MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

erikvlugt schreef: zo 16 mei 2021, 19:20
Elvander schreef: zo 16 mei 2021, 18:59 Ik weet niet beter dan dat mtbroutes.nl de bron voor route-info is.

Op de site van MTB zuid Veluwe staat overigens ook dat restaurant Stam de startlokatie is.
Overigens kun je rondom restaurant Stam ook makkelijk parkeren ;)
Ik denk dat de buurt daar niet zo heel blij van wordt. Beter de officiële parkeerplaatsen gebruiken. Een andere optie is de parkeerplaats bij 'de Schuilplaats'. Is de kerk die daar in het hoekje zit. Te bereiken iets verder dan restaurant Stam. Uiteraard niet zo gewenst om dat op zondagochtend te doen als men weer naar de kerk gaat (zal momenteel niet zo druk zijn).

Misschien zit het hek ook wel dicht maar dat dacht ik eigenlijk niet. Op zaterdag iig een goede plek.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Vandaag voor het eerst in jaren weer eens een route gereden (Ede dus). Gestart bij Amadeus, en daar precies terug op het moment dat het begon te hagelen :D

Leuke route om weer te starten. Wel behoorlijk modderig, maar dat is niet gek natuurlijk. Was van plan m'n fiets te verkopen maar denk dat ik ;m nog maar even houd :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ruim een week niet op de MTB routes geweest. Vandaag wat stukjes meegepakt van oa Lunteren en Ede. Maar wat een bagger en slechte staat sommige stukken. Echt te triest voor woorden. Blijkbaar is het woord trailrespect in Ede en omgeving niet bekend. :((

Dat gaat wel even duren voordat het weer een beetje hersteld is. Sommige tracks zijn 3x zo breed geworden ... :-? :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Heeft Ede nog last gehad van het "extreme weer" van afgelopen vrijdag en zaterdag ?, buiten de "natte" problemen ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb Ede gisteren gereden en het lag er prima bij.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vannacht veel regen gevallen. Gisterenmiddag lag het er perfect bij. Verwacht nu wel wat nattigheid. Zeker op de gevoelige delen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mooi , bedankt voor de info :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanavond de routes van Ede maar eens rustig aan gereden... Was echt heerlijk rustig zo na 17.30u met het hele bos voor je zelf. 8)

De buien van afgelopen nacht hadden wel wat plassen doen ontstaan, maar het viel allemaal nog wel mee. Vooral op de bekende plaatsen, die vaak als eerste soppig zijn, was het nat. Voor de rest van de route waren de buien van vrijdag en zaterdag de broodnodige aanvulling om er weer een lekker rijdende route van te maken. Eigenlijk geen mulle stukken meer tegen gekomen, terwijl die vorige week zondag nog te over in de route zaten. Valt me altijd wel op hoe goed de Kinderroute blijft. De dicht beboste stukken zorgen er wel voor dat de track weinig varieert in rijomstandigheden.
Met de regen van aankomende week kan de route er wel weer een poosje tegen aan, tenzij het weer een tijd lang droog en (zeer) warm blijft, zoals afgelopen weken.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De rust op de routes viel mij gisteren ook al op. Ik ben op de routes Ede en Otterlo bij elkaar misschien 11 mtb’ers tegen gekomen. Ik dacht nog even dat ik een afsluiting o.i.d. gemist had. :-)
Was genieten!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Corona en de vernieuwing van de route hebben er zeker voor gezorgd dat Ede drukker is dan een paar jaar terug. Maar druk is het naar mij idee zelden. Nou mijd ik eigenlijk altijd de zaterdag- en zondagochtend, maar voor de rest kun je er heerlijk rustig rijden. Of lekker los gaan, net wat je wilt. Maar eigenlijk heb ik dezelfde ervaring op Rhenen en Amerongen. Buiten de gekende drukke tijden is het daar naar mijn idee ook echt geen filerijden.

Maar goed, ms wordt mijn beeld ook wel vertekend doordat ik geen kommetjes probeer te rijden. Ik heb het idee dat ik met mijn gemiddelde snelheid amper wordt ingehaald of inhaal :lol:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vanavond een heerlijk stukje gereden op een bijna droge route.

LET OP: Vlak voor de jumpline (100 meter daarvoor) lag er een behoorlijke boom dwars over het parcours in een redelijk onoverzichtelijke bocht (kijkend naar de slipsporen).

Gezien het uiterlijk van de boom en de plek leek hij daar neergelegd te zijn. Dat moeten dan een paar personen gedaan hebben, want je tilt hem niet zomaar op.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal het via FB ook even aan de crew melden

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Wat is het eigenlijk stil in het topic van deze mijns inziens ondergewaardeerde route!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

HarrySlingerLove schreef: di 10 augustus 2021, 21:06 Wat is het eigenlijk stil in het topic van deze mijns inziens ondergewaardeerde route!
Zeker een mooie en te waarderen route en ik reed ‘m regelmatig … maar sinds de Schaarsbergen route er is - en die op een paar minuten van mijn huis loopt - ben ik niet meer op de Edese route geweest.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Vooruit, ook mijn ervaringen even posten dan. Vanuit Renkum is het best een stukje kachelen richting Jumpline Ede, Area51 e.d. Dus ik heb er vorige week speciaal een rit aan gewijd; in rechte lijn richting de Koeweg om daar (met gps) al die stukjes mee te pakken. De Ede-route zelf heb ik al vaak zat gedaan, en dat hill-billy segment vind ik echt het allergaafste van de rode route. Maar wát een pareltjes liggen er hier in de buurt :-q
Area51, maar ook rondom de Hartenberg is erg gaaf! Ook de aanrijroute richting de Hartenberg (Otterlo ST4 en 5 geloof ik) vond ik verrassend mooi; lekker op hoge snelheid slingeren door gras en hei.
Ik zag ook nog ergens een dikke stump jump liggen, Jeffro maar eens vragen of 'ie me kan leren jumpen want het is een beste schans :D

Al met al een toprit, dikke props voor de bouwers :-q :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Smithy schreef: wo 11 augustus 2021, 12:06 Vooruit, ook mijn ervaringen even posten dan. Vanuit Renkum is het best een stukje kachelen richting Jumpline Ede, Area51 e.d. Dus ik heb er vorige week speciaal een rit aan gewijd; in rechte lijn richting de Koeweg om daar (met gps) al die stukjes mee te pakken. De Ede-route zelf heb ik al vaak zat gedaan, en dat hill-billy segment vind ik echt het allergaafste van de rode route. Maar wát een pareltjes liggen er hier in de buurt :-q
Area51, maar ook rondom de Hartenberg is erg gaaf! Ook de aanrijroute richting de Hartenberg (Otterlo ST4 en 5 geloof ik) vond ik verrassend mooi; lekker op hoge snelheid slingeren door gras en hei.
Ik zag ook nog ergens een dikke stump jump liggen, Jeffro maar eens vragen of 'ie me kan leren jumpen want het is een beste schans :D

Al met al een toprit, dikke props voor de bouwers :-q :-q
Bedoel je die als je vanaf area 51 de Otterlo route opdraait net na het bruggetje? Toevallig dat ik een paar weken geleden daar net Jeffro achterop reed. Idd jumpte hij die stronk. Afgelopen week heb ik die ook meegepakt en dat is idd een behoorlijke sprong :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie