Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

P@trick schreef: zo 19 april 2020, 22:01 Is de parkeerplaats gewoon open?
Vandaag wel ja.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Giant-E schreef: zo 19 april 2020, 20:16 Prima sfeertje dus, komt natuurlijk ook omdat "die groep rijders waarvan ik de naam hier niet meer gaat noemen" nu weer op het asfalt rijdt. :-q
Ah, je bedoelt die mensen die geen gedag zeggen al je heel joviaal gedag zegt 😂😂

Vandaag naar Oostvoorne gereden. Was t rustig, maar ook 1 nono met zn zoon van 10, allebei zonder helm....... en dat op de Noordoever. Ongelofelijk
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: zo 19 april 2020, 22:42
P@trick schreef: zo 19 april 2020, 22:01 Is de parkeerplaats gewoon open?
Vandaag wel ja.
De MVML houden zich momenteel toch wel aan de regels? :wink:

Parking stond aardig vol, fietspaden ook aanmerkelijk voller... je merkt dat mensen wat losser worden in hun Coronadiscipline.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 20 april 2020, 07:57
MVMVML schreef: zo 19 april 2020, 22:42

Vandaag wel ja.
De MVML houden zich momenteel toch wel aan de regels? :wink:

Parking stond aardig vol, fietspaden ook aanmerkelijk voller... je merkt dat mensen wat losser worden in hun Coronadiscipline.
Het was niet heel druk vond ik. Was er om 10 uur. Wel leuk, was nog nooit bij het bikeparkje naar rechts gegaan en daar was nog een heel gedeelte met wat stijle afdalingen met jumps erachter :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Haha, zo heb je weer wat ontdekt. :wink: In die speeltuin (rode route) kan je zomaar een uurtje zoet zijn met alles.
Liggen een paar smerig steile afdalingen en klimmetjes in. (Achterin, als je de grote kombocht uitkomt.)
Verder nog wat jumps, skinny's... Blijft een leuke bonus naast de blauwe hoofdroute.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 20 april 2020, 10:16 Haha, zo heb je weer wat ontdekt. :wink: In die speeltuin (rode route) kan je zomaar een uurtje zoet zijn met alles.
Liggen een paar smerig steile afdalingen en klimmetjes in. (Achterin, als je de grote kombocht uitkomt.)
Verder nog wat jumps, skinny's... Blijft een leuke bonus naast de blauwe hoofdroute.
Ja klopt daar ben ik geweest. Flink stijl en dan hop bij de ene een gapjump en bij de andere een enkele jump direct erachter. Hartstikke grappig daar.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Vanmorgen na 4 maanden weer eens in de broekpolder wezen fietsen. Baan ligt er heerlijk bij en er zijn weer wat nieuwe ttf’s toegevoegd (drop en jump bij de laatste 3 afdalingen langs het dijkje) ook het bikepark erg leuk met die ‘nieuwe’ steile afdalingen en jumps 😃👍
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

P@trick schreef: wo 22 april 2020, 17:30 nieuwe ttf’s toegevoegd (drop en jump bij de laatste 3 afdalingen langs het dijkje)
Deze is denk ik wel experts only, je kan er echter gemakkelijk langs. Hoop niet dat daar binnenkort een overmoedige biker ter aarde stort :-{
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Als er iets nieuws is waar ik niet van tevoren kan zien waar ik kan landen bekijk ik eerst de situatie voor ik hem doe. Zo ook bij die eerste drop. Eerst kijken, inschatten hoe hard ik moet rijden en dan pas doen (en terug en nog een keer om het gevoel te krijgen😄)

Als iedereen dat doet moet het best goedkomen denk ik. (Hoewel ik die fout ook wel eens gemaakt hebt door een ttf gelijk te doen en er tijdens de vlucht achter kwam dat ik over een gap moest en te weinig snelheid had wat resulteerde in een mooie otb 🤕😅)
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Gisteren daar weer eens in het stof aan het bijten geweest. Die nieuwe drop hmmmm paar keer bekeken maar vraag mij af hoe je uitkomt beneden maw chickened out! Dat jumpje kwam ik ook steeds redelijk verkeerd uit beneden maar dat zegt meer over mijn techniek dan de aanleg :D

Er lag trouwens bij begin van het dijkje een kinder atb.... voor de rest niemand gezien. Overigens was het redelijk druk gisterenmiddag maar niet vervelend. Nouja die e-mtb die keihard achterop gereden komt, niets zegt als je uit de weg gaat voor hem en jou in een stof wolk achter laat ploeteren. Vervolgens stond ie een eind verderop stil om dat zelfde truukje nog een keer verderop te doen en ik dusdanig van hem schrok dat ik ongewild van de route afraakte......
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

surfroy01 schreef: di 28 april 2020, 08:42 ...... die e-mtb die keihard achterop gereden komt, niets zegt als je uit de weg gaat voor hem en jou in een stof wolk achter laat ploeteren. Vervolgens stond ie een eind verderop stil om dat zelfde truukje nog een keer verderop te doen en ik dusdanig van hem schrok dat ik ongewild van de route afraakte......
Moet waarschijnlijk de lengte van zijn p**mel compenseren door erg hard te rijden.... zulke 1-celligen gun ik een flinke knuffelpartij met een dikke boom in de buitenbocht🥳
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

kinder MTB lag er nog steeds. Vreemd, je zou zeggen dat je die mist als je weer naar huis gaat.

en die jump... denk niet officieel aangelegd. kans op OTB (en in de sloot erachter) is best aanwezig. Zeker ook omdat de bocht erna niet heel stevig ligt.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Like2Bike schreef: di 28 april 2020, 23:32 kinder MTB lag er nog steeds. Vreemd, je zou zeggen dat je die mist als je weer naar huis gaat.

en die jump... denk niet officieel aangelegd. kans op OTB (en in de sloot erachter) is best aanwezig. Zeker ook omdat de bocht erna niet heel stevig ligt.
Bocht is wel meegenomen en wat verbreed, desondanks, op XC fiets zonder dropper laat ik deze ff links liggen :-)

Verder ligt het parcours er goed bij, relatief weinig grip (tot vandaag lig) wat het leuk rijden maakt... Bij deze bedankje aan de onderhoudsploeg, vooralsnog mijn escape voor de corona ellende :-) (s ochtendsvroeg en rond etenstijd weliswaar).
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik zou hem rechts laten liggen :D
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Olie66
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 februari 2016, 14:44
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 7.9

Op koningsdag een aantal rondjes door de BP gereden en ook over beide hierboven genoemde drops/ jumps gereden. Ik rij op hardtail zonder dropper en het is goed te doen. Beide heb ik eerst verkend en de bike over de drops laten rollen. Kettingblad komt niet in tegen de opsluitband aan. Ik heb ze als drop gereden en niet als jump. Goed te doen.
Bij de tweede rij ik eerst over de boomstammtjes en dan rechtstreeks naar de drop rijden en niet te langszaam want dan lig je idd OTB.
Grtz
Olie
Plaats reactie