MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zulke gasten mag je best “per ongeluk” een schouderduwtje geven hoor...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

mfacey schreef: za 20 maart 2021, 19:45 Superleuke middag gehad met mijn kids van 6 en 8 op de kinderroute vandaag. 2 rondjes met het hele gezien en nog een 3e rondje met alleen zoonlief (van 8 jaar). Parcours ligt er prachtig bij. Paar plassen rond de hoogspanningskabels, dat was het.

Ik houd echt van de gemoedelijke en rustige sfeer op dit parcours. Jammer genoeg toch nog een malloot die haast had, luid bellend en dan roepen dat die er langs wil. Rijdend achter mijn dochter van 6 die haar tweede rondje ooit op een MTB parcours rijdt roep ik dat die "even rustig aan" moet doen. Dat schoot blijkbaar in het verkeerde keergat waardoor meneer er met uitgestoken ellebogen langs drong. Wat een flapdrol.

Hoe dan ook, het mocht de pret niet drukken. Alle :-q van de passerende fietsers heeft beide kids een flinke opsteker bezorgd!
Als dat op de kids route is gebeurd :-{ daar gelden namelijk speciale regels :-q ik zou dan toch even de moeite nemen om proberen te achterhalen wie dat eventueel geweest zou kunnen zijn :evil:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

mfacey schreef: za 20 maart 2021, 19:45 Superleuke middag gehad met mijn kids van 6 en 8 op de kinderroute vandaag. 2 rondjes met het hele gezien en nog een 3e rondje met alleen zoonlief (van 8 jaar). Parcours ligt er prachtig bij. Paar plassen rond de hoogspanningskabels, dat was het.

Ik houd echt van de gemoedelijke en rustige sfeer op dit parcours. Jammer genoeg toch nog een malloot die haast had, luid bellend en dan roepen dat die er langs wil. Rijdend achter mijn dochter van 6 die haar tweede rondje ooit op een MTB parcours rijdt roep ik dat die "even rustig aan" moet doen. Dat schoot blijkbaar in het verkeerde keergat waardoor meneer er met uitgestoken ellebogen langs drong. Wat een flapdrol.

Hoe dan ook, het mocht de pret niet drukken. Alle :-q van de passerende fietsers heeft beide kids een flinke opsteker bezorgd!
Benieuwd naar signalement. Kleding? Fiets?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

mfacey schreef: za 20 maart 2021, 19:45 Superleuke middag gehad met mijn kids van 6 en 8 op de kinderroute vandaag. 2 rondjes met het hele gezien en nog een 3e rondje met alleen zoonlief (van 8 jaar). Parcours ligt er prachtig bij. Paar plassen rond de hoogspanningskabels, dat was het.

Ik houd echt van de gemoedelijke en rustige sfeer op dit parcours. Jammer genoeg toch nog een malloot die haast had, luid bellend en dan roepen dat die er langs wil. Rijdend achter mijn dochter van 6 die haar tweede rondje ooit op een MTB parcours rijdt roep ik dat die "even rustig aan" moet doen. Dat schoot blijkbaar in het verkeerde keergat waardoor meneer er met uitgestoken ellebogen langs drong. Wat een flapdrol.

Hoe dan ook, het mocht de pret niet drukken. Alle :-q van de passerende fietsers heeft beide kids een flinke opsteker bezorgd!
zo iemand verdient een lekke band!! Mijn kinderen van 6 en 8 vinden de route ook echt geweldig. Ik heb vandaag de paarse route gereden die ook een stuk over de kinderroute gaat. Ik vind hem helemaal niet zo kinderachtig haha, leuke sprongetjes ook
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

erikvlugt schreef: za 20 maart 2021, 21:06 zo iemand verdient een lekke band!! Mijn kinderen van 6 en 8 vinden de route ook echt geweldig. Ik heb vandaag de paarse route gereden die ook een stuk over de kinderroute gaat. Ik vind hem helemaal niet zo kinderachtig haha, leuke sprongetjes ook
En daar heb je het recept voor dit soort huftergedrag. Mensen rijden de paarse route en willen niet beseffen dat er een stuk is waarvan de afspraak is dat kinderen voorrang hebben.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

StevenK schreef: za 20 maart 2021, 21:26
erikvlugt schreef: za 20 maart 2021, 21:06 zo iemand verdient een lekke band!! Mijn kinderen van 6 en 8 vinden de route ook echt geweldig. Ik heb vandaag de paarse route gereden die ook een stuk over de kinderroute gaat. Ik vind hem helemaal niet zo kinderachtig haha, leuke sprongetjes ook
En daar heb je het recept voor dit soort huftergedrag. Mensen rijden de paarse route en willen niet beseffen dat er een stuk is waarvan de afspraak is dat kinderen voorrang hebben.
hihi, ik ben de laatste die voor een PR gaat, groet iedereen om zoveel mogelijk te repareren aan de schade van het imago van mtbers , wacht netjes op voetgangers en zal altijd kinderen voor laten gaan en er nooit achter gaan duwen. Mensen zijn veels te veel met zichzelf bezig, dat is wat er fout gaat. Heb een beetje respect voor anderen en zeker voor kinderen. Hoe leuk is het om met je kids samen een hobby te hebben!
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Ach voor dit soort mensen geloof ik wel in karma... :wink:

Helaas niet echt geregistreerd wat die aan had of waar die op reed. Gelukkig had mijn dochter er geen last van en even verder op gingen vrouw en zoon ook vlot aan de kant voor het drukke gebel.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

StevenK schreef: za 20 maart 2021, 21:26
erikvlugt schreef: za 20 maart 2021, 21:06 zo iemand verdient een lekke band!! Mijn kinderen van 6 en 8 vinden de route ook echt geweldig. Ik heb vandaag de paarse route gereden die ook een stuk over de kinderroute gaat. Ik vind hem helemaal niet zo kinderachtig haha, leuke sprongetjes ook
En daar heb je het recept voor dit soort huftergedrag. Mensen rijden de paarse route en willen niet beseffen dat er een stuk is waarvan de afspraak is dat kinderen voorrang hebben.
Wat misschien helpt is een groot bord neer zetten aan het begin van de groene route dat kinderen voorrang hebben, dan hebben deze hufters ook meteen geen excuus meer.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja, als je luid bellend op een route rijdt zal een bord niet veel helpen. :-(
Of het nou kinderen of volwassen zijn die je wilt passeren, dat doe je niet door luid bellend aan te komen rijden en je vervolgens met je ellebogen erlangs te wurmen.
Als je dit bij kinderen doet zou je voor je leven verbannen moeten worden van de routes...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgende week wordt er gewerkt aan de kinderroute. Hoop dat ie persoon langskomt ... :winkie: 8) :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 21 maart 2021, 13:02 Volgende week wordt er gewerkt aan de kinderroute. Hoop dat ie persoon langskomt ... :winkie: 8) :tong
En dan? Steek je m dan een hark tussen z’n spaken? :~
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ram hem gelijk met je schep van zijn fiets af....en ram daarna die bel in z'n achterste....ohja en verdraai ook gelijk even zijn elleboog :-q
Héb ik het nog redelijk netjes gehouden....toch :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee zeg ik dat dan? Maar als hij op dezelfde manier probeert ruim baan te krijgen en wij als trailcrew aan de kant mogen springen voor hem dan zal ie wel wat vertraging oplopen denk ik .... :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ga alleen akkoord als het gat groot en diep genoeg is :D dan zijn alle andere door mij geadviseerde handelingen niet nodig :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kom helpen en leef je uit :winkie: :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie