Nieuwe MTBroute Veendam?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Dit bericht vonden wij in ons gastenboek.
Wie helpt ons aan de complete routeinformatie!

Hallo Bikers, In samenwerking met de gemeente Veendam is WV Stormvogels erin geslaagd een vaste MTB-route uit te zetten. In tegenstelling tot wat je zou verwachten is de route erg bochtig en technisch geworden, iets wat de fanatieke biker moet aanspreken.De route is 23 kilometer lang en trekt door recreactiegebied het Borgerswold, sportpark de Langeleegte en rondom het zeilmeer van Langebosch/ Wildervank. De route is uitgezet met houten larix palen en crespa bordjes zoals dat ook in bijvoorbeeld Drenthe is gebeurd. We hopen dat we met de route een leuk alternatief hebben voor de Groningse bikers die tot op heden op Drenthe waren aangewezen.

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Beetje oud topic om na bijna 6 jaar weer te openen, maar kwam van de week het onderstaande paaltje tegen. Wie weet waar dit paaltje heen wijst bij de Borgerswoldroute in Veendam?
Afbeelding

Waypoint N53 05.086 E6 50.338
Rechtsaf (Noord) is gewoon het vervolg van de route, maar rechtdoor (West) lijkt gewoon te stoppen in het niets. :~ Suggesties?
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Vermoedelijk de splitsing van de 23 km route en de ingekorte route van circa 14 kilometer.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Haplo schreef:Vermoedelijk de splitsing van de 23 km route en de ingekorte route van circa 14 kilometer.
Nope, da's het gekke. Hij staat aan de zuid-wester kant van de route. Je kan daar echt niet inkorten. De inkort mogelijkheid zit in het midden van de route.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ja, de splitsing van de kortere en langere route staat ten oosten van de brug over dat water bij de inrit naar de parkeerplaats (ten noorden van dit punt).

Het is de aanduiding voor een alternatieve route (hele kleine omweg).
Pijltje rechtsaf gaat over twee bruggetjes die in de winter nogal glad kunnen zijn en hier kunt je dus ook een meter of 20 rechtdoor (daar staat weer een paaltje), en dan alsnog rechtsaf. Op die manier omzeil je die bruggetjes. :-q
Laatst gewijzigd door hotbiker op ma 5 oktober 2009, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Thanks...
hotbiker schreef:Ps Heb de route gisteren nog gereden en volgens mij ontbraken er al weer wat paaltjes/pijltjes.
Ja de route is soms wat 'optimistisch bewegwijzerd'. De paaltjes staan op een aantal plekken wel erg ver uit elkaar, maar Veendam blijft wel de beste route van Groningen. Stadskanaal is een stuk slechter bewegwijzerd :tong
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

BikerJoost schreef:Thanks...
hotbiker schreef:Ps Heb de route gisteren nog gereden en volgens mij ontbraken er al weer wat paaltjes/pijltjes.
Ja de route is soms wat 'optimistisch bewegwijzerd'. De paaltjes staan op een aantal plekken wel erg ver uit elkaar, maar Veendam blijft wel de beste route van Groningen. Stadskanaal is een stuk slechter bewegwijzerd :tong
Ja klopt helemaal ! Sommige paaltjes kunnen ook zeker beter geplaatst worden en das erg jammer want zo zie je ze soms ook makkelijk over het hoofd :-{
Zeker voor iemand die hier niet bekend is, is het een hele opgave om alles goed te volgen omdat het soms behoorlijk op een doolhof lijkt.
Maar ze hebben zeker op een paar stukjes de route weten te verbeteren :-q
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Enne, liever 2 keer de binnendoor route dan 1 keer de hele route!!!!!
De buitenste lussen zijn voor de kilometer vreters maar diegenen die leuk willen rijden en de bikkels niet te vergeten....binnendoor is dan het advies!
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

hotbiker schreef:Enne, liever 2 keer de binnendoor route dan 1 keer de hele route!!!!!
De buitenste lussen zijn voor de kilometer vreters maar diegenen die leuk willen rijden en de bikkels niet te vergeten....binnendoor is dan het advies!
Dus de noorderlijke en zuiderlijke lus op dit kaartje overslaan?
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

BikerJoost schreef:
hotbiker schreef:Enne, liever 2 keer de binnendoor route dan 1 keer de hele route!!!!!
De buitenste lussen zijn voor de kilometer vreters maar diegenen die leuk willen rijden en de bikkels niet te vergeten....binnendoor is dan het advies!
Dus de noorderlijke en zuiderlijke lus op dit kaartje overslaan?
Yep. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar de kortste route is gewoon verreweg de mooiste op gebied van techniek en hoogte verschil.
De buitenste lussen zijn gewoonweg vlak en kun je ook met je stadsfiets doen :wink:
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Enne nog iets, persoonlijk vind ik het zelfs zo erg dat ik de 2 kleine lusjes aan de westzijde van de korte route (die zijn nieuw) ook weg laat omdat dit ook zeer saaie stukjes zijn.
Als je de hoge brug over het water gepasseerd bent en je duikt rechts het bos weer in, rechtdoor blijven rijden en NIET links af voor het bruggetje!!!
Dus daar ga je een klein brugje (een paar balkjes) over rechtdoor. Dan pik je later de route vanzelf weer op en je hebt ook een mooi stukje gefietst ( 1 van de leukste stukjes). Vroeger ging je daar ook rechtdoor!
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Inderdaad onder de brug door op de terugweg (westzijde) ligt veel glas en is het aan te bevelen om je fiets even op de schouders te nemen en te lopen :-{
Verder heb ik toch weer wat pijltjes gemist en moet erbij zeggen dat ze ook niet voldoende rekening hebben gehouden met de begroeiing die de paaltjes en bomen omringt rond de zomer :~

Heb vandaag ook nog een los lopende hond achter me aan gehad bij die onderste lus.
Schrok me een ongeluk :x :x
Mensen leren het nooit!
Laatst gewijzigd door hotbiker op ma 5 oktober 2009, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Jammer dat Veendam (Borgerswold) zwaar ondergewaardeerd word :(( .
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Is naar mijn mening de leukste route van Groningen... niet dat er veel zijn :-)
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

BikerJoost schreef:Is naar mijn mening de leukste route van Groningen... niet dat er veel zijn :-)
Klopt, maar beter weinig en veel kwaliteit dan vele routes of vele kilometers aan paden maar technisch geen uitdaging :wink:
En dit geld ook voor de klimmetjes of hoogte verschillen :-q
Plaats reactie