MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

dubbelop schreef: zo 3 mei 2020, 22:27
hanjovdberg schreef: zo 3 mei 2020, 22:04 Dat is icm lintjes en bordjes toch wel duidelijk dat het geen werk van een individuele wandelaar is?

Er werden lintjes kapot getrokken dus was de hele afzetting weg. Vandaar dat er op meerdere plaatsen achter elkaar boomstammen zijn gelegd icm takken.

Overigens doen ze dat op de UHR nog grondiger.
En ook dat helpt niet altijd ......... 😞 maar meestal wel 🤗. Belangrijkste is m.i. dat je een goede omleiding bouwt, dat motiveert om deze te volgen.
Die is er ook :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Doosje punaises rondstrooien wil ook wel helpen denk :D
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Rayb81 schreef: zo 3 mei 2020, 22:44 Doosje punaises rondstrooien wil ook wel helpen denk :D
Nee hoor, ik rijd tubeless😜
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Goed bezig Eric :-q

Het lijkt bij Area 51 ook te komen omdat er een paadje langsloopt die je wel kunt rijden. Dan geeft strava aan dat je toch dat segment rijdt.

Verderop is het niet afgesloten en rijdt men de track dan wel weer verder ..

Vroeger was dat ook al een populair stukje dus lastig om nu te verwachten dat mensen die daar jaren gereden hebben nu het betonnen fietspad nemen .. jammer dat ze dan niet op die oude paden blijven maar toch weer op de nieuwe tracks gaan rijden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Snelle Buffer schreef: zo 3 mei 2020, 21:37 Tja

in NL mag je nu maar 100km/h op de snelweg , toch zijn er die harder gaan.....

:bier:

dus dat blijf je altijd houden, niet dat het goed is ,maar toch ...
Alleen gewoon even de track met rust laten is ook eigenbelang en beetje respect tonen voor de vele vrijwillige uren die er in zitten om het voor ONS te maken.
Die 100Km/u is een burocratische aanfluiting, daar stap ik ook veel gemakkelijker overheen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Mijn ervaring is: hoe goed je de afzetting en omleiding ook maakt, er zijn altijd mensen die het negeren. Meestal voorzien van een hele slechte smoes. Ik heb niets gezien (50 meter na een compleet "hekwerk" aan linten en stammen over de track) is nog altijd veel gebruikt. Andere mensen zijn ineens verdwaald en bij Zeist was er laatst zelfs iemand die meende toestemming te hebben omdat hij topsporter was (zal geen namen noemen). Een hele enkele keer kan er hooguit een vloek vanaf en rijden ze gewoon door ook al zijn er mensen aan het werk.

Het goede nieuws is dan weer dat verreweg het grootste deel van de fietsers zich wel weet te gedragen en de omleiding gewoon volgt. Dat moeten we vooral niet vergeten.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Gisteren Ede en Oosterbeek gecombineerd op het ‘dooie gemak’ gereden, na de afgelopen twee weken alleen op de racefiets te hebben gezeten. Over het algemeen hebben de buitjes veel goed gedaan. Een paar delen zijn al weer redelijk nat (hoekje bij de A12 bijv., die niet veel water nodig heeft), maar er mag over het algemeen nog wel een weekje regenbuitjes als afgelopen week over de route heen. Kan de route echt wel gebruiken. Vanmiddag maar weer even op de weg en de route weer even met rust latend...

De aanduiding van de omleiding kun je in Ede in ieder geval niet over het hoofd zien... Ik heb zelf weliswaar de 1.0 route gevolg die als een rechte streep door de afgesloten single tracks heen loopt, maar het is goed dat de eerste twee single tracks tot aan de N224 nog even afgesloten blijven. Het zandklimmetje van de oude route verraad eigenlijk al genoeg over de toestand van de ST, zelfs na het beetje regen wat er gevallen is.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Snelle Buffer schreef: zo 3 mei 2020, 21:37 Tja

in NL mag je nu maar 100km/h op de snelweg , toch zijn er die harder gaan.....
Wat bedoel je hiermee! :oops:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

daniel1975 schreef: ma 4 mei 2020, 09:39
Snelle Buffer schreef: zo 3 mei 2020, 21:37 Tja

in NL mag je nu maar 100km/h op de snelweg , toch zijn er die harder gaan.....

:bier:

dus dat blijf je altijd houden, niet dat het goed is ,maar toch ...

Die 100Km/u is een burocratische aanfluiting, daar stap ik ook veel gemakkelijker overheen.
Gelukkig is dat dan weer minder erg :-?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Wel handig als je zelf kan bepalen aan welke regels/richtlijnen je wel kunt houden en welke niet.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Miob schreef: di 5 mei 2020, 08:15 Wel handig als je zelf kan bepalen aan welke regels/richtlijnen je wel kunt houden en welke niet.
Ideaal ja, staat het je niet aan dan negeer je het gewoon :bier: :winkie:

of liepen we juist te zeiken over mensen die dat doen op de mtb?
CaesarJ2005
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 23:16

Hoi, Is de Route nog ergens afgesloten of is hij alweer open?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het advies blijft in navolging van het algemeen advies; blijf weg en zoveel mogelijk thuis.

Door aanhoudende droogte zijn een aantal delen van de route afgesloten. Er is een omleiding actief.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De maatregelen lijken goed te werken.
Heb de westkant van de route meegepakt op de crosser maar ik heb helemaal niemand gezien onderweg :-q
Plaats reactie