Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Jemig, al bijna een jaar niets gepost in dit draadje. Jammer, want mijn eerste kennismaking met deze routes was best positief. Gestart bij de carpool-parkeerplaats bij rotonde N279 / N607 om vervolgens eerst Deurne Zandbos te fietsen. Aardig wat stukken rechtdoor, maar zeker ook leuke technische singletracks en kleine pittige klimmetjes. Ook het eerste stukje van Vlierden was super tof (net na oversteek met het spoor). Daarna aardig wat lange rechte stukken. Zou mooi zijn als enkele van die stukken nog wat aangepakt zouden kunnen worden. Vlierden half gefietst om de doorsteek te maken naar Liessel. Ook daar erg genoten van het parcours wat er ligt. Na Liessel weer terug naar Vlierden om de rest van het parcours te fietsen en ook nu kwamen er nog leuke bochtencombinaties voorbij. Fietstochtje uiteindelijk afgesloten met Helmond - Bakelsebos... Dat blijft echt een top parcourtje! Die doet niets onder voor de bewierookte trails op de UHR. Jammer dat het rondje alleen maar ca 10 km lang is...

Overigens lagen alle vier de routes er meer dan prima bij. Her en der wel wat kleine mulle stukken, maar dat mocht geen naam hebben. Ik meen me te herinneren dat we maar 1x hebben hoeven af te stappen om over een omgevallen boomstam te stappen. Maar op welke route dat was...
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Iemand enig idee hoe de route van vlierden er momenteel bij ligt?
2 weken geleden (voor de regen) was het erg mul overal...
Ik zou er zondag willen gaan fietsen maar weet niet of het nog steeds zo mul is.....??
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Gisteren was het er prima, gecombineerd met stukje Gemert, Vlierden, Helmond en weer Gemert. :-q
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Zag afgelopen week dat dat er op het rondje Vlierden weer iets van een singletrack bij gaat komen. Iemand die er iets meer van weet?
Plaats reactie