MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vanmorgen de rode route gereden en onderweg de groene kinderroute erbij gepakt. Groene route ook erg leuk, helaas terug naar rood (voor mij) erg lastig maar toch gevonden. Ronde Ede blijft erg mooi, misschien in de toekomst het stuk vanuit Ede richting A12 verleggen naar iets interessants. Nu een saai recht stuk. Nogmaals top👍🏻👍🏻
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Lees even wat ik daar 4-5 berichten geleden over geschreven heb .. :wink:

Neem tenminste aan dat je dat deel bedoelt want het hoogste singletrack gehalte zit juist vanaf de hei tot A12 en weer terug richting hei ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Officieel valt Area 51 onder route Lunteren maar aangezien velen dit stukje extra meepakken vanaf de rode route hierbij de volgende mededeling;

Helaas is opnieuw besloten Area51 af te sluiten ivm droogte en mulheid. Vooral de afdalingen waren niet rijdbaar meer en zou alleen maar meer schade tot gevolg hebben. We hopen op jullie begrip en respect voor de trail de komende tijd.

Hoewel het lekker zomers weer is hebben we dus weer regen nodig ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Is het misschien verstandig om nu ook al de singletracks rondom de N224 nu ook al af te sluiten. Het gaat hard nu, en het lijkt mij zonde dat de herstelwerkzaamheden van een aantal weken terug binnen no time weer te niet worden gedaan.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Er wordt over gesproken maar met de aankomende blijvende hitte zal het eerder een totaalafsluiting worden vrees ik. Het is best veel werk elke keer die omleidingen.

Ben het overigens met je eens hoor maar het afsluiten en omleiden kost soms bijna evenveel werk.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

hanjovdberg schreef: vr 7 augustus 2020, 17:17 Officieel valt Area 51 onder route Lunteren maar aangezien velen dit stukje extra meepakken vanaf de rode route hierbij de volgende mededeling;

Helaas is opnieuw besloten Area51 af te sluiten ivm droogte en mulheid. Vooral de afdalingen waren niet rijdbaar meer en zou alleen maar meer schade tot gevolg hebben. We hopen op jullie begrip en respect voor de trail de komende tijd.

Hoewel het lekker zomers weer is hebben we dus weer regen nodig ...
Mooi dat hij afgesloten is. Ging hard achteruit en mensen gingen ook alweer lopend omhoog. Als het dan pokke weer wordt hebben we toch nog iets om ons op te verheugen. Area 51
Klusteam MTB Zuid Veluwe
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Vanaf zaterdag inwoner van Wageningen, als oud Arnhemmer ken ik het stuk rond de Ginkel etc wel.
Maar vandaag kwam ik langs de A12 terecht, via een tunnel baron van Wassenaar(?).
Het is aan de kant van Bennekom/Dikkenbergweg en de Panorama hoeve, liggen aardig wat singletracks (verscholen) en zelfs een kleine pumptrack. De vraag is uiteraard, mag je er fietsen?
Want volgens mij kan je dit gedeelte mooi linken met Sysselt/Ede en Beekdal/Oosterbeek/Wageningen-Hoog.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

In mijn achtertuin mag zeker gefietst worden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

klaast schreef: ma 24 augustus 2020, 20:34 In mijn achtertuin mag zeker gefietst worden.
Nice! Dan ga ik dat gebied ook maar eens uitkammen, wat een feest wordt dat. Vanaf ons nieuwe stekkie in een paar km op de Veluwe en 6km van Rhenen en Kwintelooijen af. Wat een weelde na 2 jaar Noord Holland 😅
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

wulu schreef: ma 24 augustus 2020, 20:15 Vanaf zaterdag inwoner van Wageningen, als oud Arnhemmer ken ik het stuk rond de Ginkel etc wel.
Maar vandaag kwam ik langs de A12 terecht, via een tunnel baron van Wassenaar(?).
Het is aan de kant van Bennekom/Dikkenbergweg en de Panorama hoeve, liggen aardig wat singletracks (verscholen) en zelfs een kleine pumptrack. De vraag is uiteraard, mag je er fietsen?
Want volgens mij kan je dit gedeelte mooi linken met Sysselt/Ede en Beekdal/Oosterbeek/Wageningen-Hoog.
In dat gebied liggen inderdaad veel leuke natuurlijke trails. Ook mooi: Langs de N225, Wageningse Berg, ligt een mooie wortel afdaling richting Renkum.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als doe aan de Rijnkant ligt dan mag je daar dus juist niet fietsen ;)
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Elvander schreef: ma 24 augustus 2020, 21:12 Als doe aan de Rijnkant ligt dan mag je daar dus juist niet fietsen ;)
Klopt, bedoel inderdaad de andere kant van de N225.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

[/quote]
In dat gebied liggen inderdaad veel leuke natuurlijke trails. Ook mooi: Langs de N225, Wageningse Berg, ligt een mooie wortel afdaling richting Renkum.
[/quote]

Is dat een stuk van het oude Bergrace parkoers?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

wulu schreef: ma 24 augustus 2020, 21:42
In dat gebied liggen inderdaad veel leuke natuurlijke trails. Ook mooi: Langs de N225, Wageningse Berg, ligt een mooie wortel afdaling richting Renkum.
[/quote]

Is dat een stuk van het oude Bergrace parkoers?
[/quote]

Klopt.
Plaats reactie