MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

hanjovdberg schreef: wo 2 september 2020, 19:37 Ook op een nog af te werken track zag ik dat vandaag. ...... Over nog niet aangestampte kombochten rijden. ..... Uiteindelijk hebben we onszelf ermee als we er niets tegen doen want de tracks gaan sneller naar de knoppen.
Het is denk ik soms ook onwetendheid. Dinsdagavond vond ik toevallig een nieuw stukje track parallel aan de Goorsteeg. En dacht laat ik even kijken / erover heen fietsen (Wel netjes in het midden van het pad gebleven). Totaal niet bewust dat dit niet goed is voor de track #Sorry :(
(Als er een stronk bij de 'ingang' over het pad had gelegen had ik er zeker niet over heen gefietst. Of een afzetlint (maar had begrepen dat dit niet overal zomaar toegepast kan worden vanwege plastic dat in de natuur terecht kan komen).
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Hanjo, misschien op een druk fietsmoment, zeg zaterdagochtend, met een krukje op de track gaan koffieleuten met een paar vrijwilligers en gewoon eens kijken wie je allemaal aan kunt spreken. Wel een dikke versperring aanbrengen zodat men niet langs je heen kan fietsen.

Niet zo'n positieve benadering maar ja die zijn jullie ook wel voorbij met linten/afzettingen en weet ik het wat.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zaterdag gaan we een stuk afwerken thv de Goorsteeg. Dan gaat dat deel open.

Tja ik wil zelf ook graag fietsen. Ben geen vrijwilliger geworden om anderen aan te gaan spreken maar snap je advies wel.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Zo... Vanavond na het eten nog even op tempo de rondjes Ede en het zuiddeel van Lunteren gepakt vanaf Area51 tot aan de Peteweg. Het ligt er lekker bij met die regen van gisteren. Wel een paar plasjes hier en daar, maar dat mocht de pret niet drukken en zorgt dat de trail er wel heerlijk bij ligt... :-q

...@Hanjo: Heb nog wel wat ruimte in de agenda, dus ik ben er morgen ook bij.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik reed gisteren de oude route van de Zuid Ginkel tot aan de Kruislaan (vanwege geen zin met de gravelfiets door het zand) en er lagen me daar toch een takken dwarsover het pad. Als je kijkt naar de staat van die paden dan komt er amper nog een MTB overheen, maar zelfs dat is voor sommige mensen dus nog te veel. Ik dacht eerst dat het ms door de wind of zo kwam, maar het waren er echt een stuk of 50 die helemaal dwars over het pad lagen. Kun je druk mee zijn, met zo'n hobby...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

klaast schreef: ma 7 september 2020, 22:41 Ik reed gisteren de oude route van de Zuid Ginkel tot aan de Kruislaan (vanwege geen zin met de gravelfiets door het zand) en er lagen me daar toch een takken dwarsover het pad. Als je kijkt naar de staat van die paden dan komt er amper nog een MTB overheen, maar zelfs dat is voor sommige mensen dus nog te veel. Ik dacht eerst dat het ms door de wind of zo kwam, maar het waren er echt een stuk of 50 die helemaal dwars over het pad lagen. Kun je druk mee zijn, met zo'n hobby...
Ik zou de takken lekker ver terug gegooid hebben om deze mensen weer van wat werk te voorzien :P
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: ma 7 september 2020, 23:07
Ik zou de takken lekker ver terug gegooid hebben om deze mensen weer van wat werk te voorzien :P
En dan 50x afstappen? Nee, dank je. Je zou eigenlijk de contactgegevens van deze mensen moeten hebben. Dan kunnen we ze inschakelen als er stukken van de route afgesloten moeten worden. Moeten we ze nog wel even duidelijk maken dat je MTB-ers niet tegenhoudt met takken van 3cm doorsnee :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Let op! As zaterdag zijn ivm airborne herdenking in besloten kring alle toegangswegen naar herdenkingsplaatsen en parkeerplaatsen afgesloten. Dus het zal lastig zijn om rond de n224 te parkeren.

https://www.edestad.nl/lokaal/verkeer-e ... afgesloten
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wat is eigenlijk de overweging geweest om na Area51 niet het fietspad op te gaan en aan te sluiten op Ede vanaf het fietspad, maar het fietspad over te steken en pas later op de Ede 'jumpline' aan te sluiten? Ik klaag niet, want extra singletrack, maar beide stukjes zijn leuk dus vind ik het lastig kiezen steeds :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gewoon paars en rood volledig rijden. Heb je geen keuzestress :tong

Maar zal iets te maken hebben met zo min mogelijk fietspad en waar mogelijk al het bos gebruiken. En niet teveel overlap van routes anders zijn het geen 2 verschillende meer te noemen.

Maar Kuijtje kan nog meer vertellen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Wat Hanjo zegt en over het fietspad (Koeweg en Plankenwambuisweg) komt de aansluiting met Ede en Otterlo (rood/blauw).
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Mijn lokale fietsenmaker heeft nu voor de tweede keer op rij mijn remmen verkloot. (so far voor steunen van je LBS). De eerste keer was niet erg (fiets gepoetst en daarbij denk ik siliconenspray op de de schijven gespoten?) , maar nu kan ik mijn volledige remsysteem waarschijnlijk gaan vervangen (hij lijkt er verkeerde remolie in gedaan te hebben, de remdruk is helemaal weg en de rem lekt aan alle kanten binnen een paar dagen nadat ik hem terug had). Verder zaten de remhendels scheef, zat het veertje aan de verkeerde kant van de blokken en liep de rem (licht) aan.

Ik ben er dus goed klaar mee

Maar waar, liefst omgeving Harskamp/Otterlo maar anders Ede kan je je mountainbike met vertrouwen laten onderhouden?
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

2 Wielercentrum Ede, zelf geen ervaring mee. Tonniesbikeshop, volgens mij heeft Hanjo daar een poosje meegedraaid? Zelf kom ik regelmatig bij Tweewielerhuis Barneveld. Heel tevreden mee al zijn ze momenteel (net als de rest denk ik) wel wat druk ;) In Otterlo/Harskamp ben ik niet zo goed bekend.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Van bon in Apeldoorn en Franks fietsen in Renkum zijn ook goede adressen.
Van Tonnie heb ik wisselende verhalen gehoord maar geen persoonlijke ervaring.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Breng ‘m zelf naar Joop Fietsen (Van Voorthuizen) in Renswoude. Denken wel goed mee...

...in Ede ook wat slechtere ervaringen. Bij 2 Wielercentrum Ede kun je op zich ook wel goed wezen, maar daar wel afhankelijk van wie er aan sleutelt.

Maar eigenlijk is dit wel heel off-topic in een route topic.
Plaats reactie