MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Olieboer schreef: di 9 juni 2020, 10:29
hanjovdberg schreef: zo 7 juni 2020, 20:22 Er is op het kinderrondje wel wat gewerkt. Elders nog niet dus dat is dan te danken aan de regen. Hoewel de toplaag momenteel wel wat harder zal zijn is de diepere onderlaag nog heel erg droog (zelf ervaren tijdens het werk aan de route ..). Deze week hoop ik weer te gaan klussen. Misschien zin om eens mee te helpen?

En die motorrijder die hopen we nog een keer live te zien. Heb hem al 2x gespot en aangesproken. Derde keer volgt aangifte dus hoop hem een keer te zien.
Ik vind dat je mild bent. Die motorcrosser is wel echt een lul als je na 2x aanspreken gewoon doorgaat trouwens.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn ............
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Race report; gisteravond weer eens een heerlijk rondje Ede gedaan. Helaas kan je vanaf de Kruislaan dus niet de route op. Toen maar via het fietspad voorbij het restaurant en aan de overkant van de N224 de route opgegaan. Hier en daar is de droogte en gevolgschade goed te zien, bijv. het stukje met de kombochten bij het bommenlijntje. Telkens is de bovenkant van de kom weggeslagen, jammer!
Verder lagen veel stukken er echt lekker en snel bij. En het stuk bij de koeweg/randweg....wat blijft dat een briljante track 8)
Dat, samen met het nodige wildspotten, maakte er een mooi avondje van :-q
Als er binnenkort weer wat grootschalig onderhoud is gepland, kom ik graag een keer helpen. Ik kan me goed voorstellen dat het stuifduingebied na de Meander een flinke optater heeft gehad.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Daar komt ie dan! Save the date;

Zaterdag 20 juni gaan we aan het werk op de route.

Start 9.00 uur.

Locatie nog even nader te bepalen.

Gezien de vele reacties de laatste tijd reken ik op een grote opkomst. We gaan dan in kleine groepjes uiteen op de routes.

Gereedschap wat handig is om mee te nemen;

- bats/spade
- tuinhark

Eventueel een kruiwagen zou ook fijn zijn. Kunnen we makkelijk zand transporteren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Top, staat in de agenda
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Is er ook een legale (zoveel mogelijk onverharde) verbindingsroute te bedenken naar mtb-route Oosterbeek. Bijvoorbeeld via Koningsweg en dan via terrein Siza's Koonings Jaght bovenlangs Knooppunt Grijsoord naar route Ede? Of bijvoorbeeld via de Van Nieuwenhuijzenweg en het terrein van Rijkswaterstaat? Of zijn beide opties geen opties en wordt het een kwestie van ver omfietsen?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Boekenkist schreef: vr 12 juni 2020, 16:15 Is er ook een legale (zoveel mogelijk onverharde) verbindingsroute te bedenken naar mtb-route Oosterbeek. Bijvoorbeeld via Koningsweg en dan via terrein Siza's Koonings Jaght bovenlangs Knooppunt Grijsoord naar route Ede? Of bijvoorbeeld via de Van Nieuwenhuijzenweg en het terrein van Rijkswaterstaat? Of zijn beide opties geen opties en wordt het een kwestie van ver omfietsen?
Via tunneltje richting Rijkswaterstaat en Lange hut rijd je zo naar de route Oosterbeek. Siza was/is afgesloten i.v.m. Corona.
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Boekenkist schreef: vr 12 juni 2020, 16:15 Is er ook een legale (zoveel mogelijk onverharde) verbindingsroute te bedenken naar mtb-route Oosterbeek. Bijvoorbeeld via Koningsweg en dan via terrein Siza's Koonings Jaght bovenlangs Knooppunt Grijsoord naar route Ede? Of bijvoorbeeld via de Van Nieuwenhuijzenweg en het terrein van Rijkswaterstaat? Of zijn beide opties geen opties en wordt het een kwestie van ver omfietsen?
Route Ede loopt vlak langs de A12. Dan kun je rechts door het hek onder A12 door. Vervolgens na 100 meter linksaf het bospad nemen. Na een bocht rechts kom je ter hoogte vh Shell station uit. Dan links af en bij de kruising recht oversteken richting Papendal. Na 100 meter rechts en je zit op de route Papendal/ Oosterbeek.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Bedankt! De onverharde paden in de Lange Hut mag je legaal berijden dus? Of 'moet' ik daar de Van Nieuwenhuijzenweg en Amsterdamseweg naar mtb-Oosterbeek volgen?

Wellicht ook wat offtopic: maar is de 'Fonteinallee' vanaf Utrechtseweg Renkum naar mtb Oosterbeek legaal te fietsen?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Boekenkist schreef: vr 12 juni 2020, 16:34 Bedankt! De onverharde paden in de Lange Hut mag je legaal berijden dus? Of 'moet' ik daar de Van Nieuwenhuijzenweg en Amsterdamseweg naar mtb-Oosterbeek volgen?

