MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Biker67 schreef: ma 24 augustus 2020, 21:47
wulu schreef: ma 24 augustus 2020, 21:42
In dat gebied liggen inderdaad veel leuke natuurlijke trails. Ook mooi: Langs de N225, Wageningse Berg, ligt een mooie wortel afdaling richting Renkum.
Is dat een stuk van het oude Bergrace parkoers?
[/quote]


Klopt.
[/quote]

Heerlijk stuk idd, vandaag ook aan de “achterkant” van de Wageningse berg geweest. Bij het sportcomplex liggen ook leuke trailtjes.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dit is topic Ede :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Mario070 schreef: di 25 augustus 2020, 09:11 Dit is topic Ede :roll: :wink:
Je wijkt gauw af met een gezamenlijke naam als station Ede-Wageningen 😅
Maar anyway het stuk bij Bennekom hoort gelukkig bij gemeente Ede 😉
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q mtb route Ede komt vlak langs Bennekom :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Richting Renkum wel uitkijken: daar mag je niet overal fietsen. Aan de Renkumse kant van de Beken zeg maar. Maar dat hoort al bijna weer in het Oosterbeek topic 😉
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Weer even OT:

Op de kidsroute lag er gisterenavond een grote omgevallen boom. Dit is inmiddels gemeld.

Vanaf de start (uitgaande van vertrek bij Amadeus) te vinden in het tweede segment (na de kombochten sectie), een paar 100 meter voordat je rechts het brede pad op gaat (als je linksaf zou gaan kom je bij de begraafplaats uit).

Voor de bekenden: hij ligt op het stuk waar je naar beneden gaat in een bocht naar rechts, waar er een boom links staat waar regelmatig naartoe gestuurd wordt :wink: . Die boom staat overigens nog. Als je attent rijd zie je hem om tijd, maar als je blind je strava segment wilt verbeteren kon het wel eens een uitdaging zijn.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

De gevallen boom is wel gemeld maar om deze te melden bij de gemeente hebben we wel de exacte locatie nodig met GPS coördinaten of een markering op een tekening. Dan kunnen we gericht de gemeente naar de de plek sturen.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

kuijtje.nl schreef: do 27 augustus 2020, 19:08 De gevallen boom is wel gemeld maar om deze te melden bij de gemeente hebben we wel de exacte locatie nodig met GPS coördinaten of een markering op een tekening. Dan kunnen we gericht de gemeente naar de de plek sturen.
Gemeente bellen? Welnee :tong

Afbeelding

Afbeelding
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het zal wel goed gekomen zijn. Gisteren lag er niks meer op de routes. Of ik moet door de stortbui waar ik doorheen moest aan het eind :(( niks meer gezien hebben. Maar vliegen over boomstammen kan ik nog niet :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Is area 51 trouwens al weer los?
Ik wil vanavond weer even een ritje doen, voordat het binnenkort niet meer kan met de steeds korter wordende avonden :((
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Area 51 was vandaag officieel nog gesloten...
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Joop! schreef: ma 31 augustus 2020, 21:48 Area 51 was vandaag officieel nog gesloten...
En verkeerde draadje. Area51 valt onder Lunteren of Otterlo. Beide routes gaan over de zelfde track. Ede niet.
Maar Area51 gaat snel weer open. Er wordt nog even gecheckt of de bochten en afdalingen er goed bij liggen en dan gaat het weer open. Waarschijnlijk voor het weekend nog.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi om te horen, ik ben nu voor de zekerheid maar bij de Planken Wambuisweg gestart.
Sneeuwmonster
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wel goed dat je het vraagt overigens. :-q

Er is een klein groepje aso’s die het kennelijk normaal vindt de afsluitingen stelselmatig te slopen en verwijderen. Een aantal vrijwilligers is hard bezig geweest en ziet dan al het werk weer teniet gedaan. Dat is echt super frustrerend.

Je krijgt er ook niet echt een vinger achter wie het zijn of waarom men dit meent te moeten doen. Omleidingen worden weggehaald en versperringen (bizar eigenlijk dat een enkel lintje niet voldoende is ..) worden weggehaald.

En dat elke keer. De track krijgt nauwelijks tijd om te herstellen. En je ziet aan de sporen dat er ook nog vaak gelopen moet worden dus zulke pro’s zijn het helemaal niet.

Ook op een nog af te werken track zag ik dat vandaag. Toch al gaan rijden. Watergeulen die al dichtgereden zijn. Om kuilen heen. Over nog niet aangestampte kombochten rijden. En dat alles zorgt alleen maar voor meer werk en minder plezier. Ik hoop dat een ieder die dat ziet gebeuren er wat van durft te zeggen. Uiteindelijk hebben we onszelf ermee als we er niets tegen doen want de tracks gaan sneller naar de knoppen.

Maar ben ergens bang dat met de toename van een hele hoop fietsers er ook weer een hele lichting zal voorgelicht moeten worden.

(Moest het even kwijt ... pffff lucht op)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Goed om het verhaal op deze manier te horen, dan weet je waarvoor je een stuk oversla!
Sneeuwmonster
Plaats reactie