MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Rayb81 schreef: vr 3 april 2020, 18:13 Iemand die weet hoe met de parkeerplaatsen langs de n310 zit?
Op sites van de gemeentes Harskamp en Otterlo kan ik niks vinden.
Zij vallen natuurlijk onder de gemeente Ede..
Afgesloten. Ik kwam er net langs.

Ga er nou maar gewoon van uit dat de rest ook is afgesloten. De parkeerplaats voor het Otterlose zand is dat sowieso.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top.
Dat parkeerplaatsen afgesloten zijn is prima maar men moet het dan wel bekend maken.
Anders krijg je alleen maar het geval dat mensen verrast worden en gaan dwalen.

Ik was van plan de route Apeldoorn te fietsen. Daar kom ik zelden iemand tegen.
Richting ede wilde ik sowieso niet.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jefro98 schreef: vr 3 april 2020, 17:39
Jan the Man schreef: vr 3 april 2020, 16:50
Van de site van de gemeente:
"Vanaf zaterdagochtend 7:00 uur worden alle parkeerplaatsen aan de N224 vanaf de A12 en tot en met die bij de rotonde bij de Langenberg afgesloten. Dit duurt tot en met zondagavond 21:00 uur. We plaatsen lichtkranten langs de N224 om mensen hierop te wijzen. Ook sluiten we de parkeerplaatsen af.

Let op! Parkeren in de berm is ook verboden. Er wordt actief gehandhaafd"

Einde citaat.

Ciao,
Jan
Yep maar als je de kids route wilt rijden ga je zowiezo niet op één van die parkeer plaatsen langs de N224 parkeren.
De beste plek is bij Steakhouse Amadeus, maar die parkeerplaats is dus ook afgesloten (net langst gereden). Parkeren langst de weg mag daar niet er er is gewaarschuwd dat er gehandhaafd wordt.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Rayb81 schreef: vr 3 april 2020, 19:09 Top.
Dat parkeerplaatsen afgesloten zijn is prima maar men moet het dan wel bekend maken.
Anders krijg je alleen maar het geval dat mensen verrast worden en gaan dwalen.
Hoe zou je dan heel mountainbikend NL willen bereiken?? Er komen grote lichtkranten vooraan bij de betreffende provinciale wegen om recreanten te informeren.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik parkeer meestal bij de parkeerplaats Harskamperdennen langs de weg daar.
Maar als die ook afgesloten is.
Weet nog veel meer parkeerplaatsjes in de buurt maar heb ook geen zin om een uur lang alle parkeerplekken af te rijden.
Dan maar een saai rondje NH.

@JTM, ze zouden het op de site van de gemeente kunnen zetten.
Op de sites van Harskamp en Otterlo kan ik niets vinden, op die van Ede gaat het alleen over de N224.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ben ik met je eens hoor want het is dat ik het hier op het forum las als inwoner van Ede en wonend langs de n224 :~

Dus communicatie kan wel beter. Aan de andere kant wordt er genoeg opgeroepen om thuis te blijven en alleen eruit te gaan voor een frisse neus vanuit huis. Dan is half NL doorkachelen niet echt conform advies ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het staat in de krant, kwam op het 8-uur journaal en er staan lichtkranten langs de weg, ik vind dat het hartstikke goed gecommuniceerd wordt.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gistermiddag stond er nog niets op edestad.nl. Toch een van de nieuwsbronnen. Edese post krijgen wij hier niet. Dus het is wel te vinden maar niet overduidelijk.

Wij hebben nog een jonge pup en gaan vaak met de auto even naar het bos en dan lopen. Dat gaat nu ook niet meer. Jammer niet rampzalig maar afgelopen weken was het echt niet druk ..

Gezien de besluiten elders in het land verstandig want mensen gaan dan toch op zoek. Alleen vraag me wel eens af hoe mensen uit de randstad het zouden vinden als wij als ‘plattelands’ mensen massaal zouden gaan winkelen waardoor diverse stadscentra dichtgaan? Tis nu gewoon blijf lekker in je eigen omgeving en zoveel mogelijk thuis. Gelukkig ben ik druk met mijn schuur aan het bouwen dus weinig reden om eruit te gaan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Is de parkeerplaats bij "de fietser"ook afgesloten ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

De Fietser zelf is wel gesloten op dit moment...
...dus zou je zeggen dat er een mooi terreintje leeg staat (wat normaal eigenlijk ook al wel zo is). Anders kun je ‘m ook een honderd meter verder bij het station kwijt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vorige week was hij namelijk gewoon toegankelijk , de slagbomen stonden omhoog , kan me voorstellen dat nu dit weekend ze naar beneden zijn gezet ivm de verscherpte maatregelen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

hanjovdberg schreef: za 4 april 2020, 09:07 Gistermiddag stond er nog niets op edestad.nl. Toch een van de nieuwsbronnen. Edese post krijgen wij hier niet. Dus het is wel te vinden maar niet overduidelijk.
Het ligt er maar net aan wat jou bereikt en hoe snel je vindt dat je iets te weten moet komen.

Het stond al vroeg in de middag op de Gelderlander onder het menu vallei.
De overheid en alle informatieve instanties hebben ook wat tijd nodig om alles onder de mensen te krijgen.
Laatst gewijzigd door Elvander op za 4 april 2020, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ongelooflijk hoe er nog gezocht wordt naar mogelijkheden om de maatregelen om Corona te beperken en zo onnodig slachtoffers beperken te omzeilen.

Blijf toch in je eigen regio. Als we nu met de auto door heel het land gaan crossen om elders te gaan MTB'en krijgen we straks nog scherpere maatregelen. Ik doe veel zaken in Spanje, en hoor dat je daar nu een dikke boete krijgt als je een stukje gaat wandelen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Onvoorstelbaar inderdaad....moet je eens op de filipijnen proberen ...🙊
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Poeh, de stukken singletrack na de meanderende duintjes wordt nu wel snel kapot gereden met deze droogte.
KW piste is er beter bestand tegen maar heeft toch ook wel erg mulle stukken.
Regen gewenst!

Verder lekker gereden, vrijwel stil, paar reeën gespot, altijd leuk.
Plaats reactie