MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Rayb81 schreef: wo 4 december 2019, 16:26 Iemand die mij kan vertellen hoe de route erbij ligt van Ede?
Nat, droog of plassen en modder? :-q
Als je voor vrijdag gaat, ligt het er prima bij.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Grote delen zijn heerlijk aangereden en mooi opgedroogd. Recent is door een ploeg onderhoud gepleegd zodat de afwatering op delen waar veel water bleef staan ook is verbeterd.

Bepaalde verbindingspaden zullen nog wel modderig zijn.

Op Facebook las ik dat je vooral in het weekend rekening moet houden met groepen die tegen de route infietsen :~

Ik hoop dat dit gaat over de verbindingspaden en niet de aangelegde singletracks ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Waarom doen bikers dat?
Dat kan een een consequentie van vrij rijden buiten de routes zijn. Niet logisch en niet te rijmen met regels.
Wel een realiteit.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 4 december 2019, 19:19 Grote delen zijn heerlijk aangereden en mooi opgedroogd. Recent is door een ploeg onderhoud gepleegd zodat de afwatering op delen waar veel water bleef staan ook is verbeterd.

Bepaalde verbindingspaden zullen nog wel modderig zijn.

Op Facebook las ik dat je vooral in het weekend rekening moet houden met groepen die tegen de route infietsen :~

Ik hoop dat dit gaat over de verbindingspaden en niet de aangelegde singletracks ..
Vergeet niet dat er ook een groep is die al sinds jaar en dag op de Edese route rijdt en nog steeds diezelfde route probeert te rijden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat klopt Steven en daarmee ‘verraad’ je eigenlijk al in welke hoek we het moeten zoeken. Gek genoeg hele seizoen niets gehoord en de bwr’s komen het bos weer in en zie hier.

Jij weet ook dat die route maar zeer sporadisch over het huidige parcours liep. Geeft meer aan hoe star mensen op de Veluwe zijn .. bepaalde mensen dan .. jammer genoeg :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Vergeet ook niet de clubs (uit Arhem) die een tourtocht over een deel van de route tegen het verkeer in hadden uitgezet. Er zijn vast mensen die die gpx-en narijden.


Overigens was het destijds not-done hier op dit forum om daar commentaar op te leveren, ik moest maar verder voor me uit kijken? :~
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Well done hoor :winkie:

Maar zolang het bij de brede paden blijft is er ook geen probleem. Maar zodra men single tracks gaat rijden tegen de route in .. hoop ze daar niet tegen te komen :evil:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ben van plan om deze route ook een keer te gaan rijden. Kan iemand me vertellen hoe deze route in februari 2020 erbij ligt?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Bij oudere routes kunnen we een verwachtingspatroon samenstellen waarbij we gebruikmaken van resultaten uit het verleden.
Route Ede bestaat, in de huidige hoedanigheid, nog niet lang genoeg om die resultaten uit het verleden te kunnen gebruiken voor een gegarandeerde toekomst.
Februari 1963 vroor het. Dat het kraakt zelfs.
Februari 1986 en 1987 vroor het ook dat het kraakt.
1997 ook.
Eind februari 2019 was het maar liefst +18ºC.
Heb je hier wat aan?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Meegs schreef: do 5 december 2019, 14:36 Ben van plan om deze route ook een keer te gaan rijden. Kan iemand me vertellen hoe deze route in februari 2020 erbij ligt?
Slecht, ik zou juni ofzo gaan :wink:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jan Willem schreef: do 5 december 2019, 14:48 Bij oudere routes kunnen we een verwachtingspatroon samenstellen waarbij we gebruikmaken van resultaten uit het verleden.
Route Ede bestaat, in de huidige hoedanigheid, nog niet lang genoeg om die resultaten uit het verleden te kunnen gebruiken voor een gegarandeerde toekomst.
Februari 1963 vroor het. Dat het kraakt zelfs.
Februari 1986 en 1987 vroor het ook dat het kraakt.
1997 ook.
Eind februari 2019 was het maar liefst +18ºC.
Heb je hier wat aan?
:-q Top man, hier heb ik wat aan. Ik neem het mee in mijn besluitvorming.
Biker67 schreef: do 5 december 2019, 14:49
Meegs schreef: do 5 december 2019, 14:36 Ben van plan om deze route ook een keer te gaan rijden. Kan iemand me vertellen hoe deze route in februari 2020 erbij ligt?
Slecht, ik zou juni ofzo gaan :wink:
Ahh kak, dan kan ik net niet. Heb ik een begrafenis.
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Elvander schreef: di 19 november 2019, 21:58 Ik ben altijd zo lekker aan het focussen op het fietsen en de trail dat ik nog nooit een auto gehoord heb in Ede....
Behalve als ik de weg oversteek nabij Planken Wambuis natuurlijk maar dat is ook geen trail.



Sluit ik me volledig bij aan ik zit zo in de concentratie dat ik daar echt geen last van heb.

BTW, het is een super route die ook nog eens heerlijk afwisselend is. Elke hoogtemeter is gebruikt en het wordt echt goed onderhouden! Daarvoor diep respect voor de bouwers. Ik woon in de buurt en rijd hier wekelijks (soms meerdere ritten) en geniet nog elke keer van route en afwisseling. Sommige stukken worden erg drassig, maar dat is ook MTBen.. Op veel plaatsen hebben de bouwers voor goeie afwatering gezorgd bij kuilen. Het mooie is dat door de verschillende kleuren, je zelf een route naar keuze kunt pakken.

Grtz Cadexrider
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Meegs schreef: do 5 december 2019, 14:53 :-q Top man, hier heb ik wat aan. Ik neem het mee in mijn besluitvorming.
Heb je al wat gehoord over de nieuwe vergunningsstickers?
Welke kleur, verkooppunten, geldigheidsduur, of die -en waar die- online verkrijgbaar zijn etc.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:o
Wat zeg je me nu? Moet je hier ook al een vergunning voor hebben, cq. aanschaffen?
:o

Straks zie ik door alle vergunningen, vignetten en toegangspassen het bos niet meer...
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Meegs schreef: do 5 december 2019, 14:36 Ben van plan om deze route ook een keer te gaan rijden. Kan iemand me vertellen hoe deze route in februari 2020 erbij ligt?
Hopelijk mooi wit door een sneeuwtapijtje :-q
Plaats reactie