MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Zeker lekker belangrijk die cijfers en ik doe er wat leuks mee want ben docent wiskunde 8)
Dus dan moet je wel een beetje kritisch zijn op gegoochel met getallen natuurlijk :bier:
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Jan Willem schreef: vr 23 april 2021, 09:50 Inderdaad, lekker belangrijk die cijfers.
Doe er wat leuks mee.
Of niet. Wat jij wil :wink:
Tactisch rotzooien met cijfers en die op een wijze presenteren die goed uitkomt, daar zijn we in NL best wel goed in.
Vooral in de afgelopen 13 maanden is dat gebleken.

Wat dat artikeltje in Ede Stad betreft; het viel me op dat deze week in twee van onze plaatselijke suffertjes iets positiefs over mountainbiken stond.
Nou scheelt het wel dat de burgemeester en wethouder beide fervent fietsers zijn en waar nodig ook promoten. Wellicht ook wel in dit verhaal... :wink:
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Jan Willem schreef: vr 23 april 2021, 09:50
Wat dat artikeltje in Ede Stad betreft; het viel me op dat deze week in twee van onze plaatselijke suffertjes iets positiefs over mountainbiken stond.
Daar moeten we mee uitkijken, straks wordt het een trend en dan hebben ze niemand meer om over te klagen in het bos :wink:

Nee, laten we zo doorgaan, dat zoveel mensen het waarderen.
anders ga ik wel op de fiets
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

HuibMM schreef: zo 25 april 2021, 11:37
Jan Willem schreef: vr 23 april 2021, 09:50
Wat dat artikeltje in Ede Stad betreft; het viel me op dat deze week in twee van onze plaatselijke suffertjes iets positiefs over mountainbiken stond.
Daar moeten we mee uitkijken, straks wordt het een trend en dan hebben ze niemand meer om over te klagen in het bos :wink:

Nee, laten we zo doorgaan, dat zoveel mensen het waarderen.
Er is iemand druk bezig geweest met punaises strooien dus er zijn nog wel mensen die ons wat minder waarderen(dit gevoel is wederzijds)
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Wanneer/waar is dat gebeurd dan? We willen zo graag lekvrij we rondje doen
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Miob schreef: zo 25 april 2021, 11:59 Wanneer/waar is dat gebeurd dan? We willen zo graag lekvrij we rondje doen
Vanmorgen ontdekt... Zag het op de facebook pagina van mtb-zuid veluwe voorbijkomen. Waar precies is niet helemaal duidelijk maar risico gebied lijkt voorlopig vanaf de tank tot de start nieuwe trails na de meander.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik lees ook op het deel langs nieuwe wijk wat door locals als alternatief wordt gereden ipv rechtdoor op de verharde weg. Vreemd want je zou zeggen dat dieren nog eerder gevaar lopen door punaises.

Kortzichtigheid ten top weer. Gek genoeg nooit druk daar of problemen maar nu er een hele nieuwe wijk uit de grond gestampt is daar mogen de mtbers weer oprotten ... :evil: :cry:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

dit is wat ik las :

"het betreft niet de officiële route maar het afsnij stukje tussen de tank en het pad achter de wijk langs de n224 naar het klaphekje. Ik weet dat daar veel frustratie heerst onder de bewoners die daar met honden lopen."

en dan is het ineens een heel ander verhaal :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Hilco schreef: zo 25 april 2021, 16:14 dit is wat ik las :

"het betreft niet de officiële route maar het afsnij stukje tussen de tank en het pad achter de wijk langs de n224 naar het klaphekje. Ik weet dat daar veel frustratie heerst onder de bewoners die daar met honden lopen."

en dan is het ineens een heel ander verhaal :-{
Zeker, punaises waar honden lopen is zo mogelijk een nog lagere streek dan op een MTB route.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het is niet alleen op dit deel. Ook een heel stuk verder net na het meander deel wat pas nog gewijzigd is. Dus net voor de start van de eerste single track daar die eerst over de grafheuvel ging daar.

Daarbij is het nog steeds kwalijk om punaises te strooien. Als dit gedaan zou zijn door wandelaars uit de nieuwe wijk is het helemaal bezopen. Voorheen werd daar nauwelijks gewandeld ivm defensie terrein. Officieel idd niet toegestaan om te fietsen. Maar let wel dat was in de tijd dat er nog diverse kazernes stonden in dit deel van Ede die via de grote paden langs de huidige wijk naar de hei gingen. Die kazernes zijn gesloten en worden dus omgebouwd tot woonwijken. De paden zijn ook al voor een groot deel weg en de hekken ook. Er is nu dus een vrije doorgang vanuit de wijk naar dit deel van de heide. Er wordt hier ook niet geoefend want dat doet men op andere delen.

Dus ik vind als local dat dit wel degelijk een kansloze actie is. De officiële route is overigens een nog drukker pad (tussen de wijken door) en mijd ik daarom altijd. Ik kies voor een alternatief via de hei (andere kant n224 of dus via dit deel..). Nog nooit problemen gehad overigens. Zelfs een aantal keer meegemaakt dat een wandelaar het hek daar open hield voor mij toen ik eraan kwam fietsen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Inderdaad Hanjo... Zelf ook nog nooit een kwaad woord naar mijn hoofd gehad als ik daar langs rijd. Is overigens ook mijn vaste pad naar de route toe. Dit is voor mij het kortste en direct in het bos in plaats van via de wijk te rijden...

...maar blijft wel een kansloze actie met alle gevolgen van dien, want inderdaad ook de honden zullen het ook niet bepaald fijn vinden als ze in een punaise stappen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dat pad naar klaphek parallel aan de N224 gebruik ik al 15 jaar als doorsteek, kwam nooit iemand. Later af en toe Polen die bier zaten te drinken. Nu word ik wel eens raar aangekeken, terwijl ik daar altijd rustig rijd.

https://www.gelderlander.nl/ede/kansloo ... ~a08cfacd/

Ook punaises op de vaste route zelf. Maat van me had er 3 in zijn band. Heeft tubeless zijn meerwaarde weer laten zien :wink: .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

dat is Harries hekje,wij rijden daar ook altijd en nog nooit last gehad,
Mtb Renkum
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Bijzonder dat het op dat stukje is idd. Kom dr ook al sinds jaar en dag en idd nooit een onvertogen woord. Ik zou die strooiers graag een keer ontmoeten terwijl ze de trails aan het versieren zijn om ze even een heldere voorlichting te geven over de gevolgen. Laten we hopen dat het gewoon Kids waren in een baldadig moment maar ik betwijfel het.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Denk het helaas niet. Ik kwam in het Edese bos achter Kernhem bij de kinderroute ook al boomstammen en takken tegen op verbindingspaden die ik (en denk velen met mij) rijden om bij de kinderroute te komen.

Heb maar een en ander aangepast en nu is het een leuk oefeningtje voor bunny hop of jumpjes :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie