MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

StevenK schreef: za 20 maart 2021, 21:26
erikvlugt schreef: za 20 maart 2021, 21:06 zo iemand verdient een lekke band!! Mijn kinderen van 6 en 8 vinden de route ook echt geweldig. Ik heb vandaag de paarse route gereden die ook een stuk over de kinderroute gaat. Ik vind hem helemaal niet zo kinderachtig haha, leuke sprongetjes ook
En daar heb je het recept voor dit soort huftergedrag. Mensen rijden de paarse route en willen niet beseffen dat er een stuk is waarvan de afspraak is dat kinderen voorrang hebben.
Op een gewone (niet kinder) route is dit ook huftergedrag.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

bjlevi schreef: di 23 maart 2021, 12:01
StevenK schreef: za 20 maart 2021, 21:26
En daar heb je het recept voor dit soort huftergedrag. Mensen rijden de paarse route en willen niet beseffen dat er een stuk is waarvan de afspraak is dat kinderen voorrang hebben.
Op een gewone (niet kinder) route is dit ook huftergedrag.
Als je zo langs kinderen probeert te komen ben je een hufter met een bord voor de kop. Daar gaat geen bord waar dan ook tegen helpen.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

erikvlugt schreef: za 20 maart 2021, 21:06 Ik houd echt van de gemoedelijke en rustige sfeer op dit parcours. Jammer genoeg toch nog een malloot die haast had, luid bellend en dan roepen dat die er langs wil. Rijdend achter mijn dochter van 6 die haar tweede rondje ooit op een MTB parcours rijdt roep ik dat die "even rustig aan" moet doen. Dat schoot blijkbaar in het verkeerde keergat waardoor meneer er met uitgestoken ellebogen langs drong. Wat een flapdrol.
Jammere is dat je als ouder niet echt het slechte voorbeeld wil geven door z'n wiel onder 'm vandaan te trappen (heb ik ooit een verkeersregelaar zien doen bij een wielrenner die agressief werd :winkie: ). Als ik dit soort sh!t zie stop ik echter graag om de randl*l in kwestie aan te spreken nadat het gezin uit de buurt is. Ervaring leert dat mensen van het aanspreken al aardig schrikken.
Stamppot with weaksauce!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou ... ik heb dit ook een keer meegemaakt toen ik met de jongste de kinderroute reed. Roepend achter me iemand die er langs wilde. Ik gaf aan dat hij maar even moest wachten. Maar meneer wist het beter en volgens hem was dit ook gewoon de paarse route dus wilde hij erlangs. Toen heb ik mijn fiets maar even dwars op de track gezet en hem even de waarheid gezegd. Dat hielp idd wel ... :D :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

hanjovdberg schreef: di 23 maart 2021, 13:25 Nou ... ik heb dit ook een keer meegemaakt toen ik met de jongste de kinderroute reed. Roepend achter me iemand die er langs wilde. Ik gaf aan dat hij maar even moest wachten. Maar meneer wist het beter en volgens hem was dit ook gewoon de paarse route dus wilde hij erlangs. Toen heb ik mijn fiets maar even dwars op de track gezet en hem even de waarheid gezegd. Dat hielp idd wel ... :D :winkie:
Lijkt mij een goede aanpak.
Had ook al bedacht dat ik dit zou gaan doen.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Morgenvroeg is er weer onderhoud aan de rode route op het stuk rondom de kop van de Koeweg. Dit is tussen het MOB complex (waar je een stuk langst het hek gereden hebt, breed pad, en dan fietspad oversteekt) en de "drieberg" (vlak voor rotonde bij tank/pannekoekhuis).

