MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Meegs schreef: do 5 december 2019, 16:53 :o
Wat zeg je me nu? Moet je hier ook al een vergunning voor hebben, cq. aanschaffen?
:o

Straks zie ik door alle vergunningen, vignetten en toegangspassen het bos niet meer...
Oeps, verkeerde topic :D . In Ede mag een MTBert bijna alles en bijna overal, gratis en vergunningsvrij.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Kelvin_ schreef: di 12 februari 2019, 16:56 Vandaag deze route maar eens geprobeerd. Echt een enorme verbetering, wat een lol daar.

Onderstaande feature was er al even maar stond nu wel erg veel water, zo vaak kom ik hier nou ook niet. Heb geen droge voeten gehouden, dus dan maar niet te lang stilstaan en doortrappen om ze warm te houden 😁

Afbeelding
Als februari 2019 voorspelt wat februari 2020 gaat worden, dan staan ons interessante TTFs te wachten. Bij een beetje vorst kunnen de spijkerbanden uit de schuur...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In maart kan ik je vertellen hoe de route er in februari bij ligt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Tegenvallertje:
wilde kijken in hoeverre vrije dag morgen misschien nog een beetje een fietsdag zou kunnen worden:
Typte "Ede" op een weer.NL , klikte ongeduldig door en kreeg een voorspelling die voorgeschoteld waarvan het pictogram voor vandaag nog wel geloofwaardig was, maar verder iets te mooi om waar te zijn (morgen droog en 33 graden :o )
Afbeelding

Bleek te komen door voor kaaskoppen niet zo logische eerste hit op "Ede"
Afbeelding

Wij mogen het doen met hele dag regen (9mm en ca 5 graden), toch maar andere plannen maken :(
Afbeelding

Bijvoorbeeld lezen over dat andere -4x zo grote- Ede op een website die z'n verwijzingen wat beter op orde heeft :-D
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ede
Laatst gewijzigd door openkaart op vr 13 december 2019, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien de verwachtingen rijden wij dit weekend maar even door naar Ede dan... . :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Lars TB schreef: vr 13 december 2019, 16:42 Gezien de verwachtingen rijden wij dit weekend maar even door naar Ede dan... . :winkie:
Ede altijd mooi weer. Daarom verkopen ze hier ook geen lange broeken en winterjacks :lol: . En altijd de zonnebril op. 8) .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Goedemorgen ,

Was/is EDE goed te doen , na de afgelopen dagen met regenval/, maw is er iemand gisteren of vanochtend op de trail geweest :roll:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

De route kennende zal hij hier en daar wel erg modderig zijn... (m.a.w. ik zou hem nu zelf niet rijden :wink: )
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

dhunter schreef: zo 15 december 2019, 12:37 De route kennende zal hij hier en daar wel erg modderig zijn... (m.a.w. ik zou hem nu zelf niet rijden :wink: )
Maar je hebt hem gisteren of vandaag gereden ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Snelle Buffer schreef: zo 15 december 2019, 11:50 Goedemorgen ,

Was/is EDE goed te doen , na de afgelopen dagen met regenval/, maw is er iemand gisteren of vanochtend op de trail geweest :roll:
In het Lunteren topic schreef Hanjo dat het niet heel best was:

Vandaag stukjes van paars en de kinderroute gedaan. Toch laten overhalen te gaan fietsen. Dat heb ik geweten. De aangelegde tracks gaan nog wel en zijn snel droog en hard. Maar de paden die er al lagen en gebruikt worden (oa Scheleberg track) zijn echt een grote modderpoel geworden. Is ook het nadeel van net een hoop regen die valt kort voor het weekend. Als de regen nu gewoon op ma, di en woe valt 😊 met beetje miezer op donderdag liggen de tracks er op vrij en za/zo wel weer redelijk bij. Maar helaas is dat de afgelopen weken niet zo geweest

Ede, kids-rondje Ede en Lunteren is allemaal vergelijkbaar qua ondergrond en mengeling tussen nieuw en oude paden dus verwacht goede en erg modderige stukken door elkaar.
Laatst gewijzigd door Elvander op zo 15 december 2019, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Elvander schreef: zo 15 december 2019, 13:15
Snelle Buffer schreef: zo 15 december 2019, 11:50 Goedemorgen ,

Was/is EDE goed te doen , na de afgelopen dagen met regenval/, maw is er iemand gisteren of vanochtend op de trail geweest :roll:
In het Lunteren topic schreef iemand dat het niet heel best was.
:-q ,ik heb het gelezen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Waarbij ik wil aantekenen dat de rode route (Ede) toch wel een hoger percentage vaste paden kent dan de kids en paarse route. Ofwel de rode route zal je sneller als 1 grote modderbende ervaren dan de andere routes. Gisteren las ik ook het verzoek van de trailcrew om de route even een rustperiode te gunnen.

Er zijn wel opties om de modder stukken te vermijden maar dan moet je lokaal bekend zijn .. en nog zal het tegenvallen
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Snelle Buffer schreef: zo 15 december 2019, 12:48
dhunter schreef: zo 15 december 2019, 12:37 De route kennende zal hij hier en daar wel erg modderig zijn... (m.a.w. ik zou hem nu zelf niet rijden :wink: )
Maar je hebt hem gisteren of vandaag gereden ?
Nee, 2 weken geleden had de route het al zwaar en dat zal in de tussentijd niet veel verbeterd zijn...
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

dhunter schreef: zo 15 december 2019, 16:08
Snelle Buffer schreef: zo 15 december 2019, 12:48

Maar je hebt hem gisteren of vandaag gereden ?
Nee, 2 weken geleden had de route het al zwaar en dat zal in de tussentijd niet veel verbeterd zijn...
Voor zover de route over al eerder bestaande paden loopt is het momenteel echt modder, ik reed op de crosser met moddertubes en dat was geen luxe. De nieuw aangelegde stukken lagen er eigenlijk voor het grootste deel verbazingwekkend goed bij.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Inmiddels een weekje verder, maar bovenstaande geeft niet echt hoop dat de route nu wat droger is..?
Plaats reactie