MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik heb vandaag de kinderroute gedaan met zoon van 4 op z’n orbea. Leuke route, mooie lengte. Eigenlijk een gewone route maar dan kort. En het laatste deel vooral afdalen, dat is beter dan andersom.

Route lag er trouwens prima bij, iets mul, maar vooral de bovenlaag, in sommige klimmetjes werd het hierdoor wat lastiger.
Geen gezeik, mountainbike!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Fijn dat je ervan genoten hebt. Dat laatste deel waar je het over hebt is denk ik als je officieel start bij het startpunt? Dat is idd een heerlijk stuk met flow. Jammer genoeg zijn een aantal bochten steeds meer aan het kapot gaan. De bultjes heb ik pas nog onderhouden maar die gaan wel rap achteruit met de huidige omstandigheden. De route trekt veel onervaren mtb’ers die gezellig een rondje gaan fietsen. Kinderroute is idd soms wat misleidend. Er zijn behoorlijk wat volwassenen die dan denken zonder helm en op stadsfiets hun kind te kunnen begeleiden ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Je doet het wat dramatischer voorkomen dan het lijkt, maar dat ligt misschien ook aan het tempo.
Een helm had ik zeker op, alleen geen spd schoenen en ik had m’n gewone korte broek aan. Er hing nog heel duidelijk een waarschuwend een bordje over helmdragen 👍
Ik zag overigens heel wat kinderen, allemaal met helm en een vader (nooit een moeder) met een redelijk tot goede MTB. Het trekt blijkbaar erg.
Voor een volwassene alleen ook een mooi stuk, maar ik zou hier nooit vol gas door crossen, kinderen zijn onvoorspelbaarder.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Zeker in het weekend moet je er gewoon rekening mee houden dat her aantal kinderen wat hoger is dan anders (en voorrang hebben)...
...wil je een keer lekker knallen doe dat vooral na kinderbedtijd op een doordeweeks avond, dan heb je echt de route voor jezelf.

Blijft een leuk rondje dat ‘kinderrondje’, ook voor de oudere kinderen... :wink:
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ze zouden dat best wat vaker mogen doen, een kinderrondje maken, het trekt mijn zoon in ieder geval wel, speciaal voor hem een route. Ik woon helaas niet echt in de buurt om dit vaak te kunnen doen.
Geen gezeik, mountainbike!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Olieboer schreef: zo 31 mei 2020, 20:34 Je doet het wat dramatischer voorkomen dan het lijkt, maar dat ligt misschien ook aan het tempo.
Een helm had ik zeker op, alleen geen spd schoenen en ik had m’n gewone korte broek aan. Er hing nog heel duidelijk een waarschuwend een bordje over helmdragen 👍
Wat bedoel je met dramatischer? Ik sta er regelmatig een paar uurtjes te klussen en heb al heel wat voorbij zien komen hoor ... van opa’s met elektrische fiets met achterop in het zitje een peuter tot moeders met de fietstassen en meer lopend dan fietsend allen zonder helm .. dus zeker niet dramatischer dan de werkelijkheid.

De bochten worden gewoon slechter is een feit. Door mulheid en diverse fietsers die uit de bochten vliegen en de randen stukmaken. Allemaal gezien ... dus niet dramatisch helaas feiten.

Nogmaals geniet ervan! Geef alleen aan dat het woord kinderroute niet altijd de lading dekt en wel door sommigen gedacht wordt dat het dus alleen voor kinderen is ... en dus voor volwassenen niet nodig om op mtb en met helm te fietsen :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb het rondje 1x gefietst en toen vroeg ik mij af waarom het een kinderroute wordt genoemd, in feite is het gewoon een volwassen route.
Toen werd er hier gezegd dat het vanwege de lengte van de route is.

Denk niet dat je de term kinderroute er nu nog uit krijgt.

Overigens laatst ook op Rhenen een vader op een soort MTB met voorop een soort zitje bevestigd waar een kind in zat. :-?
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

hanjovdberg schreef: zo 31 mei 2020, 23:23
Olieboer schreef: zo 31 mei 2020, 20:34 Je doet het wat dramatischer voorkomen dan het lijkt, maar dat ligt misschien ook aan het tempo.
Een helm had ik zeker op, alleen geen spd schoenen en ik had m’n gewone korte broek aan. Er hing nog heel duidelijk een waarschuwend een bordje over helmdragen 👍
Wat bedoel je met dramatischer? Ik sta er regelmatig een paar uurtjes te klussen en heb al heel wat voorbij zien komen hoor ... van opa’s met elektrische fiets met achterop in het zitje een peuter tot moeders met de fietstassen en meer lopend dan fietsend allen zonder helm .. dus zeker niet dramatischer dan de werkelijkheid.

De bochten worden gewoon slechter is een feit. Door mulheid en diverse fietsers die uit de bochten vliegen en de randen stukmaken. Allemaal gezien ... dus niet dramatisch helaas feiten.

Nogmaals geniet ervan! Geef alleen aan dat het woord kinderroute niet altijd de lading dekt en wel door sommigen gedacht wordt dat het dus alleen voor kinderen is ... en dus voor volwassenen niet nodig om op mtb en met helm te fietsen :((
Ik doelde vooral op de route, maar als ik hoor hoeveel werk je ervan hebt neem ik het terug.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Rayb81 schreef: ma 1 juni 2020, 00:05 Ik heb het rondje 1x gefietst en toen vroeg ik mij af waarom het een kinderroute wordt genoemd, in feite is het gewoon een volwassen route.
Toen werd er hier gezegd dat het vanwege de lengte van de route is.

Denk niet dat je de term kinderroute er nu nog uit krijgt.

Overigens laatst ook op Rhenen een vader op een soort MTB met voorop een soort zitje bevestigd waar een kind in zat. :-?
De naam trekt natuurlijk ook de soort mensen die Hanjo benoemd. Ik las op MTB routes dat je de route niet moet onderschatten, misschien toch nog wat meer voorlichting bij de route zelf
Geen gezeik, mountainbike!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Olieboer schreef: ma 1 juni 2020, 07:10
Rayb81 schreef: ma 1 juni 2020, 00:05 Ik heb het rondje 1x gefietst en toen vroeg ik mij af waarom het een kinderroute wordt genoemd, in feite is het gewoon een volwassen route.
Toen werd er hier gezegd dat het vanwege de lengte van de route is.

Denk niet dat je de term kinderroute er nu nog uit krijgt.

Overigens laatst ook op Rhenen een vader op een soort MTB met voorop een soort zitje bevestigd waar een kind in zat. :-?
De naam trekt natuurlijk ook de soort mensen die Hanjo benoemd. Ik las op MTB routes dat je de route niet moet onderschatten, misschien toch nog wat meer voorlichting bij de route zelf
Omdat ?
Je kan toch je gezond verstand gebruiken ?, moet men voor alle " handelingen " een soort " manual" hebben om wat te doen en niet te doen ?, dan nog hou je een percentage over die daar maling aan heeft , en je als je gaat MTB'en zijn er nu een aantal regels , netzoals je gaat auto rijden , ect

Gezond verstand gebruiken , en eenMTB'er met een soort kinderzitje erop incl kind , is een eikel dat hij een soort " Russisch roulette speelt met zn kind :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Snelle Buffer schreef: ma 1 juni 2020, 07:52
Olieboer schreef: ma 1 juni 2020, 07:10

De naam trekt natuurlijk ook de soort mensen die Hanjo benoemd. Ik las op MTB routes dat je de route niet moet onderschatten, misschien toch nog wat meer voorlichting bij de route zelf
Omdat ?
Je kan toch je gezond verstand gebruiken ?, moet men voor alle " handelingen " een soort " manual" hebben om wat te doen en niet te doen ?, dan nog hou je een percentage over die daar maling aan heeft , en je als je gaat MTB'en zijn er nu een aantal regels , netzoals je gaat auto rijden , ect

Gezond verstand gebruiken , en eenMTB'er met een soort kinderzitje erop incl kind , is een eikel dat hij een soort " Russisch roulette speelt met zn kind :-D
Ja dat is natuurlijk zo, maar als het zo vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt gaat er blijkbaar iets mis met de beeldvorming.

Er zijn een paar dodelijke ongelukken gebeurd bij onbewaakte spoorwegovergangen, en ProRail wil ze nu allemaal bewaakt maken of weghalen. Dat het door een paar “domme” mensen fout gaat, is geen reden om mensen hun eigen verantwoordelijkheid blijvend te laten nemen.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Bux
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Olieboer schreef: ma 1 juni 2020, 07:10 De naam trekt natuurlijk ook de soort mensen die Hanjo benoemd. Ik las op MTB routes dat je de route niet moet onderschatten, misschien toch nog wat meer voorlichting bij de route zelf
Het blijft een mountainbike route, voor kinderen. Hoe moeilijk is het om te snappen dat je hier niet met een normale fiets overheen moet gaan? Wel weer typisch nederlands, alles moet maar uitgelegd, uitgekauwd en voorgelicht worden. Beetje zelf nadenken is er niet meer bij. En dan nog blijf je mensen houden die er gewoon schijt aan hebben...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kinderroute is zo genoemd omdat we graag een primeur wilde hebben in Ede. Een route vanwege lengte en fun speciaal geschikt voor kinderen. Niet exclusief overigens want volwassenen hebben ook toegang. En dat de jeugd ervan gebruik maakt zien en horen we en dat is super!! Ook mijn dochters gaan regelmatig een rondje met papa mee ... :kiss:

Maar zoals ik al schreef zijn er echt mensen die niet nadenken en ergens gelezen en gehoord hebben van een kinderroute dus kun je daar als stoere volwassene wel gewoon zonder helm en of mtb overheen. Pas nog een vader met 2 kids. Die hadden beiden een helm op maar vader vond het niet nodig (hij reed nu niet snel ... :~ ) maar even duidelijk gemaakt dat het voor z’n kids een beetje verkeerd voorbeeld geeft.

Wat mij betreft hoeft er echt geen bordje of naamswijziging te komen maar die bewustwording onder startende mtb’ers mag wel wat gestimuleerd worden. Hoe en waar is nog een leuke uitdaging.

Als je dit rondje x4-5 doet heb je echt een heel gaaf mtb parcours waar je heerlijk tekeer kunt gaan. Soms rijd ik hem ook meerdere keren achter elkaar omdat ie zo leuk is. Het vervolg van paars richting Lunteren is in principe ook op die basis maar is momenteel wel echt heel mul aan het worden. Vandaag maar eens wat controleren (doorsteekjes dichtgooien) en alternatieven fietsen. Enjoy :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

hanjovdberg schreef: ma 1 juni 2020, 11:05 Kinderroute is zo genoemd omdat we graag een primeur wilde hebben in Ede. Een route vanwege lengte en fun speciaal geschikt voor kinderen. Niet exclusief overigens want volwassenen hebben ook toegang. En dat de jeugd ervan gebruik maakt zien en horen we en dat is super!! Ook mijn dochters gaan regelmatig een rondje met papa mee ... :kiss:

Maar zoals ik al schreef zijn er echt mensen die niet nadenken en ergens gelezen en gehoord hebben van een kinderroute dus kun je daar als stoere volwassene wel gewoon zonder helm en of mtb overheen. Pas nog een vader met 2 kids. Die hadden beiden een helm op maar vader vond het niet nodig (hij reed nu niet snel ... :~ ) maar even duidelijk gemaakt dat het voor z’n kids een beetje verkeerd voorbeeld geeft.

Wat mij betreft hoeft er echt geen bordje of naamswijziging te komen maar die bewustwording onder startende mtb’ers mag wel wat gestimuleerd worden. Hoe en waar is nog een leuke uitdaging.

Als je dit rondje x4-5 doet heb je echt een heel gaaf mtb parcours waar je heerlijk tekeer kunt gaan. Soms rijd ik hem ook meerdere keren achter elkaar omdat ie zo leuk is. Het vervolg van paars richting Lunteren is in principe ook op die basis maar is momenteel wel echt heel mul aan het worden. Vandaag maar eens wat controleren (doorsteekjes dichtgooien) en alternatieven fietsen. Enjoy :-q
Super dat jullie dit zo gedaan hebben en het onderhouden 👍
Geen gezeik, mountainbike!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Helaas een minder berichtje hieronder;

Afbeelding

Afbeelding
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie