MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hahaha ja :D
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

awinkel schreef: ma 8 april 2019, 22:05 En daarna had je een KOM te pakken? :winkie:
Nee, helaas niet, 14e plek :(( de groep had net wat eerder op het pad moeten staan :lol:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Zoals altijd pleit ik voor waarschuwingsborden.
In dit geval met de tekst: 'Beware of the Hog'. :winkie:
Die varkens zijn toch wel een meerwaarde tov de UH routes, die zie je daar nooit.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jan Willem schreef: di 9 april 2019, 14:00 Die varkens zijn toch wel een meerwaarde tov de UH routes, die zie je daar nooit.
Prov. Utrecht is een No Go voor varkens. Als ze het wagen de grens over te steken, tekenen ze daarmee hun doodvonnis. Geen grap. Het gebeurt soms tussen Wageningen en Rhenen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bert l. schreef: di 9 april 2019, 14:44
Jan Willem schreef: di 9 april 2019, 14:00 Die varkens zijn toch wel een meerwaarde tov de UH routes, die zie je daar nooit.
Prov. Utrecht is een No Go voor varkens. Als ze het wagen de grens over te steken, tekenen ze daarmee hun doodvonnis. Geen grap. Het gebeurt soms tussen Wageningen en Rhenen.
Is er bij Rhenen niet een landeigenaar die bang is dat de zwijnen z'n bomen beschadigen en daarom een wildtunnel heeft laten afsluiten?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef: di 9 april 2019, 14:44
Jan Willem schreef: di 9 april 2019, 14:00 Die varkens zijn toch wel een meerwaarde tov de UH routes, die zie je daar nooit.
Prov. Utrecht is een No Go voor varkens. Als ze het wagen de grens over te steken, tekenen ze daarmee hun doodvonnis. Geen grap. Het gebeurt soms tussen Wageningen en Rhenen.
Wat is de reden hiervoor dan?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jefro98 schreef: di 9 april 2019, 15:04
bert l. schreef: di 9 april 2019, 14:44Prov. Utrecht is een No Go voor varkens. Als ze het wagen de grens over te steken, tekenen ze daarmee hun doodvonnis. Geen grap. Het gebeurt soms tussen Wageningen en Rhenen.
Wat is de reden hiervoor dan?
Landgoedeigenaren hebben een oud-minister van landbouw ingehuurd die hier bij de Provincie succesvol voor gelobbyd heeft. Ze waren bang voor schade aan de boompjes.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Officieel worden zwijnen alleen op de Veluwe en in een stuk Limburg toegestaan volgens mij. Alleen kunnen die beestjes prima wandelen en zich voortplanten waardoor die grenzen hanteren niet even makkelijk is. En naast lobby en boompjes moet er wel gezegd worden dat zwijnen ook voor stevige overlast kunnen zorgen en verkeersongevallen. Waar de een zwijnen graag ziet komen ziet een ander ze graag gaan. De route Ede zal af en toe verrijkt worden met Hoggardens in ieder geval. Of dat een voor of een nadeel is daar zullen de meningen wss ook wel over verschillen, maar dat zal die zwijnen ook niet zoveel schelen 😉
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

bert l. schreef: di 9 april 2019, 14:44Prov. Utrecht is een No Go voor varkens. Als ze het wagen de grens over te steken, tekenen ze daarmee hun doodvonnis.
Nou, ik passeer vrijwel dagelijks meerdere keren de provinciale grenzen Gelderland-Utrecht, nog nooit iemand die me wat gedaan heeft :D

Maar als ik het verhaal van sama hoor, is dit wel een heel serieuze ontmoeting met die zwijnen geweest.
Hij moest tussen een grote groep bange biggen en een groep doldrieste ouders doorfietsen :o
Je moet blijkbaar flink gas geven om om die bulldozers voor te blijven :o
Ruim voor het invallen van de schemering, maken dat je uit het bos bent is het devies.
Heb zo'n voorgevoel dat we hier meer over zwijnen gaan lezen, die beesten zijn niet zo voor een dialoog...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Als ze jongen hebben kun je beter afstand houden. Die worden verdedigd. Een beet van een varken schijnt niet fijn te zijn. Je vlees wordt niet opengesneden maar opengescheurd. Dus: Let op bij streepjesvarkentjes

Even diep in mijn geheugen gravend: Een aantal jaren geleden werd een wild zwijn uit het water gered, ik geloof uit het Valleikanaal of de Eem. Toen het dier op de (verkeerde) oever werd gehesen werd hij tot ontzetting van het publiek pardoes door een natuurbeheerder doodgeschoten.

