MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

houthakkertje schreef: do 11 juli 2019, 21:44 Wij willen komend weekend de rode Ede route fietsen. Weten jullie of er veel overlast is van processie rups?? Ik hoop t niet want de kids willen graag mee
Ik woon in Ede en heb de sinds eind juni 6 x gereden op en rond de routes hier.
Nul komma nul last van de rupsen gehad, m'n zoon van 10 is 3 x mee geweest, ook niet.
Gewoon in korte broek en t-shirt gefietst, dus denk dat het allemaal wel mee valt.
Beetje opletten als je stopt om wat te drinken dat je niet precies onder een eik gaat staan misschien.
Lekker gaan fietsen dus. :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb het idee dat de Edese rupsen best wel fietsvriendelijk :-D zijn. Heb zelf ook eigenlijk nooit last en fiets 3-5x per week op race en mtb.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik heb 1x een rondje gedaan, en had juist wél in Ede last. Dus zeg het maar.....En nee, ik ben niet gaan picknicken onder een Eikenboom.
houthakkertje
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 26 april 2019, 20:38

Gisteren rode Ede route gefietst met 6 man en allemaal nergens last van gehad. Gelukkig!!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Vrijdag en zaterdag gereden en ik heb wel een heel aantal plekken...
Was net weer vrij van de jeuk, helaas.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Mijn complimenten aan hen die deze route hebben aangelegd. Ik heb mij vandaag kostelijk vermaakt. Zelfs dat relatief saaie deel aan het begin vanaf pannenkoekenhuis De Langenberg. Lekker warm draaien en een snelle lange afdaling. Later een variatie aan snelle en flowy paadjes, met soms uitgesproken kombochten en soms juist niet, wortelstukjes, en een mooie jumpline (al spring ik niet).

Geen last van eikenprocessierupsen, maar die slapen natuurlijk op maandag. :roll:
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vrijdag deze route gedaan, geen last van de rups gehad. Vond het een leuke route , lange paden afgewisseld met veel singeltracks. Het leek hier en daar wel een pumptrack , leuk om te doen.
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Is de paarse route (lus Lunteren) al compleet eigenlijk? Als je de kinderroute (groen) fietst zie je al wel de paarse paaltjes staan.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Trapperd schreef: ma 22 juli 2019, 20:56 Is de paarse route (lus Lunteren) al compleet eigenlijk? Als je de kinderroute (groen) fietst zie je al wel de paarse paaltjes staan.
Nope, nog niet compleet. Je kunt het wel een stukje volgen maar de bordjes houden bij de Goorsteeg op.
Dan zit je ondertussen een aardig eindje uit de buurt van de rode route en wordt lastig als je de weg daar niet kent.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

A.s. zaterdag kan er weer geklust worden aan een nieuw deel vd mtb route. Verzamelen bij planken wambuisweg tussen Ede en Otterlo. Even aanmelden via de Facebookpagina is handig.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vandaag de route Ede gereden , de stukjes die zijn aangelegd zijn mooi gedaan , optimaal gebruikt gemaakt van de natuurlijke omgeving , de iet wat langere rechten stukken mogen ,voor mij, wel iets meer uitdaging hebben . Maar leuk gedaan , hulde aan de bouwers, onderhouders :-q :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb deze thread goed doorgelezen en rood en groen zijn dus af. Paars nog niet, ook al staan er bordjes.
Op de concept-plaatjes staat ook een lichtblauwe route. Eerder dit jaar ben ik rood en groen wezen rijden en dacht toen ook lichtblauwe pijlen gezien te hebben

Is lichtblauw net als paars ook nog niet af, of kan deze wel al gereden worden?

We willen begin september met onze vereniging een Let's Ride gaan houden op de routes en dan is het voor de diversiteit van de groepen mooie er we verschillende combinaties zouden kunnen rijden. :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Er komt nog een route Otterlo maar zover ik weet is er nog niets van aangelegd en dus ook niet gepijld.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik kan niet wachten.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Mario070 schreef: wo 7 augustus 2019, 08:58 Ik kan niet wachten.... :-D :-q

Ik ook niet!


Gisteren Ede gereden vanaf de Koeweg, na het MOB overgestoken naar de kidsroute en vanaf daar voor het eerst paars gepakt tot ik het spoor kwijtraakte. Ook dat nieuwe stuk was weer echt heerlijk! We worden echt onwijs verwend hier.

:-q :-q :-q
Plaats reactie