MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tegen de klok in ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

hanjovdberg schreef: wo 17 juni 2020, 14:06 Als het geen moeite kost doe maar voor de zekerheid. We weten niet precies hoeveel man/vrouw er komen dus beter wat materiaal teveel dan te weinig ... :winkie:
Ik heb net een rondje Oosterbeek-zuidlus en een stukje van Ede gereden. Het valt me op hoe snel alles weer mul wordt - het verschil met afgelopen maandagavond was zelfs duidelijk te zien (en voelen).

Het lijkt erop dat we weer een droge 2 weken ingaan (en misschien langer). Gaat het resultaat van het onderhoud hier tegenop kunnen, of is het meer dweilen met de kraan, eh, dicht?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja even in de glazen bol kijken 8)

Iets zegt me dat die droge periode niet echt op het goede moment komt :(( beter hadden we nog dit licht wisselvallige weer voor 2 weken.

We zullen zien wat we kunnen doen en hoe lang dit stand houdt. Helemaal niks doen voelt ook zo ... niksnutterig :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ha, ja ik bedoelde ook meer of er met leem houdend zand of andere foefjes gewerkt werd. :wink:

Ik hoop dat het onderhoud het gewenste effect heeft, vanavond staat in ieder geval het gebruikelijke regendansje op het programma.
En als antwoord op de vraag die zou komen: dit weekend ben ik verhinderd, een volgende keer kom ik graag eens mee helpen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

We mogen dat helaas niet op de routes. Hoewel helaas .. het kost heel veel werk en mankracht om dat allemaal aan te brengen. En dat is niet te doen met zo’n kleine groep vrijwiligers.

Ede is in dat opzicht ook absoluut niet te vergelijken met de UHR waar bijna dagelijks wel diverse crewleden aan het werk zijn.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat laatste zag ik al eens eerder voorbij komen. Jammer, je zou verwachten dat er ook in deze regio genoeg mankracht te vinden moet zijn. Al lijkt het erop dat ze daar (UHR) meer een vaste kern hebben, vooral als je kijkt naar het eindeloze geleuter over de routes in dat topic (no offense :kiss: ). Misschien verenigingen erbij betrekken? Als dat al niet gebeurd is.
Dat, met wat mensen die af en toe beschikbaar zijn (zoals ik), en misschien een vignet? Wordt het weer wat serieuzer van, wat misschien ook mensen aantrekt. Qua aantal kilometers, het aantal mensen wat in de directe nabijheid woont en de aantrekkingskracht die 2.0 routes nu hebben, moet er toch meer te halen vallen.

N.B. Ik zag op de Facebook pagina dat ze al behoorlijk last krijgen van de EP-rups - misschien kan Zuid-Veluwe wat vrijwilligers lenen van de UHR 8)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Vergeet ook niet dat de uhr al wat jaartjes langer aan de weg timmert en er vanaf de start behoorlijk aandacht geschonken is aan het werven, opnemen en behouden van vrijwilligers. Op een gegeven moment ging dat vliegen en werd een strakkere organisatie noodzakelijk. Met een kernteam en tientallen / honderden meer of minder frequent helpende vrijwilligers.
Ik weet niet precies hoe dat in Ede geregeld is, maar ik krijg er in ieder geval minder van mee.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kleine rectificatie op z’n plaats. Vanmorgen stonden er wel 30-40 man/vrouw op de parkeerplaats. Opgesplitst in kleine groepjes van 4-6 personen. Heel veel werk kunnen verzetten. Track achter de houtwerf aangepakt. Tevens is een groepje verder gegaan bij de Kruislaan.

Minder fijn nieuws; we sluiten de aangepakte tracks af aangezien ze nu al weer mul zijn en er te weinig water is gevallen. De herstelde plekken zouden te weinig kans krijgen om in te klinken. Dus nog even een regendans doen en hopelijk over een maandje betere omstandigheden (of eerder maar de vooruitzichten ... 8) )

Verder veel positief nieuws gehoord over de toekomst. Nieuw aan te leggen trails op zowel Ede, Otterlo en Lunteren komen eraan. Dan kunnen we weer lekker los met het betere hak en snoeiwerk.

