MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Bjarte schreef:^^^ Dat zal lastig worden. Die tijden zijn gezet op dagen dat het parcours nog sneller was dan het nu is. Maar toch succes! ;-) Als je niet bekend bent met mountainbikeroutes, dan raad ik je aan eens te kijken op http://www.mtbroutes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik bedoelde m'n eigen tijden. Ik had Strava aan staan toen ik m'n rondjes reed.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Onder de 11 minuten moet mogelijk zijn.
Bekende van mij heeft laatst een 4e tijd gereden op zijn 'oude' 26-er en wil het binnenkort over doen op zijn 27,5.
En daar is ie aardig sneller op.
Al is de tijd van Onno R. wel erg snel!
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

We zullen zien. Ik denk dat een verbetering van 1 tot 2 minuten tot de mogelijkheden behoort.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Dat is ook wat ik er af wil hebben.
En moet wel mogelijk zijn om zelf onder de 11:00 te rijden.
Dat is wel mijn doelstelling op die ronde.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

Telkens als ik de ronde fiets, komen die losse segmenten van 1,2 en 0,9 km etc. te voorschijn, hoe krijg ik het voor elkaar om het hele rondje als één segment te fietsen? ( zonder premium-account)
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ik weet in elk geval dat een volledig segment begint bij de parkeerplaats aan de borgweg/schipborgerweg.
Vandaar loopt een klein (wandel)pad naar de route, dan weet ik zeker dat ik em heb.
Dat neem ik altijd als begin punt, en ik kom zelf vanaf Annen, dus rij eerst over het fiets/zandpad naar de parkeerplaats.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

Ik kom altijd vanaf de schipborgerweg( bij die parkeerplaats) en fiets dan over het zandpad naar het eerste (bruggetjes) gedeelte... dus dat zal dan moeten kloppen? of moet ik eerste nog een rondje fietsen over de parkeerplaats:P? fiets er nu namelijk niet overheen, maar erlangs, maar kan me niet voorstellen dat dat zo nauwkeurig is?
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Als het dat bruggetje is met zo'n kombocht, vlak na het wildrooster, dan is dat ook het punt waar ik begin. Ik ben van plan om vanaf daar voluit te gaan tot ik weer bij het wildrooster ben. Volgens mij heb je dan een segment met de hele ronde.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Net even gekeken en er beginnen 2 segmenten bij de holle drift/strubbenweg. Waar je over eenwildrooster gaat en dan gelijk haaks rechtsaf.
Daar begint het stuk met de 'lange' brug. Met die kombocht in de brug.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

MadMax12 schreef:Onder de 11 minuten moet mogelijk zijn.
Bekende van mij heeft laatst een 4e tijd gereden op zijn 'oude' 26-er en wil het binnenkort over doen op zijn 27,5.
En daar is ie aardig sneller op.
Al is de tijd van Onno R. wel erg snel!
Probleem is ook dat er meerdere segmenten zijn aangemaakt op verschillende startpunten. Op één van die segmenten staat de KOM zelfs op 9:38....
d13m
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 februari 2012, 21:44
Mijn mountainbike: Storck Rebel Nine G3
Contacteer:

Bjarte schreef:
MadMax12 schreef:Onder de 11 minuten moet mogelijk zijn.
Bekende van mij heeft laatst een 4e tijd gereden op zijn 'oude' 26-er en wil het binnenkort over doen op zijn 27,5.
En daar is ie aardig sneller op.
Al is de tijd van Onno R. wel erg snel!
Probleem is ook dat er meerdere segmenten zijn aangemaakt op verschillende startpunten. Op één van die segmenten staat de KOM zelfs op 9:38....
Het parcours heeft er vorig jaar voor de storm en boswerkzaamheden erg goed en snel bij gelegen, dus de tijd van Onno R. lijkt me een prima tijd, en een snellere tijd moet toen zeker haalbaar zijn geweest.

Afgelopen dinsdag heb ik nog een rondje in 10:31 gereden (op een 26-er), en ik weet dat Onno een stuk sneller is dan ik.
It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.
Confucius
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

Er zit niet echt schot in de zaak. Het nieuwe gedeelte langs de N33 is nog steeds een losstaand gedeelte dat voorlopig nog niet deel gaat uitmaken van de route denk ik.
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

Zuidlaren ligt er ondanks de regen nog helemaal top bij! Anders dan de route van Anloo, wat een blubberzooi... De verbinding over de Molenberg is ook een grote blubzooi. De meeste paden in het bos rondom de routes Zuidlaren en Anloo zijn ook wel goed te doen.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Klopt. Ik heb de route afgelopen vrijdag weer gereden en de route lag er prima bij, ondanks dat het regende. De verbindingsstukjes door het zand waren wel wat zwaarder dan een paar maanden geleden, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik heb vanwege een sleutelbeenfractuur ruim een maand niet kunnen fietsen dus het viel me sowieso zwaar om met een beetje redelijk tempo rond te komen.
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

Zag een week ( of 2 ) op facebook voorbij komen dat er halverwege, bij dat oude leger-oefenterrein, een hek/draad over het karrespoor getrokken was voor de schapen o.i.d. ...
Kan iemand mij vertellen of dit inmiddels nog steeds het geval is?!
Plaats reactie