MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

er is weer hard gewerkt aan de route , de routebordjes staan erbij er is gesnoeid en gerooid er is zand in de bochten gelegd. de vrijwilligers (waarvoor HULDE) hebben hun best gedaan , nu is het aan ons (bikers ) om de route goed in te rijden .(en evt verbeterpunten hier aan te geven ).
veel plezier!!
the right to ride
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Goed bezig! Binnenkort weer eens die kant op.
jvdh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 19:15

Inderdaad, de route ligt er weer prima bij. Het nieuwe stuk kan me inmiddels ook wat meer bekoren. De ondergrond moet nog wat aangereden worden zodat 't wat harder wordt. Leuke toevoeging met een ander karakter dan de bestaande route. Voor rijders met lengte (ik ben 1.98m) vind ik sommige doorgangetjes wel wat krap.
Verder zijn op het oude traject een paar leuke jumps (laatste rechte stuk vlonderbos en recht stukje vlak voor bocht naar north-shore) inmiddels aardig vlak gereden . Misschien een keer ophogen?

Tenslotte vond ik dit wel een uitdagend, technisch obstakel :-D :
Afbeelding
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Afgelopen weekend heerlijk 5 rondjes gedaan.
Gezocht en gevraagd naar de aansluiting van het nieuwe stuk maar niet wijzer geworden.
Nu hier gezien waar het is dus binnenkort eens opnieuw heen.
Is er inmiddels al ergens bekend wanneer het officieel wordt toegevoegd aan de route ?
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

aan wie gevraagd?
route is volledig gepeild en toegevoegd, dus gewoon bordjes volgen. :-q
the right to ride
jvdh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 19:15

@barttore: het nieuwe stuk is een aparte lus, niet een verlenging van de oude track.

Na het bos met de bruggetjes kom je op het zandpad uit en rijd je naar de 3-sprong met rechts een grafheuvel. De oude route gaat daar linksaf, de nieuwe lus rechtsaf. Je komt dus ook vanuit die kant weer terug.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

@ATBoetie: gevraagd aan mede routegebruikers.
@jvdh: Is dat het stuk dat met het onderstreepte MTB routeteken is aangeduid ? Ik dacht dat dat van/naar het officiële startpunt ging. (ik kom altijd van een andere kant dus start daar nooit)
In ieder geval bedankt voor de reacties, :-q ik ga spoedig weer proberen.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Ernsjtanvandam
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 4 oktober 2015, 12:23

Fantastische route! Ik heb gister beelden van boven gemaakt. Misschien leuk om te zien voor de kenners van de route:

https://www.youtube.com/watch?v=O6e0TFo9qFw" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Afgelopen weekend oud en nieuw gereden. Nieuw is leuk ! Beide goed te doen, maar een paar baggerplekken.
Rockgarden in oude deel is een beetje onzichtbaar momenteel.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

jvdh schreef:Inderdaad, de route ligt er weer prima bij. Het nieuwe stuk kan me inmiddels ook wat meer bekoren. De ondergrond moet nog wat aangereden worden zodat 't wat harder wordt. Leuke toevoeging met een ander karakter dan de bestaande route. Voor rijders met lengte (ik ben 1.98m) vind ik sommige doorgangetjes wel wat krap.
Verder zijn op het oude traject een paar leuke jumps (laatste rechte stuk vlonderbos en recht stukje vlak voor bocht naar north-shore) inmiddels aardig vlak gereden . Misschien een keer ophogen?

Tenslotte vond ik dit wel een uitdagend, technisch obstakel :-D :
Afbeelding
Ben benieuwd naar het nieuwe gedeelte, kan nog niet plaatsen waar dat aan de bestaande route vast zit. Wel eens met een tourtocht van mtb assen over singletracks daar aangrenzend heen gekomen.

Jammer van die jumpjes, waren leuk. Zitten veels te weinig in mtb routes
One life, ride it!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Vandaag gelijk maar even heen geweest, en best leuk dat nieuwe stukje. Het is wel zo zoals gezegd dat het niet zoon snel stuk is, maar met goed ver de bocht door kijken gaat het best mooi. Kan je de techniek voor krAppe bochtjes oefenen.
Krappe doorgangetjes zijn mij niet echt opgevallen, behalve 1 omgevallen boom. Maar daar kom je met 1,20m nog niet eens onderdoor :D
One life, ride it!
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Vandaag wezen hardlopen in het bosje bij de Vledders (Bij N34 Zuidlaren), ik kwam daar MTB-routepaaltjes tegen, nieuw. Blijkbaar komt hier een nieuwe route, of een uitbreiding van route bij Schipborg. Weet iemand hier meer van af? Het is een leuk stukje route trouwens, door dat bos, ik fiets daar ook wel eens.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Misschien de verbinding met Anloo? Er is onlangs wel het één en ander gelinkt.

De route Zuidlaren zelf, vooral het oude deel, zit wel erg vol kuilen op het moment. Vooral het eerste deel richting de N34 kan je niet echt doorfietsen.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

Er wordt inderdaad gewerkt om de route zuidlaren/schipborg bereikbaar te maken vanaf de brink in centrum zuidlaren ,
met verbindingsroutes en twee rode lussen 1 in het dennenoordbos en 1 om de vennetjes achter camping de vledders om daarna ook verbonden te gaan worden met de route van anloo
the right to ride
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisterochtend heb ik beide lusjes gedaan, qua vocht op dat moment perfect, maar dat was voor de buien van gisteravond en vannacht ;)

Inderdaad nieuwe bordjes gezien, na de grote kombocht een route splitsing waarbij zwart linksaf gaat. Dat is dan richting het dorp, en in feite gewoon een verbindingsroute?
Plaats reactie