Iedereen die er was top :-q

Iedereen die niet kon :( je hebt wat gemist > volgende keer beter
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Voor mij de eerste keer vanochtend, maar vond het zeker leuk om te doen... Is wel een lekker Zen momentje en verder een leuke en enthousiaste club mensen. Wanneer het volgende moment weer in de agenda past ben ik er gewoon weer bij.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Joop! schreef: za 20 juni 2020, 13:02 Voor mij de eerste keer vanochtend, maar vond het zeker leuk om te doen... Is wel een lekker Zen momentje en verder een leuke en enthousiaste club mensen. Wanneer het volgende moment weer in de agenda past ben ik er gewoon weer bij.
Gaaf hè? Gratis workout in de open lucht en straks het lekkere gevoel dat je rijdt over een route die je zelf mede hebt vormgegeven 😎👍
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Johnny Hoogmoed schreef: vr 19 juni 2020, 23:37 Dat laatste zag ik al eens eerder voorbij komen. Jammer, je zou verwachten dat er ook in deze regio genoeg mankracht te vinden moet zijn. Al lijkt het erop dat ze daar (UHR) meer een vaste kern hebben, vooral als je kijkt naar het eindeloze geleuter over de routes in dat topic (no offense :kiss: ). Misschien verenigingen erbij betrekken?
Ik denk ook dat er meer dan genoeg potentie is. De plaatselijke club heeft het grootste aantal MTB'ende jeugdleden binnen de KNWU, en die maken ook (gepast) gebruik van de routes. Die kinderen helpen ook elk jaar mee aan het onderhoud van de eigen baan, en staan dan te popelen. Ik ben er van overtuigd dat ze ook een ochtend (misschien wel meerdere) willen helpen om de routes te onderhouden/bouwen.

Daarnaast vind ik de toegankelijkheid lastig. Ik heb me voordat de eerste meter aangelegd was al aangemeld, maar alles loopt via Facebook. Als je dat als potentiële bouwer/onderhouder niet gebruikt weet je niet wat wanneer gaat gebeuren. Het is dat ik een forumlid goed ken, die dit ook in dit draadje gepost had. Dat had al een effect van meerdere extra deelnemers.

Als ik dan zie, voor de afsluitingen, hoeveel mensen gebruik maken van de route moet daar ook nog wel meer hulp te halen zijn als je ze maar weet te benaderen (folders/leaflets bij parkeerplaatsen?).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bij ons word er nu gebruik gemaakt van een whatsapp groep. Dit werkt al stukken beter.
Wel met duidelijk regels waarvoor de groep gebruikt mag worden om een stroom aan onzinnige berichten te voorkomen.
Communiceren via Facebook werkt inderdaad niet.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het werkt wel maar niet optimaal. Idd gebruik ik oa dit forum. De idee is om idd via folders (via VVV/anwb) te verspreiden. Misschien nog een keer een oproep via lokale kranten.

Je moet daar eigenlijk iemand voor hebben die de PR doet. Want als dat allemaal op het bordje van dezelfde coördinator komt snap ik ook wel dat je dat op vrijwillige basis niet ziet zitten.

Anderzijds werkt het ook een beetje als een olievlek. De volgende keer neemt een nieuweling weer een extra persoon mee en zo ontstaat er een steeds grotere groep. Daarnaast is er wel een mailinglist indien je geen Facebook hebt.

Een whatsapp groep is natuurlijk wel wat meer privacy gevoelig.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Ik ben ook bereid om mee te helpen maar ik heb geen fb.
habebat vehentem
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Zaterdag de open stukken gereden van Ede. Leuk! Kom zeker nog een keer terug als die weer helemaal open is. geloof dat daar wel paar leuke uitdagende stukken in zaten. Mooie lunchplek / koffiestop bij de boerderij de mossel.

Verder was het stuk van Lunteren / kinderroute en leuke en best uitdagende verassing. En als ik toch off route praat, zuid kant Oosterbeek was ook genieten.
Plaats reactie