MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Heb jij ook die remknippen allemaal gedicht woensdagmiddag? Ik zag gisteren ochtend dat er flink wat gaten waren gedicht :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee ik ben gestopt als vrijwilliger bij MTB Zuid Veluwe.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik werd er gisteren tijdens mij gravelrit op geattendeerd dat ik op het pad langs de MOB tegen de richting in reed. MTB-end Nederland is duidelijk snel gewend aan routes die je maar 1 kant op mag rijden :lol: De Meander deed ik dan wel weer in de 'goede' richting, maar daar heb ik de nieuwe afslag helemaal gemist. Terwijl ik wist dat ie er was...
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: ma 3 mei 2021, 23:46 Ik werd er gisteren tijdens mij gravelrit op geattendeerd dat ik op het pad langs de MOB tegen de richting in reed. MTB-end Nederland is duidelijk snel gewend aan routes die je maar 1 kant op mag rijden :lol: De Meander deed ik dan wel weer in de 'goede' richting, maar daar heb ik de nieuwe afslag helemaal gemist. Terwijl ik wist dat ie er was...
Herkenbaar :-D
Velen weten schijnbaar niet dat op de meeste gedeelde paden rond de gemeente Ede (zoals meander) het vrij fietsen is en je ook gewoon tegenliggers hebt om rekening mee te houden. Dat de route 1 richting is (en dus ook de single tracks) wil niet zeggen dat de gedeelde paden ook 1 richting zijn.

Als local combineer ik de routes met het vrij fietsen en als ik dan op gedeelde paden tegen de rijrichting van de route in fiets krijg ik ook regelmatig van die blikken toegeworpen.... Je fiets de verkeerde kan op :D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kuijtje.nl schreef: di 4 mei 2021, 09:14
klaast schreef: ma 3 mei 2021, 23:46 Ik werd er gisteren tijdens mij gravelrit op geattendeerd dat ik op het pad langs de MOB tegen de richting in reed. MTB-end Nederland is duidelijk snel gewend aan routes die je maar 1 kant op mag rijden :lol: De Meander deed ik dan wel weer in de 'goede' richting, maar daar heb ik de nieuwe afslag helemaal gemist. Terwijl ik wist dat ie er was...
Herkenbaar :-D
Velen weten schijnbaar niet dat op de meeste gedeelde paden rond de gemeente Ede (zoals meander) het vrij fietsen is en je ook gewoon tegenliggers hebt om rekening mee te houden. Dat de route 1 richting is (en dus ook de single tracks) wil niet zeggen dat de gedeelde paden ook 1 richting zijn.

Als local combineer ik de routes met het vrij fietsen en als ik dan op gedeelde paden tegen de rijrichting van de route in fiets krijg ik ook regelmatig van die blikken toegeworpen.... Je fiets de verkeerde kan op :D
+1
Of dat een wandelaar je er wijst dat de MTB route verderop ligt als je op een gedeeld pad buiten de routes fietst. :-?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op de hei krijg ik eigenlijk altijd vriendelijke blikken en woorden. Hondenbezitters (zelf ook) zijn toch een ander slag blijkbaar. Nu rem ik altijd netjes af voor een hond en groet vriendelijk maar sommige wandelaars en mede bikers kunnen er idd wat van.

Op de kinderroute heb je ook zo'n breed gedeeld pad wat nu bijna als singletrack wordt gezien. Die neem ik altijd naar de rode route toe. Al regelmatig van alles naar me toegeschreeuwd gekregen. Terwijl je juist in dit bos nog overal mag fietsen ... :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik moet zeggen dat het er over het algemeen wel relaxed aan toe gaat. Ik rijd vooral met de gravelfiets nog wel een tegen de richting in. Op sommige stukken is er ruimte zat, maar soms maar 1 goed begaanbaar spoor (stukken van de meander b.v.). Als tegenliggers op de MTB zien dat ik dunne banden heb laten ze me meestal in het goede spoor rijden. Wordt van mijn kant zeker gewaardeerd!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Iemand toevallig gisteren geweest ?,hoe is de algehele staat ?, moet weer langzaam op therapeutische basis wat km's in de benen krijgen .....

Nog een tip om voor de aansluiting kinderroute ede te parkeren ?, bv een parking ect ?

Wil niet eindigen met dat laatste stuk maar als eerste rijden , omdat we altijd bij de "de fietser" parkeren ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bij de fietser is de slechtste parkeerplaats denkbaar. Parkeer dan bij restaurant Amadeus. Daar sta je op de vlak bij de splitsing tussen rood (Ede) en paars (Lunteren) Als je daar paars start begin je ook gelijk met de kids route.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jefro98 schreef: za 15 mei 2021, 10:15 Bij de fietser is de slechtste parkeerplaats denkbaar. Parkeer dan bij restaurant Amadeus. Daar sta je op de vlak bij de splitsing tussen rood (Ede) en paars (Lunteren) Als je daar paars start begin je ook gelijk met de kids route.
:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jefro98 schreef: za 15 mei 2021, 10:15 Bij de fietser is de slechtste parkeerplaats denkbaar. Parkeer dan bij restaurant Amadeus. Daar sta je op de vlak bij de splitsing tussen rood (Ede) en paars (Lunteren) Als je daar paars start begin je ook gelijk met de kids route.
Ik weet niet hoe Amadeus er in staat als zijn parkeerplaats volgezet wordt door fietsers nu zijn terras weer open is.

Alternatief in aan de andere kant van de rotonde tegenover MOB complex. Dus vanuit Ede bij de rotonde eerste afslag en dan na 150 meter aan de rechterkant. (vanaf Otterlo bij rotonde 3/4 rond).

Gisteren even geweest, maar de rode route lag er niet heel best bij. Er is van do op vr erg veel water gevallen, en vanaf de geasfalteerd fietspad (mossel) tot aan het MOB complex waren er erg veel plassen en modderstroken (waar al weer veel alternatieve paadjes gecreëerd waren).

Vandaag tot op heden vrijwel droog)
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik las in het Lunteren topic dat er bij Amadeus een schoonmaakstation is geplaatst.
Dat zal toch in overleg met Amadeus gedaan moeten zijn en ik kan me dan indenken dat ze juist de extra aanloop waarderen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Elvander schreef: za 15 mei 2021, 12:22 Ik las in het Lunteren topic dat er bij Amadeus een schoonmaakstation is geplaatst.
Dat zal toch in overleg met Amadeus gedaan moeten zijn en ik kan me dan indenken dat ze juist de extra aanloop waarderen.
Klopt, maar weet niet hoe de eigenaar er in staat tov parkeren. Langst de weg is er maar een klein stukje beschikbaar. Vanaf de Jan Hilgersweg ri Ede is het verboden voor auto's, en heb ik al regelmatig zien bekeuren (met name bij drukte).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Wat ik ervan begreep is dat Amadeus dat schoonmaak station zelf geplaatst heeft, niet? Stichting MTB ZW Veluwe wist iig van niets toen die machine er kwam.
En anders is er aan de overkant bij Amadeus in het bos een parkeerplaats bij de ingang van het mob complex.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bij Amadeus een schoonmaak station idd dus dat betekent mijns inziens dat je juist bikers wilt lokken.

Daarnaast de afhaal buiten, die volgens mij aardig loopt, slagboom staat altijd open (vroeger werd die vaak gesloten).

Dus volgens mij staan alle signalen op groen. Als ze het niet willen is het tijd voor bordjes toch?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie