MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Smithy schreef: wo 15 juli 2020, 17:01 Ligt er zeker mooi bij ja, ik heb vanmiddag de zuid-kant gereden, was weer een tijd geleden dat het gehele stuk open is!

Maar volgens mij zijn we afgelopen vrijdagavond vergeten een omleidings-bordje weg te halen. Waar we toen zijn begonnen met het nalopen van de track rondom de gemeentewerf, kom je de singletrack af en moet je rechtdoor (op het stuk dat ook was afgesloten). Echter staat er nog steeds een omleidingsbord, en de rode pijl aan het eind v.d. singletrack wijst naar rechts i.p.v. rechtdoor.
Als dit inderdaad niet klopt, kan ik dit van't weekend wel even fixen?

Dat omcirkelde omleidings bordje helemaal rechts op de foto zit met torx schroefjes vast aan het paaltje.
We hadden alleen een kruiskop dus konden die er niet af halen.
Het rode route bordje dat nu rechts af wijst heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken, daar zat ook een omleidingbordje op geschroefd die ik er wel af kon halen, dat het rode pijltje de verkeerde kant op wijst is me niet eens opgevallen. :oops: :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Is al geregeld. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanavond sinds een tijdje ook weer eens de hele route gereden met de net geopende stukken...
...mijn 'eigen' stukje (wat ook afgesloten was) lag er lekker bij.

Was wel wat laat op de avond en net voor de zonsondergang weer het bos uit. Is al wel vroeg donker op sommige plekken... De beestjes waren in ieder geval al wat actiever... Heb ze wel allemaal wel gezien (reetjes, wilde paarden, spaanse ossen en de zwijntjes). Niet allemaal respecteerde ze "het niet stilstaan op de track-regel", om maar niet te spreken van het reetje dat net voor mij de trail over stak (en die ik op een haar na miste :o ) maar dat mocht de pret niet drukken... Daarentegen geen enkele biker tegen gekomen of voorbij gestoken. Ofwel: lekker trappen... :-q

Maandagavond ook al even Area 51 meegepakt... Die ligt er wat ruiger en zachter bij, maar ik vind 'm wel top zo. De steilste afdaling (waar ook een bordje bij staat) is wel wat aan het wegspoelen, dus die wordt steeds spannender (en leuker :wink: ). Hoop alleen wel dat die net helemaal instort.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vanmorgen de hele ronde gereden. De route lag er erg goed bij, het recente onderhoud was zichtbaar , waarvoor veel lof👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻. Ik vind het een erg mooie route afgezien van het saaie stuk vanuit Ede lang de Ginkelse heide. Ik lees regelmatig over area 51 , heb ik nog niet gereden/ kunnen vinden. Ik wil morgen de ronde Otterloo doen , is deze goed aangegeven?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Area51 ga je ook niet op de rode route vinden maar wel op de paarse route van Lunteren.
Kijk even in het Lunteren-topic waar je het kunt vinden.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Dank je voor de tip! 👍🏻
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Aangezien die route voor velen bij Ede hoort zal ik je even antwoord geven.

Rondje Otterlo is nog niet geheel gepijld. Nieuwe delen hebben oa door Corona en vergunningen vertraging opgelopen. Dus wil je Area 51 rijden dan zou je ook bovenaan Valenberg (uitkijkpunt) het fietspad helemaal naar beneden kunnen nemen. Onderaan rechtsaf en je zit op de paarse route. En direct de start van Area51.

Uiteraard kun je ook de paarse route rijden maar dan heb je nogal een stuk fietspad.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hanjovdberg schreef: za 18 juli 2020, 18:14 Aangezien die route voor velen bij Ede hoort zal ik je even antwoord geven.

Rondje Otterlo is nog niet geheel gepijld. Nieuwe delen hebben oa door Corona en vergunningen vertraging opgelopen. Dus wil je Area 51 rijden dan zou je ook bovenaan Valenberg (uitkijkpunt) het fietspad helemaal naar beneden kunnen nemen. Onderaan rechtsaf en je zit op de paarse route. En direct de start van Area51.

Uiteraard kun je ook de paarse route rijden maar dan heb je nogal een stuk fietspad.
Vorige week op deze manier Area 51 mee gepakt op ons rondje rood:

https://www.strava.com/activities/3750041689

Tevens een klein stukje Otterlo tot aan de Koeweg mee gepakt door over het bruggetje te gaan ipv rechtsaf op die splitsing.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Bedankt voor de tips , morgenvroeg ga ik het rijden.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Gisterenavond de rode en groene route gereden met de singlespeed gravelracer.

Sommige stukken los zand is het even wennen, maar het parcours lijkt voor singlespeed te zijn gemaakt. Was al een paar keer met de SS MTB geweest en was benieuwd hoe het met dunne bandjes zou gaan.

Even een uitstapje naar het meertje

Afbeelding.

Sommige stukken waar meestal los zand ligt waren nu heel goed te doen. Wel nog een een stuk met heuveltjes tegengekomen waar sommigen naar beneden liepen met de fiets aan de hand, waardoor het nog losser werd en het zand naar beneden werd gelopen.

Dus lijkt me verstandig om de route met de komende droogte goed in de gaten te houden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Afgelopen dinsdag de route gereden. We zijn naar De Fietser gegaan om vanaf daar te starten. Volgens de website is de route 36 km, maar volgens mij is dat dan zonder de aanrijroute vanaf De Fietser, uiteindelijk kwamen op 45,5 km uit. We vroegen ons alleen af of er niet iets spannend gemaakt kan worden van de aanrijroute vanaf de Fietser.. (bijvoorbeeld een stukje singletrack langs het spoor, zoals bijvoorbeeld ook is gedaan bij de verbindingsroute Ameronden-Rhenen langs de Defensieweg).
De route zelf vonden we leuk en goed aangelegd. Alles was ook prima te rijden. Mijn vriendin moest een paar keer haar voetje aan de grond zetten, maar dat kwam meer vanwege een stuurfoutje dan dat het echt aan de route of ondergrond lag.

Ik wilde graag ook de kinderroute rijden en zat eigenlijk te wachten op een aanwijzing waar je die kon vinden. Dat uiteindelijk niet gevonden, of dan heb ik het gemist. Wellicht een volgende keer maar beginnen bij de kinderroute en daarna de rode oppakken.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Kinderroute vind je het eenvoudigste door na de lange rechte zandweg langs het militaire terrein een stukje paars op te pakken want de groene inderroute is opgenomen in paars en niet in rood.
Terug even opletten want er is geen gepeild e route van groen terug naar rood als je op paars blijft rijden dan ga je steeds verder weg van rood.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die pijlen komen wel als het goed is want daar is oa Kuijtje druk mee bezig wat de beste optie is. Dus teruggeleid worden naar rood.

Spannender wordt het misschien niet direct maar over een poosje mogen we wel aan de gang in de Sysselt. Of er dan een aansluiting komt is mij nog niet bekend. Je kunt op zich heel makkelijk de Sysselt inrijden vanaf spoorovergang tussen de moestuintjes (iets van 300m na de fietser) en dan eerste pad rechtsaf omhoog net zolang rechtdoor aanhouden tot je bij het tunneltje/fietspad uitkomt dan ben je op de rode route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Gisteravond rondjes Ede gedaan, zo even na het eten. Toch nog best druk met allerlei clubjes (trailrunners, paardenmeisjes, mtb’ers en ander wild)...

...Ede route zelf begint op de bekende kwetsbare plekken al weer knap droog te worden, maar was op zich wel goed te doen. De achterkant van de fiets glijdt alleen iets meer. 8)

Als variant Area 51 meegenomen ipv ST16, maar die wordt er met de mulzand stukken wel steeds spannender op. Vind het zelf wel een leuke uitdaging, maar kan me voorstellen dat de weinig geoefende rijder hier wel lekker OTB kan gaan heuvel af. :~ :wink:

Kinderrondje blijft er super bij liggen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Inmiddels is er een route van en naar Rood - kinderroute (groen) gemaakt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie