MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ja, je hebt gelijk. Dit is het enige stuk route (dat ik ken) waar actief vermeld staat dat het verboden is om te wandelen, voor wat het juridisch waard is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En juist daar gaan runnen en etc, etc :~ :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Mario070 schreef: ma 6 januari 2020, 16:31 Ff uit m'n hoofd :-{ kraakt nu natuurlijk aan alle kanten :lol:
Had dat stuk, juist extra info op de route plaatjes :-? :wink:
Klopt, bij de 'ingang' van elke nieuw gebouwde smalle singletrack een verbod voor te voet en paarden, en bij de uitgang een "verboden in te rijden" bord. Maar of ze juridisch te handhaven zijn.... Ze lopen allemaal tegen de richting in. Voor hen handig (ze zien je misschien aankomen en kunnen opzij springen), voor ons een drama want je wordt compleet verrast na een bocht, en kunt bij uitwijkmanoeuvre in de problemen komen.

Verstandig is het niet, want juist op het eerste gedeelte van het groene rondje wat een beetje vals plat naar beneden loopt, kun je heel veel snelheid houden in de bochten (wat het dan weer leuk maakt). Hopelijk kom je daar geen trainrunner tegen. Hij is dan zonder helm de pineut natuurlijk, maar zelf zal je er bij een botsing ook niet schadevrij vanaf komen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik vind het meer een probleem voor onze jonge volgelingen :-{ die kunnen de schrik goed te pakken krijgen met zoiets en dan als gevolg niet meer willen biken :(
De volwassenen runners, wandelaars, kunnen blijkbaar niet na denken :-? :(
Hoeft geen klapper te zijn, maar dat zo een jonkie zelf vanuit reactie zelf het bos in stuurt... :-{ :evil:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik kom elke keer dat ik er rij inderdaad kinderen of kinderen met ouders tegen dus wat je aankaart is reëel.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Heel af en toe, en gelukkig niet altijd :-D kun je moeier worden van dit soort zaken dat van het biken :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Welke momenten kom je ze tegen Jan? Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen nl. Wel een punt van aandacht. Vandaag ook motorcross sporen op de groen/paarse route :evil:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hanjovdberg schreef: ma 6 januari 2020, 17:06 Welke momenten kom je ze tegen Jan? Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen nl. Wel een punt van aandacht. Vandaag ook motorcross sporen op de groen/paarse route :evil:
Runners ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Die motocross sporen komen volgens mij van een ventje die daar op zo'n klein crossertje rond rijdt. Die heb ik al een paar keer de Woutersweg op en neer zien blazen. Die pakt wel es een stukje mtb route mee denk ik.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Nog een ander vraagje? Hoe kom je vanaf de groene kids lus weer terug op de rode route van Ede? (Zonder hele rondje paars te doen)
Was mij niet helemaal duidelijk vorige keer en ben maar weer voorzichtig tegen de richting terug gelopen....
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ventje of niet het waren 2 sporen en ook jongeren moeten juist verteld worden wat wel en niet de bedoeling is. Op diverse plekken was er in de bochten een behoorlijk spoor getrokken.

Terugweg is niet officieel aangegeven. Handigste is op de plek waar je vandaan komt net links ervan het pad nemen. Kom je op precies dezelfde plek uit als waar je de route start. Dus bij Amadeus Steakhouse restaurant. Het is vrij rijden in de bossen van Ede dus je mag gewoon via andere paden je weg terug zoeken .. iets met richtingsgevoel 😊🤪
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

hanjovdberg schreef: ma 6 januari 2020, 17:35 Ventje of niet het waren 2 sporen en ook jongeren moeten juist verteld worden wat wel en niet de bedoeling is. Op diverse plekken was er in de bochten een behoorlijk spoor getrokken.

Terugweg is niet officieel aangegeven. Handigste is op de plek waar je vandaan komt net links ervan het pad nemen. Kom je op precies dezelfde plek uit als waar je de route start. Dus bij Amadeus Steakhouse restaurant. Het is vrij rijden in de bossen van Ede dus je mag gewoon via andere paden je weg terug zoeken .. iets met richtingsgevoel 😊🤪
Dat moet je dan wel weten, rij meestal op de UHR en krijg dan meestal berichtjes van bouwpakket als ik naast de route kom ;)
Had de auto bij Amadeus staan dus moet daar idd naar toe.
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja die bouwpakket is een soort strava/route politie :tong :lol:

Maar ik zal je punt ook even aanhangig maken binnen onze crew. We horen dit wel vaker :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: ma 6 januari 2020, 17:06 Welke momenten kom je ze tegen Jan? Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen nl. Wel een punt van aandacht. Vandaag ook motorcross sporen op de groen/paarse route :evil:
Zaterdagmiddag en zondagmiddag. Op zondagochtend ben ik ze nog nooit tegengekomen (te druk?).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: ma 6 januari 2020, 17:46 Tja die bouwpakket is een soort strava/route politie :tong :lol:

Maar ik zal je punt ook even aanhangig maken binnen onze crew. We horen dit wel vaker :-q
:lol:

Die terugweg naar amadeus zou wel handig zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jan the Man schreef: ma 6 januari 2020, 20:47
hanjovdberg schreef: ma 6 januari 2020, 17:06 Welke momenten kom je ze tegen Jan? Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen nl. Wel een punt van aandacht. Vandaag ook motorcross sporen op de groen/paarse route :evil:
Zaterdagmiddag en zondagmiddag. Op zondagochtend ben ik ze nog nooit tegengekomen (te druk?).

Ciao
Jan
Ah okay ga ik bewust eens dan een keertje rijden met de kleine meid.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie