MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Thnx! ziet er mooi uit De Mossel. Gaat op het lijstje.

En als ik je bericht goed begrijp weet je nog niet hoeveel er wordt aangepakt, maar de aangegeven stukken zijn komende zaterdag sowieso nog dicht?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja klopt. En misschien nog stukken die slecht zijn en op dat moment aangepakt worden (tijdelijke afsluiting)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

hanjovdberg schreef: ma 15 juni 2020, 11:40 Aanstaande zaterdag gaan we dus aan de slag op een aantal tracks. We verzamelen om 9.00 uur bij de oude Houtwerf https://goo.gl/maps/9EXNWfxZrBqHuYcdA
Ik ben er ook bij (tot 12h).
Tot zaterdag :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Smithy schreef: di 16 juni 2020, 08:51
hanjovdberg schreef: ma 15 juni 2020, 11:40 Aanstaande zaterdag gaan we dus aan de slag op een aantal tracks. We verzamelen om 9.00 uur bij de oude Houtwerf https://goo.gl/maps/9EXNWfxZrBqHuYcdA
Ik ben er ook bij (tot 12h).
Tot zaterdag :-q
Leuk, dan zien we elkaar weer eens :-q .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Ik wil over een tijdje Ede rijden en starten vanaf Planken Wambuis. Ik kom van Arnhem namelijk.
Zo te zien loopt de route aan de overzijde en een stuk terug.
Kan iemand de tip geven hoe ik moet rijden vanaf de Wambuis?
habebat vehentem
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

CentMan schreef: di 16 juni 2020, 09:42 Ik wil over een tijdje Ede rijden en starten vanaf Planken Wambuis. Ik kom van Arnhem namelijk.
Zo te zien loopt de route aan de overzijde en een stuk terug.
Kan iemand de tip geven hoe ik moet rijden vanaf de Wambuis?
Als je met de fiets vanuit Arnhem komt kun je onder de A12 door de route Ede oppikken. Zie enkele berichten terug in dit draadje.
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Als het handig is dat ik twee kruiwagens meeneem dan hoor ik het graag. Extra spades/schoppen kan ook indien handig.

Jan the Man schreef: di 16 juni 2020, 09:31 Leuk, dan zien we elkaar weer eens :-q .

Ciao,
Jan
Inderdaad, da's weer een poos geleden :-D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als het geen moeite kost doe maar voor de zekerheid. We weten niet precies hoeveel man/vrouw er komen dus beter wat materiaal teveel dan te weinig ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Smithy schreef: wo 17 juni 2020, 08:33 Als het handig is dat ik twee kruiwagens meeneem dan hoor ik het graag. Extra spades/schoppen kan ook indien handig.
Misschien handig om te weten: een van onze vaste scheppers bindt zijn kruiwagen ondersteboven op zijn trekhaak-fietsendrager. Die mag niet in zijn BMW met lederen bekleding :tong
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Ja da's ook een manier! :winkie:
Bij mij ook niet de vieze bende in de auto hoor, ik gooi de kar erachter :-q
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Vraagje over Lunteren, op de site zie ik een nieuw stuk zuid/noord staan tot Overwoud ( https://mtbzuidveluwe.nl/lunteren/ ) . Dat is op de kaart niet verbonden, is dat wel al te rijden? Hoe kom je daar via legale paden? En ook niet onbelangrijk, gaat dat noord / zuid? En tot slot, is het de moeite waard? :)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

emeel schreef: do 18 juni 2020, 11:08 Vraagje over Lunteren, op de site zie ik een nieuw stuk zuid/noord staan tot Overwoud ( https://mtbzuidveluwe.nl/lunteren/ ) . Dat is op de kaart niet verbonden, is dat wel al te rijden? Hoe kom je daar via legale paden? En ook niet onbelangrijk, gaat dat noord / zuid? En tot slot, is het de moeite waard? :)
Dat stuk is denk ik een aanrijd route vanaf Otterlo actief.
Iig geen MTB route want het is allemaal fietspad en/of gravelpad.
Geen idee waarom het ingetekent staat. Best verwarrend voor iemand die de regio niet kent.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als alles zo simpel zou zijn ...

Ik zal een en ander uitleggen maar sommige zaken zijn al wel eerder gecommuniceerd.

De ingetekende route is idd een voorlopige aanrijroute naar en van MTB Centrum Veluwe (alias Tonnie’s Bikeshop)

Deze track is niet aangelegd en gaat deels over bestaande bredere paden (oude mtb bordjes).

Enige weken geleden is gecommuniceerd dat we helaas het deel vanaf de Immenweg achter Topparken Scheleberg uit de route hebben moeten halen. Dit onder afwachting van juiste toestemmingen en vergunningen. Dit was een bestaande trail die veel gereden werd. Momenteel is de paarse route dus echt ontdaan van enige uitdaging. Je fietst het grootste deel over asfalt/verbindingsweg en omdat ook Area51 nog afgesloten is het eigenlijk niet de moeite de route te rijden.

Dus het stukje wat je ziet is geen ‘nieuwe’ track en er is ook geen reden om dit stukje op te gaan zoeken. Helaas is het gewoon zo en moeten we het doen met datgene wat we nu wel hebben.

Ps er is een apart topic over Lunteren. Daar stond ook een deel van bovenstaande info
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

thnx!
Lunteren topic had ik overheen gekeken, stond beetje laag in de zoekresultaten. Dan verlaten we Ede / e.o. bij de Goorsteeg.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Fiets je de route Ede met de klok mee of tegen de klok in?
habebat vehentem
Plaats reactie