MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanmiddag stukjes Lunteren en kinderroute en dat kan ik bevestigen. Hier en daar wel slechte plekken maar dat is wel normaal voor de tijd van het jaar.

Kinderroute was idd wat werk aan gedaan :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ook Peter schreef: zo 14 november 2021, 20:19 Vandaag een kort rondje vanuit Arnhem gedaan en wat ligt t er lekker bij.
Heb jij dan ook die opvang locatie die in de hoek van de A12/N224 (graasgebied wilde paarden) gezien?

Wat is dat midden in de natuur :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Blind langs gereden ben ik bang. Typisch gevalletje grauw weer en warm proberen te blijven :lol:
Lekker fietsen!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Was vandaag ook al weer afgebroken. Wel net zo grauw en grijs ... :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Heb Ede (een wat mij betreft ondergewaardeerde route) al lang niet meer gereden. Te lang. Dus zondag weer even. Weet iemand hoe het er bij ligt?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ede vooral de bekende stukken wel veel modder. Vanaf Valenberg naar beneden tot en met jumpline is erg slecht. Lange lus (niet de afkorting) ligt er ook matig bij.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Wat lag Ede er vandaag goed bij,echt bijna overal hard en droog,1 stukje zeg maar het stuk tegen over planken wambuis was nog modderig met veel opgevroren sporen, iets verder op waren ze vandaag bezig met een nieuw bruggetje te bouwen, :-D
Mtb Renkum
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bertus 35 schreef: di 21 december 2021, 21:03 Wat lag Ede er vandaag goed bij,echt bijna overal hard en droog,1 stukje zeg maar het stuk tegen over planken wambuis was nog modderig met veel opgevroren sporen, iets verder op waren ze vandaag bezig met een nieuw bruggetje te bouwen, :-D
Ook het stuk van Valenberg naar beneden en dan via jumpline naar laatste stuk voor de hei? Dat lag er toch echt behoorlijk beroerd bij vorige week nog.

Morgen maar eens stukjes ervan checken
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Vandaag voor het eerst Ede (rood) gereden in combi met Lunteren (paars). Het weer was heerlijk. Maar route was eigenlijk veel te nat. Mooie trails! Afwisselend, hier en daar mooie flow. Sommige stukken waren echt paar honderd meter met vuistdiepe modder en plassen. Eigenlijk is wegblijven het devies. Gelukkig wordt het wat droger qua weer. In combi met wind kan het wel eens wat sneller drogen. Ze waren vandaag ook aan het bladblazen op deel van Ede. Goed bezig!
KRRSRR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 13:04

Weet iemand hoe Ede er nu bij ligt? Lange stroken modder of goed te rijden? Gr
Gebruikersavatar
Trailjunk584
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 april 2021, 08:16

Gisteren was er weer een hoop activiteit op de route Ede qua onderhoud. Tegen de modder op de brede paden is niet veel te doen denk ik maar de singletracks worden stuk voor stuk opgeknapt, hulde!
don't count the days, make the days count
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het ligt er idd goed bij. Ook vandaag was er zo te zien veel onderhoud gepleegd. Waarvoor dank en petje af :-q :wink:

En bij de slingertrack langs de n224 staat bij de start nu een 'Charles Slangen Track' bord. Leuk gedaan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Gisteren weer eens Ede in zijn geheel gereden (meestal pak ik alleen een stukje mee in combi met Schaarsbergen en Arnhem). De zon scheen en de tracks lagen er veel beter bij dan ik had verwacht na de regen van vrijdag. Alleen het stuk bij Planken Wambuis was op bepaalde gedeelten echt heel slecht met enorme hoeveelheden bagger.

Vertrok tegen tien uur vanaf parkeerplaats Heidebloem. Over de hele ronde nog geen 10 andere bikers gezien. Of het was dus heel rustig, of we reden allemaal hetzelfde tempo …
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Gisteren ook rond 10u gestart, vond het vrij rustig. Heb dat stuk bij planken wambuis over geslagen. Dat kan vrij makkelijk er ligt een pad dat naar links afbuigt en dan pak je klein stukje asfalt en dan pikje route weer op bij dat klaphekje. Verder lag het er idd prima bij. Maar je was dus niet alleen 😉
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Zag ik het nu goed dat er een nieuwe singeltrack wordt aangelegd langs het fietspad richting de Mossel?
Plaats reactie