Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Afgelopen week Deurne (Zandbos) gereden, mede om de bidons te vullen bij de accommodatie.
Bij terugkomst zal ik compleet onder de processierups-bulten. Dit terwijl ik daar bij aangrenzende routes nog geen last van heb gehad. Meer mensen hier nu ineens last van bij Zandbos, of puur toeval?
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hoe zien processierupsbulten eruit?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bowiex schreef:Hoe zien processierupsbulten eruit?
Meer als uitslag... Rood en het jeukt enorm. Heb het één keer gehad, twee weken last van gehad. :o

Hoop dat ze snel achter halen waar het is zodat er wat aan gedaan kan worden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Koenuhhh schreef:
Bowiex schreef:Hoe zien processierupsbulten eruit?
Meer als uitslag... Rood en het jeukt enorm. Heb het één keer gehad, twee weken last van gehad. :o

Hoop dat ze snel achter halen waar het is zodat er wat aan gedaan kan worden.
Thanks :-q
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Koenuhhh schreef:
Bowiex schreef:Hoe zien processierupsbulten eruit?
Meer als uitslag... Rood en het jeukt enorm. Heb het één keer gehad, twee weken last van gehad. :o

Hoop dat ze snel achter halen waar het is zodat er wat aan gedaan kan worden.
Precies. na het douchen komen ze pas tevoorschijn, omdat je dan de brandhaartjes uitwrijft. Het begint met bultjes die jeuken en lijken op muggenbulten. Meestal op plekken waar de haartjes lekker kunnen blijven zitten. Meestal heb ik het alleen op de binnenkant van mijn armen, maar na Deurne echt helemaal onder; nek, armen, benen en zelfs op de plek waar mijn helmbandjes zitten. Na verloop van dagen worden het blaasjes en het duurt inderdaad 2 weken voordat het weg is. Blijf er overigens niet voor thuis, dan maar jeuk.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Doorgaans neem ik de route van Vlierden door tegenover de start van Liessel vanaf Brabant Water de weg over te steken en via de waterweg tussen de boerderijen de grote weg over te steken en dan omlaag te gaan het bos in. Nu zag ik enkele weken geleden dat deze entree compleet gebarricadeerd was. Nu vanochtend waren er allemaal linten (reeds kapotgemaakt door derden) met bordjes met 'verboden toegang, prive'. Ik weet niet anders dan dan dit de officiele verbinding is? En daarbij; weet iemand was daar gaande is? is het voor de motorcrossers of is het echt verboden om daar in te rijden?
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

QriZ schreef:Afgelopen week Deurne (Zandbos) gereden, mede om de bidons te vullen bij de accommodatie.
Bij terugkomst zal ik compleet onder de processierups-bulten. Dit terwijl ik daar bij aangrenzende routes nog geen last van heb gehad. Meer mensen hier nu ineens last van bij Zandbos, of puur toeval?
Na de zomertoertocht ATB Stefan Kluytmans had ik ook aardig last van kleine, jeukende bultjes.
Deze tocht ging grotendeels over de routes Liessel, Vlierden en Deurne zandbos.
Zou Zandbos het grootste probleem met processierupsen hebben?
Is het in Vlierden geen probleem?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Waar kun je daar de bidons vullen?
Nu pak ik namelijk altijd een cola en een balisto bij het tankstation.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

byorka schreef:Waar kun je daar de bidons vullen?
Nu pak ik namelijk altijd een cola en een balisto bij het tankstation.
Hé Byorka,

Wanneer je bij de route van Zandbos bent vrij aan het begin zie je op een gegeven moment van die ijzeren 'trompetten' uit de grond komen, wanneer je dan naar rechts rijd zie je een zwart gepotdekseld gebouw. Daar is een tapkraantje van de atletiekvereniging.

Erg handig om even je bidons bij te vullen met heerlijk koud water!

In de herfst/winter sluiten ze hem wel af ivm de vorst.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

QriZ
Handige tip. Thx :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tacoos schreef:
QriZ schreef:Afgelopen week Deurne (Zandbos) gereden, mede om de bidons te vullen bij de accommodatie.
Bij terugkomst zal ik compleet onder de processierups-bulten. Dit terwijl ik daar bij aangrenzende routes nog geen last van heb gehad. Meer mensen hier nu ineens last van bij Zandbos, of puur toeval?
Na de zomertoertocht ATB Stefan Kluytmans had ik ook aardig last van kleine, jeukende bultjes.
Deze tocht ging grotendeels over de routes Liessel, Vlierden en Deurne zandbos.
Zou Zandbos het grootste probleem met processierupsen hebben?
Is het in Vlierden geen probleem?
Eikenprocessierupsen , teken , dazen , brandnetels. Allemaal extra argumenten om dat , wat hier door bijna iedereen MTB-en wordt genoemd maar beter onverhard toerfietsen in het bos kan heten, niet als een zomer cq. kortebroeken en kortemouwen bezigheid te beschouwen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

@Tsjibiti: je slaat weer volledig de plank mis. Ook als gewone 'wegrenner' en toerfietser kun je last hebben van dazen, teken, brandnetels en eikenprocessierupsen, aangezien deze dieren/planten zich niet alleen in het bos ophouden, maar ook gewoon langs de kant van elke verharde weg / fietspad te vinden zijn. Het kan natuurlijk zijn dat je daar nog niet van op de hoogte was, ondanks je levenservaring van meer dan 60 jaar. Sommige stenen zijn nu eenmaal aardig groot om onder uit te kruipen... Gezien vanuit jouw redenatie kan je in Nederland dus alleen in de wintermaanden op een tweewieler stappen met korte mouwtjes en pijpjes, en laat het dan net te nat of koud daarvoor zijn. Hou dus alsjeblieft op met deze onzin verkondigen en het geven van 'goede adviezen' en laat iedereen lekker z'n hobby uitoefenen op die manier die hij/zij wil en wanneer hij/zij dat wil.

@de rest van de gebruikers van dit forum: I know... Don't feed the troll... :winkie:
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Boekenkist schreef:@Tsjibiti: je slaat weer volledig de plank mis. Ook als gewone 'wegrenner' en toerfietser kun je last hebben van dazen, teken, brandnetels en eikenprocessierupsen, aangezien deze dieren/planten zich niet alleen in het bos ophouden, maar ook gewoon langs de kant van elke verharde weg / fietspad te vinden zijn. Het kan natuurlijk zijn dat je daar nog niet van op de hoogte was, ondanks je levenservaring van meer dan 60 jaar. Sommige stenen zijn nu eenmaal aardig groot om onder uit te kruipen... Gezien vanuit jouw redenatie kan je in Nederland dus alleen in de wintermaanden op een tweewieler stappen met korte mouwtjes en pijpjes, en laat het dan net te nat of koud daarvoor zijn. Hou dus alsjeblieft op met deze onzin verkondigen en het geven van 'goede adviezen' en laat iedereen lekker z'n hobby uitoefenen op die manier die hij/zij wil en wanneer hij/zij dat wil.

@de rest van de gebruikers van dit forum: I know... Don't feed the troll... :winkie:
Eens; ben twee weken geleden ergens op een fietspad langs een bos geweest met de racer en zit tot op heden van boven tot onder onder de processierups. Het maakt dus geen donder uit waar je bent en is het algemeen risico van 'buiten bezig zijn'.
Gaat het nu weer over het fietsen?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

[quote=Eikenprocessierupsen , teken , dazen , brandnetels. Allemaal extra argumenten om dat , wat hier door bijna iedereen MTB-en wordt genoemd maar beter onverhard toerfietsen in het bos kan heten, niet als een zomer cq. kortebroeken en kortemouwen bezigheid te beschouwen.[/quote]


Wow.... Vermoeiend
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Op dit moment niet aan te raden om te fietsen. Hele lange stukken zijn voorzien van fors zand. Bij het nieuwe stuk is het helemaal ploegen en zeg ik zelfs dat het niet wenselijk is daar te fietsen. Ben er afgelopen zondag even geweest maar zo'n beetje alle routes in zuid-oost Brabant zijn zandbakken geworden. Net iets te bang dat je alles kapotrijdt.
Plaats reactie