MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Larsbiker92 schreef:Zag een week ( of 2 ) op facebook voorbij komen dat er halverwege, bij dat oude leger-oefenterrein, een hek/draad over het karrespoor getrokken was voor de schapen o.i.d. ...
Kan iemand mij vertellen of dit inmiddels nog steeds het geval is?!
Deze is inmiddels weggehaald
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Klopt. Vanmiddag een paar rondjes gedaan. De route ligt er goed bij. 13 minuten blank voor mij. Kan zeker nog wel sneller, maar dat is voor de volgende keer.
Ik zag op strava dat de snelste dit rondje in dikke 9 minuten doet (gemiddelde snelheid 27,9 km per uur). Kan dat?? Ik vind dat ongeloofwaardig. Geloof er niks van.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

grunnfred schreef: Ik zag op strava dat de snelste dit rondje in dikke 9 minuten doet (gemiddelde snelheid 27,9 km per uur). Kan dat?? Ik vind dat ongeloofwaardig. Geloof er niks van.
Dat is heel snel, maar absoluut geloofwaardig. Ik heb zelf de hele trail van 4,5 km laatst ook nog ruim onder de 11 minuten gereden en ik denk dat ik daar nog wel ongeveer een halve minuut af kan krijgen.
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

gemiddelde snelheid van 27,9 km per uur op deze route, vind ik best geloofwaardig hoor... Vooral als je op de rechte stukken even doortrekt tot boven de 30 km/u...

@Roboer, bedankt dan zal ik binnenkort ook weer eens mijn rondjes gaan maken na een veel te lang weg-seizoen(Schaam, schaam...op een mtb-forum)
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

grunnfred schreef:Klopt. Vanmiddag een paar rondjes gedaan. De route ligt er goed bij. 13 minuten blank voor mij. Kan zeker nog wel sneller, maar dat is voor de volgende keer.
Ik zag op strava dat de snelste dit rondje in dikke 9 minuten doet (gemiddelde snelheid 27,9 km per uur). Kan dat?? Ik vind dat ongeloofwaardig. Geloof er niks van.
Weet vrijwel zeker dat deze tijd van 09:48 wel klopt.
P_K
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 14 juni 2008, 00:52
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works HT (World Cup Edition)
Contacteer:

grunnfred schreef:Klopt. Vanmiddag een paar rondjes gedaan. De route ligt er goed bij. 13 minuten blank voor mij. Kan zeker nog wel sneller, maar dat is voor de volgende keer.
Ik zag op strava dat de snelste dit rondje in dikke 9 minuten doet (gemiddelde snelheid 27,9 km per uur). Kan dat?? Ik vind dat ongeloofwaardig. Geloof er niks van.
Ik zou het maar geloven, ik heb zelf een tijdlang het record op het rondje gehad maar Onno is (heel) erg snel :)
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Vandaag in ons lokale krantje de aanvraag omgevingsvergunning bij de gemeente Aa en Hunze voor aanleg ATB-route in het Strubben Kniphorstbosch. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

route ligt eral (zo goed als) moet alleen nog officieel
the right to ride
jvdh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 19:15

Afbeelding
Lijkt me een mooie toevoeging! Nog meer singletrack met flow. Vooral die opeenvolgende bochtjes vlak voor de kruising met de schipborgerweg.
Bron: https://twitter.com/MartinCoerts/status ... 6492797953
d13m
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 februari 2012, 21:44
Mijn mountainbike: Storck Rebel Nine G3
Contacteer:

jvdh schreef:Afbeelding
Lijkt me een mooie toevoeging! Nog meer singletrack met flow. Vooral die opeenvolgende bochtjes vlak voor de kruising met de schipborgerweg.
Bron: https://twitter.com/MartinCoerts/status ... 6492797953
Gistermiddag maar eens op zoek gegaan naar het nieuwe stuk, en niet alleen het stuk gevonden zoals hierboven aangegeven maar ook nog een zelfde soort singletrack iets ten zuiden van dit stuk.

