MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Miob schreef: za 21 september 2019, 17:49 Maps kent bij mij geen kruisweg, ik heb geen flauw idee wat 'de drup' is. Sowieso vind ik de toponiemen op dit forum storend. Je moet maar net weten wat er met het MOB-complex bedoeld wordt. Heb je een google maps linkje?
Ik heb ook geen idee wat de drup en de kruisweg is, maar hoe wil je anders posities op een MTB route aanduiden? In het geval van het MOB-complex kun je ms beter Hessenweg zeggen, maar veel stukken weg met een echte naam liggen er ook niet in het bos. Dan kom je al gauw op namen die enkel voor locals bekend zijn of op strava-segmenten. Niet veel aan te doen denk ik...

En in Portugal moet je altijd uitkijken voor mul zand. Dat weet iedereen toch :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb inmiddels een aantal rondjes gereden hier in het zuiden.....maar mul zand in de orde en grote zoals NL ben ik nog niet tegen gekomen :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Met de drup wordt denk ik de drop bedoeld. Is een volgens mij eigengemaakte drop. Heb er nl geen weet van dat we die als crew aangelegd hebben. Ik vind hem ook niet lekker liggen zo helemaal re van het pad met daarna mul zand.

Kruisweg moet Kruislaan zijn. Is de plek waar je de route kunt afkorten (n224 over) of re af lange route richting Planken wambuis.

En tja namen. Wat wil je met veel locals krijg je dat men bepaalde herkenningpunten benoemd zoals ze in de volksmond bekend staan.

Maar drup en Kruisweg zijn dus gewoon ‘vertypingen’
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Die drop die net naast een boom ligt? Wat er anders is, is dat er nu een balk is ingegraven, ik denk om de grond minder weg te laten spoelen. Maar het ligt daar wat apart, ik gok dat het grootste deel hem niet zal opvallen.

Jumpline is niet weg toch?
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Ik bedoelde inderdaad drop. Maar mijn telefoon maakte er drup van. En ik bedoelde de kruislaan.
Maar inderdaad over de boomstam. Wilde het na mijn val nog een keer proberen maar de drop voelde niet lekker.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 22 september 2019, 00:00 Is een volgens mij eigengemaakte drop.
Deze drop ligt er al vanaf het begin er in. Maar er zijn maar weinig mensen die 'm zien en nog minder die 'm kunnen rijden. Beetje tricky met mul zand er achter (in de zomermaanden). Bij nattere periodes goed te doen voor de meer geoefende MTB'er.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Er lag idd altijd al een bultje .. maar een serieuze drop was het niet echt. Ligt zo onlogisch dat ik hem eigenlijk nooit neem. Nadeel is ook dat je hem daar niet echt verwacht. Net na een klimmetje waar je moet aanzetten.

Zal binnenkort eens een poging wagen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik neem hem altijd wel, is nog nooit fout gegaan, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Ben eerder bang dat ik het boompje schamp en scheef instuur ofzo, of dat het gat zo mul is dat ik OTB ga.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Bram87 schreef: zo 22 september 2019, 09:58 Die drop die net naast een boom ligt? Wat er anders is, is dat er nu een balk is ingegraven, ik denk om de grond minder weg te laten spoelen. Maar het ligt daar wat apart, ik gok dat het grootste deel hem niet zal opvallen.

Jumpline is niet weg toch?
Nee, de jumpline is er nog, alleen iets ingekort en aan het einde moet je even opletten dat het nu vrij mul is.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

hanjovdberg schreef: zo 22 september 2019, 20:55 Er lag idd altijd al een bultje .. maar een serieuze drop was het niet echt. Ligt zo onlogisch dat ik hem eigenlijk nooit neem. Nadeel is ook dat je hem daar niet echt verwacht. Net na een klimmetje waar je moet aanzetten.

Zal binnenkort eens een poging wagen.
Ik vind die onlogische ligging juist wel leuk, want daardoor wordt hij vrij lastig. Ik pak hem juist altijd omdat ik de uitdaging wel geinig vind. Er is nu gewoon een stukje hout achter gelegd inderdaad maar de drop zelf is niet zo veranderd, ik denk dat iemand wilde voorkomen dat hij te snel wegspoelt. Het pumptrack achtige stukje is wel echt stukken minder helaas. Mul, een stuk korter en de laatste jump met bocht die ik het lekkerste vond die zijn eruit. Zonde want dat stukje wordt als alle routes af zijn intensief gebruikt. Hopelijk kan er in de toekomst weer wat meer uitgehaald worden.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee dat stuk blijft zo. Is vanwege de ‘overlast’ die het aan ruiters gaf. We hebben veel te maken met ‘klachten’ van ruiters. Dus daar moeten we soms wat mee om in de toekomst elders weer wat te kunnen. Blijft nu eenmaal geven en ontvangen ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: di 1 oktober 2019, 00:19 Nee dat stuk blijft zo. Is vanwege de ‘overlast’ die het aan ruiters gaf. We hebben veel te maken met ‘klachten’ van ruiters. Dus daar moeten we soms wat mee om in de toekomst elders weer wat te kunnen. Blijft nu eenmaal geven en ontvangen ..
Je bedoelt de ruiters die ondanks dat ze tientallen kilometers eigen route hebben (veel meer dan de MTB route) over een veel groter gebied dan MTB-routes alsnog alle andere paden ook berijden en volledig omploegen (waaronder de MTb-route zelf)? Volgens mij is daar ook niet eens een ruiterpad.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Miob schreef: di 1 oktober 2019, 06:12 Je bedoelt de ruiters die ondanks dat ze tientallen kilometers eigen route hebben (veel meer dan de MTB route) over een veel groter gebied dan MTB-routes alsnog alle andere paden ook berijden en volledig omploegen (waaronder de MTb-route zelf)? Volgens mij is daar ook niet eens een ruiterpad.
Daar is wel een ruiterpad.
Graag foto's van al die ruiters die op de MTB routes lopen. Vermoedens zijn er wel, maar nog steeds geen harde bewijzen. Bovendien zitten er rond Ede heel veel begrazers (paarden, koeien, stieren) in de bossen die de paden ook stuk lopen. Dus of het altijd de ruiters zijn.... Daarvoor zoeken we bewijs in de vorm van foto's.
Voorlopig hebben we maar een enkel 'heterdaadje' op de routes gezien.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Afgelopen zaterdag lag er paardenstront op de nieuwe stukjes die gemaakt zijn op het stuk van Papendal naar Kees willempiste.
Die stukjes zijn nog niet hard maar waren ook vol met hoefstappen en dus ook 2x een hoop stront.

Wellicht gebruikt de trailcrew paard en wagen maar het leek er sterk op dat dit ruiters waren geweest.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Op dat stuk lopen paarden ' in het wild'.
Plaats reactie