

de donatieknop werkt idd niet, er wordt hard aan gewerkt
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

P@trick schreef: ma 21 maart 2022, 18:23
CounterDesk schreef: ma 21 maart 2022, 17:47 Ik doe echt mijn best maar volgens mij werkt dat formulier niet...
Bij mij ook niet, zal de nieuwigheid zijn. Ik heb een berichtje naar de beheerder gestuurd.
De website beheerder is op de hoogte, vanmiddag had ik het op hun FB gemeld :-q
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

CounterDesk schreef: ma 21 maart 2022, 17:47 Ik doe echt mijn best maar volgens mij werkt dat formulier niet... :roll:

Plekje om drops te oefenen lijkt me idd wel fijn!
hij doet het! excuses voor het ongemak.
https://www.mtbvlaardingen.nl/doneren

een stel drops naast elkaar, steeds 20cm hoger, staat wel op het verlanglijstje.
maar dan wachten we eerst nog even of de houtprijzen droppen.

hopelijk gaat het nieuwe stuk bij de polderpoort morgen helemaal open, anders wachten we tot er een flinke regenbui langskomt.
het ene moment is het te nat, het andere weer te droog. :-{

het grote project waar we nu voor aan het sparen zijn is groot onderhoud in 2023.
over de hele route is het repak verzakt en weggesleten, we willen dit weer aanvullen tot een bol dijkje boven het maaiveld.
zodat het goed afwatert en bijna altijd te rijden is.
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Drops en heel het jaar fietsen! Klinkt goed en ik kan melden dat de donatie knop nu prima werkt.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Bedankt :-q
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Yep, de donatie-button werkt :bier:

En verder, ga vooral zo door :-q
hans1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:54

Alweer flinke poos geleden dat ik het forum bezocht heb.
Dank voor het vele onderhoud de laatste tijd 👍👍
Als er nog een project gezocht word, we missen nog een wallride,
Tegen / naast het bruggetje op de rollercoaster misschien een mooie plek , dan kun je hem met of zonder snelheid nemen .
If you're not living on the edge you're taking up too much space
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren geweest, we hadden het kleinste schansje meegenomen en er ontstond een spontane jumpsessie :lol:

https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 4940774690
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Haha, tof man. :-q

Ben sowieso wel fan van dat bikeparkje. Verderop bij de 2e bult is ‘t ook leuk spelen, daar liggen een aantal uitdagende (steile) lijntjes.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 11 april 2022, 10:46 Haha, tof man. :-q

Ben sowieso wel fan van dat bikeparkje. Verderop bij de 2e bult is ‘t ook leuk spelen, daar liggen een aantal uitdagende (steile) lijntjes.
Ja klopt stukje verder en dan zijn er best leuke steile stukjes met wat sprongen ook. :winkie:
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Op de foto van het gebied dat ze gaan aanpakken ziet het er niet verontrustend uit. Bied wel weer mogelijkheden voor verbetering in dit deel, het parcours is in die 2 stukken wat recht toe recht aan. Waarschijnlijk blijft er genoeg grond over na de sanering om wat leuke hoogteverschillen te creëren met wat mooie sprongen, tafels en drops :winkie:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik heb toch andere ervaringen met het woord saneren dan afdekken met 1 meter grond, zoals in afgraven en terug storten van 'schone grond'.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

surfroy01 schreef: di 26 april 2022, 08:18 Ik heb toch andere ervaringen met het woord saneren dan afdekken met 1 meter grond, zoals in afgraven en terug storten van 'schone grond'.
Yep, ik zie hier het nut ook niet van. De vuile grond blijft dan toch de vuile grond….
Anyway, meer grond = meer mogelijkheden op hoogteverschil :-q
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

de uitleg van de gemeente:
het gaat vooral om Drins (bestrijdingsmiddelen), die hechten zich aan de gronddeeltjes en verplaatsen zich bijvoorbeeld niet via het grondwater, ook omdat de polder met dijken is afgesloten van de omgeving.
de enige manier waarop ze zich verspreiden is doordat de wormen die in de grond leven er vol mee zitten en die worden door vogels gegeten en de vogels worden dan weer door vossen gegeten. op die manier nemen de concentraties in de voedselketen toe.
de meeste wormen gaan niet dieper dan 1 meter, dus is afdekken met 1 meter schone grond voldoende.

zolang ik bij het onderhoud van de route betrokken ben wordt er al gesproken over sanering en herinrichtingsplannen.
dus dat er ooit iets ging gebeuren zat er wel aan te komen. deze plannen vallen qua omvang wel mee vergeleken met ander plannen die ik langs heb zien komen.
de werkzaamheden gaan een aantal jaren duren, maar we gaan er inderdaad vanuit dat de route er uiteindelijk beter van wordt.
als ze 700000 kuub gaan storten kan er hier en daar wel wat extra. #diebergdiekomter

de eerste maaibeurt van het jaar is besteld, maar laat nog even op zich wachten. (corona bij staatsbosbeheer en nu vakantie bij de uitvoerder)
Plaats reactie