MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gisteren Ede & Oosterbeek zuid maar weer eens gecombineerd. Vanwege de warmte en ik er terug uit Oosterbeek wel een beetje doorheen zat. (na je ochtenddiensten met 28 graden bijna 70Km gaan mountainbike, wie verzint dat? :winkie: ) vond ik de omleidingen niet eens zo heel erg. Ook een paar geinige nieuwe stukjes tegengekomen. (vorig jaar zomer vor het laatst geweest) Alleen op de kruislaan vond ik het onduidelijk wat nu het plan was. Drie bordjes onder elkaar, einde omleiding, omleiding rechtdoor, omleiding links. Ik ben daar maar weer de route opgegaan. Iemand die dacht dat hij/zij grappig was er wat verdraaid heeft? foto: https://www.instagram.com/p/CB2sEJJHseA ... _copy_link
◼︎ Go round the outside.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Tijgerhaai schreef: do 25 juni 2020, 12:34 Iemand die dacht dat hij/zij grappig was er wat verdraaid heeft? foto: https://www.instagram.com/p/CB2sEJJHseA ... _copy_link
Lijkt me idd een grapjas, zo herken ik het niet. Rechtdoor is de gewone route die nog open is richting Grijsoord. Linksaf is de shortcut naar het stuk met de kombochten, uitkomend op een afgesloten stuk (met omleiding).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ach ja... Zie 'm nu voor het eerst, want ik rij zelf een alternatieve route naar dit punt. :tong

Maar de aanduiding klopt wel: Het is het laatste punt van de omleiding (bij ST01 en ST02); schuin rechtdoor is het vervolg van de lange ronde en linksaf (de N224 over) is de route met verkorting
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Let op!

Aanstaande zaterdag gaan we aan de afgesloten delen van de route werken om die weer berijdbaar te krijgen, ditmaal ten zuiden van de N224. We verzamelen om 09:00 uur net als de vorige keer op de P tegenover het dierenasiel (vanaf Ede de eerste P aan de linkerkant na de heide). Let op: neem voor jezelf wat te eten/drinken mee, dit keer kunnen wij dit niet voor jullie verzorgen helaas. Een hark en/of schep meenemen is handig! Een kruiwagen is ook altijd handig.

Doe even een berichtje via Facebook, hier of pb dan weten we ongeveer wat we kunnen verwachten. Een deel van de ochtend helpen kan uiteraard ook altijd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag was de opkomst een stuk minder dan de vorige keer.

Toch lekker kunnen doorwerken met een 10-tal mensen. Als je ziet hoeveel mtb’ers er langs komen is er veel meer potentie ...

Maar goed we hebben geprobeerd wat tracks zover te krijgen dat ie weer open kunnen. Het valt echt heel erg tegen met de hoeveelheid regen die er is gevallen. Het meeste schampt regio Ede of mist ons helemaal :((

Je hoeft nog niet eens een spade in de grond te steken om per direct bij het mulle zand te komen. Veel klimmetjes zijn dus nog steeds erg slecht.

We hebben de track net voor en na de Kruislaan opengegooid. Een beetje op hoop van zegen. Andere delen blijven helaas nog dicht. Het is echt jammer maar als je ziet dat er voor vandaag een hele natte dag op de radar stond en dan ziet wat er valt. Het is zo’n klein druppeltje. Lijkt wel of het al verdampt voordat het überhaupt de grond raakt.

Duimen dus nog een poosje ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Kreeg ‘m voor vandaag helaas niet in de agenda...
...maar toch mooi dat er nog geklust kom worden; was net iets te kort dag. Al een idee wanneer de volgende is ingepland?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee helaas ben ik ook niet de organisatie van de evenementen. Vorige keer was op mijn aangeven waardoor deze al eerder bekend was. Nu de vakantie eraan komt wordt het wat lastiger. Misschien nog een keertje doordeweeks op een avond.

Als ik het weet post ik het gelijk.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Zal wel rommeliger worden richting de vakanties inderdaad... Hou ik de klusgroep
ook wel in de gaten.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: za 4 juli 2020, 15:58 Je hoeft nog niet eens een spade in de grond te steken om per direct bij het mulle zand te komen. Veel klimmetjes zijn dus nog steeds erg slecht.
Ik vraag me ook af of dat te wijten is aan het gebrek aan neerslag. Zonder humuslaag is dat gewoon wat het is: mul zand. Dat is wat we in Ede gewoon veel hebben. Tenzij je een zomer met veel regen hebt zijn veel bospaden domweg niet anders. Ik denk ook niet dat we dat met veel onderhoud gaan veranderen...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Let op as VRIJDAGAVOND op verzoek van oa Smithy gaan we nog een keer wat klussen.

Locatie wordt nog nader bekend gemaakt. Ben nog even in overleg waar het meeste werk gedaan moet worden.

Tijdstip 18.30 verzamelen kunnen we tot maximaal 21.30 doorgaan. Mocht dit lastig zijn is 19.00 ook een goede optie.

Gereedschap wat je mee kunt nemen; hark, bats en een snoeischaar

Als we 1-2 kruiwagens hebben is dat wel genoeg.

I’ll keep you informed :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik zal er zijn Hanjo. :-q
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Goed bezig, zal er zijn!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik heb vrijdagmiddag een vrimibo om de vakantie in te luiden. Afhankelijk van het verloop probeer ik er te zijn!
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Ik kreeg van iemand de tip ‘kinderroute’ in Ede. Is dit wat in vergelijking met groen in Nijmegen?

Normaal fiets ik Met m’n dochter een halve ronde rood Nijmegen. Start Afrika Museum, eind P Meerwijkselaan en via de weg terug of eerder wanneer ze moe is. Sinds kort soms start Erica Hotel.

Laatst hebben we geheel groene route gedaan. Ze ploft moe op de bank (mag ook, ze is 3,5). Mams vraagt aan haar of het leuk was. ‘Ja heel leuk, maar een beetje saai.’ We keken elkaar aan... :o :lol:

Is ‘kinderroute’ Ede vergelijkbaar met groen of zitten er iets meer singletracks in?
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

De route van Malden is in vergelijk met de Kinderroute van Ede meer een gravelrondje...
...het kinderrondje is ca. 80-85% single track. Overigens voor een 3,5 jarige meer dan genoeg uitdaging lijkt mij. Misschien zelfs wel iets te spannend... :wink:
Plaats reactie