Wilde zwijnen wroeten. Op de Veluwe en bij Ede zie je her en der van die omgeploegde plakken humus liggen. Je herkent daar de tracks waar ze rondlopen vrij makkelijk aan. Boeren willen geen gewroet op hun land.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

pietervl schreef: wo 10 april 2019, 10:03 Als ze jongen hebben kun je beter afstand houden. Die worden verdedigd. Een beet van een varken schijnt niet fijn te zijn. Je vlees wordt niet opengesneden maar opengescheurd. Dus: Let op bij streepjesvarkentjes
Zeker, maar als je een smalle singeltrack vol gas afrijd, linksaf een breed bospad op, en ze staan er ineens met een enorme groep lijkt het me niet slim om er middenin stil te gaan staan :-{
Ik had de pech dat er een stuk of vijf van die biggen voor me uit bleven rennen, waardoor de zeugen woedend werden en me probeerden van de fiets te beuken. Gelukkig kwam er net op tijd een nieuwe singeltrack, waardoor ik afsloeg, en de bende gelukkig kwijt was. Volgens mij hadden ze de intentie om mijn buikwand open te rijten :winkie:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

sama schreef: wo 10 april 2019, 11:08
pietervl schreef: wo 10 april 2019, 10:03 Als ze jongen hebben kun je beter afstand houden. Die worden verdedigd. Een beet van een varken schijnt niet fijn te zijn. Je vlees wordt niet opengesneden maar opengescheurd. Dus: Let op bij streepjesvarkentjes
Zeker, maar als je een smalle singeltrack vol gas afrijd, linksaf een breed bospad op, en ze staan er ineens met een enorme groep lijkt het me niet slim om er middenin stil te gaan staan :-{
Ik had de pech dat er een stuk of vijf van die biggen voor me uit bleven rennen, waardoor de zeugen woedend werden en me probeerden van de fiets te beuken. Gelukkig kwam er net op tijd een nieuwe singeltrack, waardoor ik afsloeg, en de bende gelukkig kwijt was. Volgens mij hadden ze de intentie om mijn buikwand open te rijten :winkie:
:o

Nog ff en iemand schiet zo tussen een wolvenroedel :bier:
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

sama schreef: wo 10 april 2019, 11:08 Gelukkig kwam er net op tijd een nieuwe singeltrack, waardoor ik afsloeg, en de bende gelukkig kwijt was. Volgens mij hadden ze de intentie om mijn buikwand open te rijten :winkie:
Dat zijn de extra dimensies die je bij de routes op de Veluwe er gratis bij krijgt. Of het nou een buikwand-openrijtend zwijn is, een track-aanstampende stier, blaffende honden of loslopende baasjes... We houden het spannend voor jullie :-)
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

We lachen maar het kan heel serieu zijn met die beesten: ik heb een cliënt die op de Veluwe, in het schemerdonker, op een fietspad, waarschijnlijk tussen een varken en haar biggen door fietste.
Dat het een varken was weten ze omdat hij onder de varkensharen zat. Gelukkig werd hij tijdig gevonden door een passat. 6 weken coma, meer dan 30 breuken in zijn ribben en diverse forse interne bloedingen hebben de man voor de rest van zijn leven uitgeschakeld in het arbeidsproces.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Vandaag die kant weer opgegaan, geen "buik open rijtende zwijnen" gezien maar wel twee reeën die even op schrokken van mij thv het pannenkoekenhuis de Langeberg en op niet meer dan tien meter van mij gewoon doodleuk verder gingen met het jonge groen op te peuzelen. Heb ze mooi kunnen bekijken 😃.

Maar heb de paarse route ook geprobeerd vanaf het steakhouse. Echt een leuk stuk met leuke verrassinkjes. Alleen op een gegeven moment kreeg ik een Y splitsing waar het bordje daarvoor mij duidelijk naar rechts wilde hebben, vervolgens kwam ik hierdoor in een loop terecht en ben er maar via brede paden vanaf gegaan en terug naar het steakhouse gegaan.

Bij het vervolgen van mijn route richting de rode paaltjes kwam ik thv de kazerne nog een paars paaltje tegen ln welke me doodleuk tegen hek liet rijden 😀

Het is duidelijk dat de route nog niet af is maar vond het wel een beetje misleidend. Hoe dan ook, groot applaus weer voor de route bouwers.
Plaats reactie