Hoewel beide stukken heerlijke singletrack stukken zijn mistte ik nog wel wat flow, veel bochtjes waren erg kort en de doorgangen zo nauw dat je eigenlijk je snelheid en flow constant kwijt bent.

Verder lagen de route en de nieuwe stukken er erg mooi bij, zoals ook de rest van het bos. Fijne, harde ondergrond, dus lekker knallen.
It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.
Confucius
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Wat is er nu precies nieuw dan, want ik heb de route al vrij vaak gereden en ben er vorige week vrijdag nog geweest en zag toen geen verschil ten opzichte van vorig jaar.

Wel lag de route er over het algemeen prima en droog bij, alleen het laatste deel van het sefment vanaf de drie bruggetjes was een beetje kapot gereden. Er lagen echter op diverse plekken hopen zand naast de route en ik verwacht daarom dat er binnenkort wel onderhoud wordt gepleegd.

Het blijft een heerlijke knalroute en het is inderdaad uitkijken met de soms erg smalle doorgangen. Vrijdag kwam ik weer met schaafplekken op de ellebogen thuis :)
d13m
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 februari 2012, 21:44
Mijn mountainbike: Storck Rebel Nine G3
Contacteer:

Freediamond87 schreef:Wat is er nu precies nieuw dan, want ik heb de route al vrij vaak gereden en ben er vorige week vrijdag nog geweest en zag toen geen verschil ten opzichte van vorig jaar.

Wel lag de route er over het algemeen prima en droog bij, alleen het laatste deel van het sefment vanaf de drie bruggetjes was een beetje kapot gereden. Er lagen echter op diverse plekken hopen zand naast de route en ik verwacht daarom dat er binnenkort wel onderhoud wordt gepleegd.

Het blijft een heerlijke knalroute en het is inderdaad uitkijken met de soms erg smalle doorgangen. Vrijdag kwam ik weer met schaafplekken op de ellebogen thuis :)
De route is ook nog steeds zoals die was. Er wordt echter gewerkt aan een nieuw stuk ten zuiden van de huidige route, zie hiervoor ook het kaartje van jvdh. Deze stukken zijn nog niet aangegeven, is dus ook even zoeken.
It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.
Confucius
jvdh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 19:15

18 maart via Twitter even naar de status gevraagd bij één van de Dobberieders:

"Er mocht een tijdje niet aan gewerkt worden van Staatsbosbeheer."

en

"Kortgeleden zijn boompjes gerooid voor betere doorgang en binnenkort worden bochten aangepakt met leemhoudend zand"

https://twitter.com/MartinCoerts/status ... 3810570241" onclick="window.open(this.href);return false;


Er benieuwd naar het nieuwe stuk. Hoopte op een zelfde flow als de andere singeltracks. Komt misschien nadat de "bochten aangepakt" zijn?

Binnennkort ter plekke maar eens op onderzoek uit.
jvdh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 19:15

Vorige week het nieuwe stuk gereden. "In aanleg" kondigt het bordje bij de ingang aan. Niets is minder waar: er moet nog aardig wat werk verzet worden voor je dit echt kan rijden. Nu is het niets meer dan een krap wandelpaadje door de bosjes met hier en daar een kombocht in aanleg.

Zo te zien komt er wel een hele andere flow in dan de rest van het parcours. Veel meer krappe, scherpe bochtjes. Technisch heel anders rijden dan de andere singletrack langs de snelweg.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Gistermiddag die nieuwe stukjes langs n34 gefietst. Wandelpaadje.. nou dat valt wel mee. Het valt me op dat de stukken steeds makkelijker te berijden zijn naarmate meer mensen hierover fietsen. Het pad wordt vanzelf breder. Het eerste stukje ziet er prima uit, daar zit wel flow in.
Ben benieuwd wanneer deze stukken aangesloten worden op het bestaande route, want ik zag dat er al een paaltje is geplaatst.
Plaats reactie