Wellicht ook wat offtopic: maar is de 'Fonteinallee' vanaf Utrechtseweg Renkum naar mtb Oosterbeek legaal te fietsen?
Lange hut is legaal. Fonteinallee is denk ik pas vanaf het Heterensevoetpad legaal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jan the Man schreef: vr 12 juni 2020, 11:23 Top, staat in de agenda
Leuk dat je erbij bent Jan :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

klaast schreef: vr 12 juni 2020, 16:42
Boekenkist schreef: vr 12 juni 2020, 16:34 Bedankt! De onverharde paden in de Lange Hut mag je legaal berijden dus? Of 'moet' ik daar de Van Nieuwenhuijzenweg en Amsterdamseweg naar mtb-Oosterbeek volgen?

Wellicht ook wat offtopic: maar is de 'Fonteinallee' vanaf Utrechtseweg Renkum naar mtb Oosterbeek legaal te fietsen?
Lange hut is legaal. Fonteinallee is denk ik pas vanaf het Heterensevoetpad legaal.
Klopt, dat stuk is van SBB (oranje bordjes); alleen wandelen op wegen en paden.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Bux
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Flink wat regen gevallen vannacht, ik zie zelfs plassen in het bos 8) Hopelijk goed voor de route!
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

hoi Hanjo, en andere bekenden Routes Ede / Lunteren / Oosterbeek

Vraagje; a.s. zaterdag heb ik een langste dag route gepland met o.a. Ede en de nieuwe stukken Lunteren naar het noorden. Zag ook dat jullie aan de slag gaan met de tracks. Gaat het om de gedeeltes die zijn aangegeven op de site of nog meer stukken? Anders moeten we misschien maar even wat anders verzinnen.

Verder ben ik nog opzoek nog suggesties voor een eetstops aan / na de routes?
We pakken bij Renkum Route Oosterbeek op en na 3/4 richting Ede. Bij wijde veldweg willen we de route pakken en bij de Goorsteeg weer de boel verlaten om richting west te gaan via binnendoorpaadjes richting Den Treek. Stop 1 staat gepland bij het kasteel dorwerth, maar iets aan/na Ede/Lunteren lijkt me goed idee om weer even bij te komen..
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Even een update t.a.v. het geplande werken aan de route.

Aanstaande zaterdag gaan we dus aan de slag op een aantal tracks. We verzamelen om 9.00 uur bij de oude Houtwerf https://goo.gl/maps/9EXNWfxZrBqHuYcdA

Het zou fijn zijn te weten hoeveel mensen we ongeveer kunnen verwachten. Op facebook zal ook een evenement worden aangemaakt.

Je mag me een pb sturen of hier reageren. Via facebook is ook goed als iedereen maar niet 2x aanmeldt ... hoewel dat is 2x zoveel koeken en koffie ... :lol:

Neem je bats, spade, hark en evt kruiwagen mee. We overleggen op de parkeerplaats even in hoeveel groepjes en waar exact we aan de slag gaan. See you all!!!!
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op ma 15 juni 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

emeel schreef: ma 15 juni 2020, 11:27 hoi Hanjo, en andere bekenden Routes Ede / Lunteren / Oosterbeek

Vraagje; a.s. zaterdag heb ik een langste dag route gepland met o.a. Ede en de nieuwe stukken Lunteren naar het noorden. Zag ook dat jullie aan de slag gaan met de tracks. Gaat het om de gedeeltes die zijn aangegeven op de site of nog meer stukken? Anders moeten we misschien maar even wat anders verzinnen.

Verder ben ik nog opzoek nog suggesties voor een eetstops aan / na de routes?
We pakken bij Renkum Route Oosterbeek op en na 3/4 richting Ede. Bij wijde veldweg willen we de route pakken en bij de Goorsteeg weer de boel verlaten om richting west te gaan via binnendoorpaadjes richting Den Treek. Stop 1 staat gepland bij het kasteel dorwerth, maar iets aan/na Ede/Lunteren lijkt me goed idee om weer even bij te komen..
Zie bericht hierboven voor de aanduiding waar en hoe. Eetstops .... bij de Mossel is een heel leuke eetgelegenheid midden in de natuur https://goo.gl/maps/E9ffK4mDPYjRDkwi7. Even rechtdoor rijden op het fietspad thv de grote vlakte tot je een soort boerderijtje met eetgelegenheid tegenkomt. Misschien even reserveren in deze tijd? Anders zou je bij Amadeus https://goo.gl/maps/oXGg7vb7TwWpWARv8kunnen kijken (ligt op de route richting kinderroute/paars) en nog weer verder op de paarse route iets verder richting de Koepel (Lunteren) kom je aan het einde fietspad uit bij de Lunterse boer https://goo.gl/maps/Dktx6AoZZyFMacaW7 (wel wat duurder :wink: )
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie