Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Onderstaande tekst vond ik in mijn mailbox vanuit de federatie Beoekpolder:
Op verzoek van de hulpdiensten wordt een half verhard pad aangelegd naar het hart van het techniekparcours, dat zo mooi verscholen ligt in het bos naast de atletiekbaan. Bij de aanleg van het mountainbikeparcours is weliswaar gekozen om het parcours min of meer parallel aan bestaande paden in het gebied te leggen.

Het meest uitdagende deel van het parcours ligt zelfs aan het begin van de Broekpolder: het techniekpark. Deze zogenaamde rode piste is echt voor gevorderden. Helaas heeft dat in het verleden ook de nodige valpartijen geleid waarbij hulpdiensten ter plekke moesten komen. De hulpdiensten hebben meerdere keren moeten zoeken naar mensen en de bereikbaarheid van het techniekpark was niet goed. Daarvoor is nu een extra pad aangelegd, waarover de hulpdiensten tot in het hart van het techniekparcours kunnen komen.
Lijkt mij een goede zet zodat er bij ongelukken eerder hulp geboden kan worden. :-q
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Goeie zaak! Ben wel benieuwd hoe die precies loopt.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

foxie schreef: vr 26 juni 2020, 19:28 Goeie zaak! Ben wel benieuwd hoe die precies loopt.
Moest logisch is dat (bestaande) pad parallel aan Op en Neer en dan ergens naar rechts afbuigen
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Hopelijk wordt de in- en uitgang apart gemaakt, heb al verschillende oooh aaahh momenten gehad met tegemoet komende bikers.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Sensor schreef: vr 26 juni 2020, 20:20 Hopelijk wordt de in- en uitgang apart gemaakt, heb al verschillende oooh aaahh momenten gehad met tegemoet komende bikers.
Of wandelaars met pups tegenkomen op een bruggetje is ook een ding :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Michel__ schreef: vr 26 juni 2020, 19:52
foxie schreef: vr 26 juni 2020, 19:28 Goeie zaak! Ben wel benieuwd hoe die precies loopt.
Moest logisch is dat (bestaande) pad parallel aan Op en Neer en dan ergens naar rechts afbuigen
Bij start zie je links al een verwoekerd wandelpad richting Rood. Ben daar nooit ingereden, maar altijd gewoon via de qualifier.
Ik vermoed dat daar 't pad is aangelegd. Maakt verder ook niet uit, maar dat lijkt de enige manier om met 4 wielen bij 't bikepark kan komen.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Het pad komt vanaf het modelvliegveld, je ziet het eerste stuk al liggen, de rest komt na het broedseizoen.

Dit betekent dat er ook repak in het park gestort kan worden en dat we er meer onderhoud kunnen doen en nieuwe dingen maken.
ook een aparte in en uitgang staan in de planning.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Das toch wel een klein compliment voor gemeente Vlaardingen waard?! Niet kiezen voor de makkelijke veilige Nederlandse oplossing om t stuk maar gewoon te sluiten omdat het te gevaarlijk is...👍👌
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed nieuws idd. Niet ontmoedigen maar meewerken. Kunnen veel terreineigenaren een voorbeeld aan nemen. :-q
(Let wel, ook hier is met regelmaat de gele helicopter of ambulance te gast geweest.)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is er ook een Mountainbikebikeschool gevestigd in Vlaardingen?
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Jurriaan schreef: za 27 juni 2020, 10:59 Is er ook een Mountainbikebikeschool gevestigd in Vlaardingen?
Wat moet ik daar onder verstaan? Een mountainbikeschool? Ik heb wel een diploma van de wieleracademie, maar daar leerde je niet hoe je moest fietsen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

paulus1981 schreef: za 27 juni 2020, 07:57 Das toch wel een klein compliment voor gemeente Vlaardingen waard?! Niet kiezen voor de makkelijke veilige Nederlandse oplossing om t stuk maar gewoon te sluiten omdat het te gevaarlijk is...👍👌
Complimenten zeker. Is het de gemeente, provincie, SBB? Wie neemt uiteindelijk deze beslissingen?
Give me little bits of / more than I can take
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ak-77 schreef: zo 28 juni 2020, 20:56
Jurriaan schreef: za 27 juni 2020, 10:59 Is er ook een Mountainbikebikeschool gevestigd in Vlaardingen?
Wat moet ik daar onder verstaan? Een mountainbikeschool? Ik heb wel een diploma van de wieleracademie, maar daar leerde je niet hoe je moest fietsen.
Op een school krijg je les. De gemiddelde mtb’er kan nauwelijks sturen. Dus is een Mountainbikeschool een oplossing voor vele om te leren sturen. Een clinic helpt weinig want is eenmalig en dat beklijft nauwelijks.
Ik vergelijk het met leren autorijden, dat doe je ook niet tijdens een clinic. Wel tijdens rijlessen.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Jurriaan schreef: zo 28 juni 2020, 21:28
ak-77 schreef: zo 28 juni 2020, 20:56
Wat moet ik daar onder verstaan? Een mountainbikeschool? Ik heb wel een diploma van de wieleracademie, maar daar leerde je niet hoe je moest fietsen.
Op een school krijg je les. De gemiddelde mtb’er kan nauwelijks sturen. Dus is een Mountainbikeschool een oplossing voor vele om te leren sturen. Een clinic helpt weinig want is eenmalig en dat beklijft nauwelijks.
Ik vergelijk het met leren autorijden, dat doe je ook niet tijdens een clinic. Wel tijdens rijlessen.
Ik ken niet echt mountainbikescholen in die zin. Misschien bestaan ze wel maar dan maken ze niet veel reclame :wink: Bij veel clubs wordt wel vaak wekelijks of meer training gegeven. Dat doe ik zelf bij De Spartaan in Rijswijk. Dirty Hill in Bergschenhoek heeft ook dat soort trainingen, of WWV in Honselersdijk. In hoeverre die trainingen vooral conditie zijn en hoeveel techniek je er leert hangt af van de trainer meestal. In Vlaardingen zit er geen voor zover ik weet, maar bovenstaande clubs hebben leden uit de hele regio.
Give me little bits of / more than I can take
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Reclame bleek niet mijn corebusiness..
En verenigingen en betalen voor een trainer blijkt ook geen ideale combi te zijn. Trainer zijn is immers een vak mijn inziens en daar staat iets tegen over.
Plaats reactie