Ik vermoed dat de route hiervoor niet omgeleid wordt, dus graag even opletten :-q

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Succes :-q

hoop dat je idd kunt doorwerken en niet om de 2 min opzij kunt stappen voor langsrazende bwr's
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

De routes rond Ede zijn blijkbaar (nóg) populairder dan ik dacht, uit het weekblad Ede Stad:
Afbeelding

Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Jan Willem schreef: do 22 april 2021, 08:36 De routes rond Ede zijn blijkbaar (nóg) populairder dan ik dacht, uit het weekblad Ede Stad
Kort door de bocht is 10% van onze bevolking jonger dan 10 jaar en 20% ouder dan 65. Als je die buiten beschouwing laat, zou dat betekenen dat de helft van alles en iedereen vorig jaar op een mountainbike heeft gezeten... :roll:

Wel een mooi plaatje om sponsorgeld mee op te halen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik denk dat ze òf een vrij selecte groep gekozen hebben om te interviewen, of wat tellingen op de route gedaan hebben en de aanname hebben gedaan dat (bijna) iedereen uit Ede komt?

Anyway: De routes zijn voor o.a. de Horeca, campings en vakantieparken in de gemeente echt heel gunstig lijkt me.

Verder ben ik van mening dat ik, als inwoner van deze gemeente, in een top gemeente woon.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Johnny Hoogmoed schreef: do 22 april 2021, 14:29
Jan Willem schreef: do 22 april 2021, 08:36 De routes rond Ede zijn blijkbaar (nóg) populairder dan ik dacht, uit het weekblad Ede Stad
Kort door de bocht is 10% van onze bevolking jonger dan 10 jaar en 20% ouder dan 65. Als je die buiten beschouwing laat, zou dat betekenen dat de helft van alles en iedereen vorig jaar op een mountainbike heeft gezeten... :roll:

Wel een mooi plaatje om sponsorgeld mee op te halen.
Kinderen op de kinderroute zijn vaak onder de 10 en biken houdt niet op bij 65. De doelgroep is breder.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Miob schreef: do 22 april 2021, 15:22 Anyway: De routes zijn voor o.a. de Horeca, campings en vakantieparken in de gemeente echt heel gunstig lijkt me.
Ja, dat zeker. Ik zei ook niet dat ik het slecht vond, vind het vooral iets minder geloofwaardig :winkie:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik begrijp je berekening sowieso niet. Je haalt er 30% van af en dan is 23% ineens de helft van 70%? :~

Of mis ik hier iets essentieels?
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Elvander schreef: do 22 april 2021, 20:29 Ik begrijp je berekening sowieso niet. Je haalt er 30% van af en dan is 23% ineens de helft van 70%? :~

Of mis ik hier iets essentieels?
Nee, dat mis je niet. Klopt inderdaad geen r**t van - excuses.

Wat ik had moeten zeggen is dat de gemeente Ede afgerond 112.000 zieltjes telt. 23% daarvan zou dus vorig jaar op een MTB hebben gezeten, op een route. Ik vond dat 30% sowieso niet meedoet, maar laat dat 20% zijn. Dan blijft er nog steeds bijna 20% over die vorig jaar op een mountainbike heeft gezeten.
Als ik nog op een middelbare school zou hebben gezeten, met klasjes van 25 man, zou dat betekenen dat in iedere klas in ieder geval 5 personen weleens op een MTB zouden zitten. OK, zo werkt statistiek niet, want stel er staat een CIOS naast met allemaal potentiële vd Poeletjes - maar dan nog.
Anyway, tot zo ver statistiek niveautje derp (van mijzelf dus). Ik vind het ongeloofwaardig (lekker belangrijk). Aan het werk nu - fijn weekend alvast! :bier:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Inderdaad, lekker belangrijk die cijfers.
Doe er wat leuks mee.
Of niet. Wat jij wil :wink:
Tactisch rotzooien met cijfers en die op een wijze presenteren die goed uitkomt, daar zijn we in NL best wel goed in.
Vooral in de afgelopen 13 maanden is dat gebleken.

Wat dat artikeltje in Ede Stad betreft; het viel me op dat deze week in twee van onze plaatselijke suffertjes iets positiefs over mountainbiken stond.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie